Lapsemme ei ole käynyt saunassa, anoppi raivoissaan
Meillä ei ole saunaa, ja mökillä saunotaan usein niin, että lapset nukkuu tai joku katsoo heitä jos käydään rantasaunalla. Lapset 3 ja 1. Anoppi oli ihan pöyristynyt kun ei olla opetettu lapsia saunomaan. Vanhempi viihtyy mökkisaunassa leikkien, kun se on kylmä. Kuumasta haluaa pois. Pienempi ei ole koskaan käynyt lämmitetyssä saunassa. En ole ajatellut, että se olisi joku asia mikä on pakko opettaa. Mitä mieltä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis juu jätetään itkuhälyttimen kanssa, ja siellä on kaksi saunaa, pihasauna ja rantasauna. Pihasaunaan kuuleekin, jos mökin ikkuna on auki. Esikoinen ei tykkää saunasta yhtään, ja anopin pointti tuossa valitustulvassa oli kuopus. Kun ei siis olla sitten tajuttu kuopusta opettaa. Esikoinen ei halua saunaan edes uimahallissa. Mieskään ei osannut mitään sanoa. Pitääkö saunaan oikeasti opettaa?
Ap
Jos ap ei ole Porvoosta niin huhhuh. Jätättekö tosiaan 3- ja 1-vuotiaat lapset keskenään kun menette saunaan?
Me jätetään 2- ja 3-vuotiaat nukkumaan, kun käydään saunassa. Itkuhälytin tietysti mukana, alle minuutissa ollaan paikalla, jos kuuluu meteliä. Eipä tapaa kuulua, hyviä ovat lapset nukkumaan.
-ei ap-
On me nuo jätetty jo tuostakin nuorempina nukkumaan. Harvoin heräävät, ja tuo itkuhälytin on tosi herkkä (samsung) joka säädetään aina meilko herkälle. Ehkä kerran on toinen herännyt, ja nukahtanut taas. Hyvä kuulla, että on muitakin jotka ei lapsia niin saunota.
Kyllä nuo varmasti joskus vuoden tai kahden päästä haluavat jo tulla. Mutta itsekkäistä syystä pidän nuo iltasaunat vielä meidän juttuna. Ja juu, pitää varmaan tuo 1v kokeilla, jos tykkäisi. En silti joka vkl heitä ala totuttaa jos se on aina kitinää. Ja oikeasti, ei mieskään heitä sinne innokkaasti ole viemässä..
Ap
Ja järvi on aika kaukana, eikä 3v. saa ulko-ovea auki itse. On ne välillä mökkipihalla kaksinkin kun käyn jotain laittamassa uuniin, hakemassa juomia tms.
Ap
Meillä on sauna, muttemme sauno kun emme siitä tykkää. Sauna on siis varastona, ja hukkatilaa. Voi mitenhän mun lapset nyt elämästä selviävät kun ovat saunoneet viimeksi 10 vuotta sitten ja silloinkin 3 minuuttia, eivät tykänneet.
Lapset keskenään nukkumassa, mökin ovi auki ja ranta lähellä? Aikamoisia riskejä otatte, jos pelkän itkuhälyttimeen luotatte parisuhdeaikaa viettäessänne.
Vastuullista vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset keskenään nukkumassa, mökin ovi auki ja ranta lähellä? Aikamoisia riskejä otatte, jos pelkän itkuhälyttimeen luotatte parisuhdeaikaa viettäessänne.
Vastuullista vanhemmuutta.
Samaa mietin, vaarallinen kuvio.
Siis ovi on kiinni ja 3v. ei saa sitä auki. Ikkuna on auki, mutta siinä on verkko. Ja järvi ei ole lähellä, vaan kaukana. Kaksi saunaa. Toinen pihalla, toinen rannassa. Rantasaunassa kun ollaan niin joku katsoo lapsia. Huoooh.
What ever. Anoppi on sekaisin. Mun mielestä tuo on raivoamista, kun jaksaa päivitellä minuutteja. Mielestäni myös poliittinen huutelu menee usein raivoamiseksi. En ole koskaan nähnyt kenenkään heittelevän tavaroita.. Onneksi.
Ap
Ap, kauhean juntteja sun miehen vanhemmat
Joo hirveetä raivoamista, miten jaksat! Jaxuhaleja!
Niin on. Mieskin sanoi, että ovat vaan yksinkertaisia maalaisia. Anoppi siis päivittelee naapuriensa puutarhanhoitoa ym yhdentekeviä asiota. En jaksa hänen kanssa vängätä niin varmaan luulee, että arvostan hänen kälätystään kaikesta. Hän on toki aina oikeassa. Appi on ihan ok, tai siis hyväntahtoinen, vaikkakin maalainen mutta ns "sydämeltään sivistynyt" ja avarakatseinen. Anoppi puhuu pahaa omasta tyttärestäänkin. Mut juu, elämä on. En edes haluaisi tietää mitä meistä läyhää.
Ap
Onhan mulla ollut siellä "kaupunkilaissaappaat" ja muuta kivaa. Ja olen kyllä aika törppö kun en lapsen anna suklaata syödä, mutta itse syön!! Hän olis suklaata antanut jo 1-vuotiaalle. Mies käski mun antaa jo tuolle 3-vuotiaalle, kun ei jaksa kuunnella äitinsä kälätystä, niin nyt sitten saa mummolassa aina suklaaöverit 😊
Sori avautuminen
Ap
Vierailija kirjoitti:
On me nuo jätetty jo tuostakin nuorempina nukkumaan. Harvoin heräävät, ja tuo itkuhälytin on tosi herkkä (samsung) joka säädetään aina meilko herkälle. Ehkä kerran on toinen herännyt, ja nukahtanut taas. Hyvä kuulla, että on muitakin jotka ei lapsia niin saunota.
Kyllä nuo varmasti joskus vuoden tai kahden päästä haluavat jo tulla. Mutta itsekkäistä syystä pidän nuo iltasaunat vielä meidän juttuna. Ja juu, pitää varmaan tuo 1v kokeilla, jos tykkäisi. En silti joka vkl heitä ala totuttaa jos se on aina kitinää. Ja oikeasti, ei mieskään heitä sinne innokkaasti ole viemässä..
Ap
Ei tietenkään ole kun muuten jää se vähäinenkin pesä saamatta ukolla.
Kyllä minä tässä anopin puoleen kallistun, sanomiseen pitää totutella viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi osaa istua itsekseen. Alussa pidin pienintä aina sylissä, totuttelu niin ettei löylyä edes lyödä.
Minä olen kahden yh ja pystynyt hoitamaan meidän yhteissaunomiset, lapsilla ikäeroa 1 v 7 kk.
Lapsilla oli omat ammeet pesuhuoneen lattialla ja niissä pulikoivat oman peseytymiseni aikana. Pesin lapset ensin ja sitten itseni.
Molemmat pitivät saunomisesta.
Sinä olet laiska, et jaksa muka laiskuutta se on tunnusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Tapansa kullakin. Mä raivostuin anopille, kun kuulin jälkikäteen että poikani on usein käynyt avannossa mummun kanssa. Mielestäni 4v on liian pieni avantoon ja pitämään: Ei saa kertoa äidille, salaisuuksia.
Minusta 4v ei ole liian pieni avantoon, miksi olisi, mutta tuo on kyllä todella kummallista että mummu on ihan tahallaan salannut asian sinulta ja vielä lastakin vannottanut olemaan kertomatta. Mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tässä anopin puoleen kallistun, sanomiseen pitää totutella viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi osaa istua itsekseen. Alussa pidin pienintä aina sylissä, totuttelu niin ettei löylyä edes lyödä.
Minä olen kahden yh ja pystynyt hoitamaan meidän yhteissaunomiset, lapsilla ikäeroa 1 v 7 kk.
Lapsilla oli omat ammeet pesuhuoneen lattialla ja niissä pulikoivat oman peseytymiseni aikana. Pesin lapset ensin ja sitten itseni.
Hyvä sinä! 👏😂 Itse satun olemaan yhdessä lasten isän kanssa, ja se seksi on todella ihan jees välillä. Jotain muuta joskus kuin hiljaa peiton alla...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! 👏😂 Itse satun olemaan yhdessä lasten isän kanssa, ja se seksi on todella ihan jees välillä. Jotain muuta joskus kuin hiljaa peiton alla...
Ap
Voiko sauna muuten aiheuttaa/edesauttaa kurkunpääntulehduksen synnyssä? Meidän 1 vee oli kerran saunassa sen ekan kerran (alalauteella, ei löylyä) ja seuraavana yönä alkoi kamala kurkunpääntulehdus ja piti lähteä ensiapuun, kun ei meinannut saada henkeä. Ei olla sen jälkeen uskallettu kokeilla... Oliko vain sattumaa?
Sattumaa. Kurkunpääntulehdus alkaa 1-2-vuotiailla tyypillisesti yhtäkkiä yöllä. Oireena haukkuva yskä ja hengitysvaikeudet.
- Juuri asiaa selvittänyt 1v5kk äiti.
Kannattaa ennen koulun alkua edes muutaman kerran käyttää, niin eivät sitten ole ekalla uimahallikerralla ihan paineessa, kun saunaan joutuvat...