Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkoha Suomi virolaisille vähän niinkuin meille Ruotsi ja ruotsalaiset

Vierailija
30.09.2016 |

Pitävätköhän meitä jotenkin itseään parempina ja menestyjinä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pidä. Suomi aiheuttaa virolaisille nykyään enemmän myötähäpeää. Viro on tänä päivänä Suomea monissa asioissa edellä.

T. Virolainen

Vierailija
2/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti näin Neuvostoliiton aikaan. Nykyään Suomi vajoaa vaan pikkuhiljaa alemmas ja alemmas... Suomalaisia valuu kiihtyvään tahtiin ulkomaille. Täällä ei oo kellekään kohta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa on nykyään mahtavaa käydä, ihanan skandinaavista verrattuna Helsinkiin ja Tukholmaan.

Vierailija
4/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pidä. Suomi aiheuttaa virolaisille nykyään enemmän myötähäpeää. Viro on tänä päivänä Suomea monissa asioissa edellä.

T. Virolainen

Kuten? Eiköhän Viro ole edelleenkin edellä lähinnä köyhyydessä ja tuloeroissa.

Vierailija
5/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin sillä olisi mitään merkitystä. :D 

Vierailija
6/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on paljon keskieurooppalaisempi ja sivistyneempi tunnelma, ainakin suurimmissa kaupungeissa (Tallinn, Tartu) Myös ihmiset ovat monesti sivistyneempiä. Johtuu varmaan geeniperimän sekoittumisesta ja värikkäästä historiasta. Suomalaiset, ikävä sanoa näin, ovat enimmäkseen metsäkansaa ja sisäsiittoisuus näkyy kauas.

T. Virolainen

Vierailija
7/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa on paljon keskieurooppalaisempi ja sivistyneempi tunnelma, ainakin suurimmissa kaupungeissa (Tallinn, Tartu) Myös ihmiset ovat monesti sivistyneempiä. Johtuu varmaan geeniperimän sekoittumisesta ja värikkäästä historiasta. Suomalaiset, ikävä sanoa näin, ovat enimmäkseen metsäkansaa ja sisäsiittoisuus näkyy kauas.

T. Virolainen

Paskanvitut sää mikään virolainen ole :D sun metsäläisyytes näkyy tänne asti, trollipeikko :D

Vierailija
8/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Virolainen

Oot suomalainen, joka on muuttanut veropakolaiseksi lahden yli. Etköhän sinäkin kisko leipäsi vieläkin Suomen avulla! Viro-tietämyksesi on naiivia ja vääristynyttä.

Vierailija
9/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan virolainen vaan, kiitos kysymästä :) Olen vaan asunut Suomessa sen verran kauan, että näen molempien maiden puolet.

T. Virolainen

Vierailija
10/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Virolainen

Minä allekirjoitan tämän. Suomen kansainvälisyys on lähinnä ihan kuin suomella olisi sisar kaupunki suhde mogadishun kanssa.

T: Fin&Rou

Vierailija
11/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen ei koskaan käyttäisi itsestään sanaa "virolainen" :D

Vierailija
12/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Virolainen

Paskanvitut sää mikään virolainen ole :D sun metsäläisyytes näkyy tänne asti, trollipeikko :D

Tää on just sitä suomalaista metsäläisyyttä parhaimmillaan.

Vierailija
13/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kyllä mä ainakin sanon itseäni virolaiseksi. Mun mielestä "eestiläinen" kuulostaa jotenkin niin typerältä, koska Eesti on viroksi Eesti ja suomeksi Viro. Virossa olen luonnollisesti eestlane.

T. Virolainen

Vierailija
14/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman suomea viro olisi paljon köyhempi ja siellä olisi parisataa tuhatta ihmistä enemmän! kuinkas paljon virolaisia on muuttanut pysyvästi paremman elintason perässä suomeen sekä ne jotka on viikon täällä ja viikonloput virossa? Suomalaiset kantaa myös paljon euroja tallinnaan viinaturismin muodossa! Vähän saisivat osoittaa edes kiitosta suomelle

Vierailija
15/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman suomea viro olisi paljon köyhempi ja siellä olisi parisataa tuhatta ihmistä enemmän! kuinkas paljon virolaisia on muuttanut pysyvästi paremman elintason perässä suomeen sekä ne jotka on viikon täällä ja viikonloput virossa? Suomalaiset kantaa myös paljon euroja tallinnaan viinaturismin muodossa! Vähän saisivat osoittaa edes kiitosta suomelle

Hahha hehh ei juma :D

Vierailija
16/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virolaisilla on lukkarinrakkautta johonkin suuntaan, niin Venäjälle.

Vierailija
17/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kyllä mä ainakin sanon itseäni virolaiseksi. Mun mielestä "eestiläinen" kuulostaa jotenkin niin typerältä, koska Eesti on viroksi Eesti ja suomeksi Viro. Virossa olen luonnollisesti eestlane.

T. Virolainen

Harmittaako sinua muuten maahanmuuttokriittisten sinua solvaavat viestit?

Vierailija
18/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Virolainen

Mä olen asunut Virossa muutaman vuoden, eikä virolaiset kyllä yhtään sen sivistyneempiä olleet kuin suomalaisetkaan. Kuten et esimerkiksi sinäkään ole, kun luulet että geeniperimän sekoittuminen vaikuttaa sivistyneisyyteen tai että suomalaiset ovat sisäsiittoisia. 

Vierailija
19/19 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä junttimaa ja takapajula monessa suhteessa , ja Tallinna on ihanan boheemi mut ei ne virolaiset sen ihmeellisempää sakkia ole. Suomessa varsinkin asuu paljon juntteja virolaisia, joilla on koulut kesken ja tehdään raksa/siivoushommia ja ollaan niin nokka pystyssä. Samalla haukutaan suomalaisia poroiksi ja muilla nimillä, kun ollaan tultu pakoon oman maan talousahdinkoa. En voi käsittää. Maassa maan tavalla jne. Toinen mikä häiritsee virolaisissa on se saatanan taikauskoisuus ja samaan aikaan pelätään mustaa miestä - ja kyllä, nekeeri-sanaa käytetään on a daily basis..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä