Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi suuttui

Vierailija
30.09.2016 |

Anoppi suuttui kun sanoin, että lapsemme ei saa mennä heille jos heillä on alkoholia ulottuvilla. Anoppilassa on tapana säilytellä avattuja ja avaamattomia viinapulloja pitkin asuntoa. Anoppi tästä suuttui ja sanoi, että ei niihin lapsi koske. Nyt en ole lasta antanut mummolle hoitoon ollenkaan tämän takia. Miehenikin vähättelee asiaa ja sanoo, että aiheutan riitaa suotta. Miten itse reagoisit? Liioittelinko kun en anna lasta sinne kylään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein toimittu.

Vierailija
2/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastat riitaa suotta ja koitat ylentää itseäsi. Häpeäisit aikuinen nainen noin pikkumaista käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi ja mikä on "pitkin poikin asuntoa"? Avattu kossu sohvan jalan vieressä vai sigle maltia baarikaapissa ja valkkari jääkaapissa?

Vierailija
4/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku lahkolainen kun on tuollainen asenne alkoholiin?

Vierailija
5/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan hyvä että et vie. Miksi opettaa lapsille, että alkoholia löytyy ympäri huushollia, että se olisi jotenkin hyvä ja hyväksyttävä asia?! Isäni on alkoholisti, ja olen sanonut että en vie lapsia sinne (enkä siis myöskään mene itse) jos hän on vähänkään humalassa. Ja samoin, että pullot piiloon silloin kun siellä käydään. Ihan hyvin on toiminut, muuten emme kävisikään.

Miehesi taitaa olla niin tottunut alkoholismiin, ettei edes tajua että tuossa on mitään väärää. Onko hänen lapsuudessaan vanhemmat juoneet paljon? Onko hän joutunut elämään varpasillaan lapsuuden, vanhempien alkoholismin vuoksi? Ehkä hän edelleenkin haluaa välttää kaikenlaisia konflikteja, ja hyssyttelee pois kaikki vaikeat aiheet?

Vierailija
6/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan anopilla on "ulottuvilla" alkoholia ja tästä suuttuu ja sanoo että "ei lapsi niihin koske", niin en todellakaan veisi hoitoon sinne. Jos ei voi olla juomatta ja erityisesti jättämättä pulloja kuleksimaankun on lapsenhoitoa, niin on ongelmia.

Vierailija
7/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin lähinnä sitä juuri mitä kuutonen kirjoitti, että alkoholi on lapsen ulottuvilla. Lapsi on 7 vuotias ja vaikka ymmärtääkin, että niihin ei saa koskea, niin ei sitä voi koskaan tietää jos saakin jostain päähänsä maistaa. Niitä pulloja on kaapeissa ja esillä pitkin hyllyjä. Lisäksi poikani sanoi, että anopin toisen pojan poika (meidän poikaa nuorempi) oli maistanut tilkan, joten en todellakaan halua ottaa sitä riskiä, että omani tekisi samoin.

Vierailija
8/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi ja mikä on "pitkin poikin asuntoa"? Avattu kossu sohvan jalan vieressä vai sigle maltia baarikaapissa ja valkkari jääkaapissa?

Tähän kysymykseen minäkin haluaisin vastauksen. Sekä siihen, epäiletkö appivanhempiesi olevan humalassa lasta hoitaessaan.

Vierailija
9/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen alkoholistin lapsi ja kaiken lisäksi raitis "lahkolainen", silti ihmettelen ap:tä. Kun siinä jo kaksi muuta aikuista eli anoppisi ja miehesi on toista mieltä niin miksi ei sulle kelpaa? Onpas sulla vaarallisia läheisiä? Mieheen ainakin pitäis voida luottaa ja jos anoppi olisi vaarallinen, niin kaipa se miestäkin kiinnostaisi?! Joten näillä annetuilla faktoilla luulen, että suurentelet asiaa. 

Vierailija
10/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen riskiä? Tilkka alkoholia ei ole hirveän vaarallista.

Vierailija
11/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä sitä juuri mitä kuutonen kirjoitti, että alkoholi on lapsen ulottuvilla. Lapsi on 7 vuotias ja vaikka ymmärtääkin, että niihin ei saa koskea, niin ei sitä voi koskaan tietää jos saakin jostain päähänsä maistaa. Niitä pulloja on kaapeissa ja esillä pitkin hyllyjä. Lisäksi poikani sanoi, että anopin toisen pojan poika (meidän poikaa nuorempi) oli maistanut tilkan, joten en todellakaan halua ottaa sitä riskiä, että omani tekisi samoin.

MIllä tavalla "ulottuvilla"? Meillä baarikaappi (vahvat viinat ja liköörit, viinit on viinikaapissa autotallissa) on yksi keittön yläkaappi (niin korkealla että itsekkin tarvitsen sinne yltääkseni tuolin) joka ei ole lukossa. Eli ovathan nuo meilläkin lasten ulottuvilla, mutta eivät nyt missään näkösällä.

Vierailija
12/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille opetetaan että on erikseen aikuisten ja lasten jutut. Lisäksi kyläpaikassa ei mennä kaapeille, ei kosketa luvatta tavaroihin jne. Ellei nyt henkilö lasiin sitä alkoholia ole lapselle kaatamassa niin älä nyt hyvä ihminen vauhkoa moisesta. Käsittämätöntä.

Vierailija
13/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIllä tavalla "ulottuvilla"? Meillä baarikaappi (vahvat viinat ja liköörit, viinit on viinikaapissa autotallissa) on yksi keittön yläkaappi (niin korkealla että itsekkin tarvitsen sinne yltääkseni tuolin) joka ei ole lukossa. Eli ovathan nuo meilläkin lasten ulottuvilla, mutta eivät nyt missään näkösällä.

Helposti lasten ulottuvilla. Niitä on kaapeissa ja avonaisilla hyllyillä "koristeina". Ei tarvita kun käden ojennus niin lapsikin yltää ottamaan.

Sinä joka kirjoitit ettei tilkka alkoholia haittaa lapselle niin antaisitko oman lapsesi maistaa viinaa? Kerta se on mielestäsi niin vaaratonta niin varmasti antaisit.

Vierailija
14/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi.

Vierailija
15/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa asioiden liioittelulta ja paisuttelemiselta. En tiedä, minkä ikäisestä lapsesta on kyse, mutta jo alakouluikäinen ymmärtää aikuisten- ja lastenjuomien välillä eron. Omallakin anopillani on ulkomaan reissuilta tuodut viinakset nähtävillä lasikaapissa ja päästän silti lapseni mummilaan kylään hyvällä omallatunnolla.

Vaikea sanoa juuta tai jaata asian suhteen, kun ei asiasta tarkemmin tiedä, mutta vaikuttaa, että ylireagoit.

Vierailija
16/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi taas muuta todeta kuin että onpas täällä taas paljon välinpitämättömiä vanhempia, ilmeisesti äitejä, paikalla.

Vierailija
17/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, toinen lapsi on siellä ollessaan maistanut viinaa ja viinat on esillä käden ulottuvilla ja minä ylireagoin. Selvä. Eikö teillä ole minkäänlaista suojeluvaistoa? Jätättekö myrkkyäkin hyllylle ja oletatte, että ei se lapsi sitä ota koska sille on niin sanottu. No, toivotaan että teidän lapset ei ole uteliaita niin ei satu mitään todella ikävää.

Vierailija
18/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt vielä, että miksi laittaa lapsi huolehtimaan itse itsestään kun se on aikuisen tehtävä? Ei lapsi aina osaa suojella itseään kaikilta vaaroilta ja sitä varten lapsella on oltava luotettavat aikuiset ympärillään jotka ymmärtävät mikä on lapselle parasta ja miten pitää lapsi turvassa mahdollisilta vaaroilta. Minun mielestä siihen kuuluu se, että kaikki lapselle vaarallinen pidetään lapsen ulottumattomissa. Eikö tästä neuvota jo neuvolassakin, vaikka sen pitäisi olla kaikille sanomattakin selvää.

Vierailija
19/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että ongelma on anoppi, joka sitten naukkailee niitä viinoja milloin vaatekaapissa ja milloin kukkaruukun takaa...

Vierailija
20/24 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että ongelma on anoppi, joka sitten naukkailee niitä viinoja milloin vaatekaapissa ja milloin kukkaruukun takaa...

Tämä hyvin mahdollista sen perusteella mitä olen lapseltamme kuullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän