Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias haluaisi vaihtaa uskontoa?

Vierailija
30.09.2016 |

Tyttö on nyt pitkän aikaa tutkinut erästä uskontoa, ja nyt on sitä mieltä, että haluaa kääntyä. Tuntee tuon kyseisen uskonnon kyllä hyvin ja tietää selkeästi aika pitkälti mihin on ryhtymässä, mutta onko vielä turhan nuori vaihtamaan uskontokuntaa lopullisesti? Tuo yhteisö johon haluaisi liittyä on sellainen, että kun kerran kääntyy, niin on aina jäsen muiden jäsenten silmissä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet asiasta ja hänen motiiveistaan vaihtaa uskontonsa? Onko hän ollut aina uskonnollinen henkilö, ts. uskonut uskontoon x ja nyt muuttanut mielensä ja haluaa vaihtaa sen toiseen?

Tuon ikäinen voi kyllä tehdä päätöksen itse ja vaihtaa/luopua myöhemmin, jos siltä tuntuu. Yleensä nämä uskonnonvaihtajat ja käännynnäiset ovat kovasti "uskovaisempia" kuin iso osa muista uskonnon edustajista.  Olisin huolissani siinä tapauksessa, että tyttäresi sekaantuu johonkin lahko/ääripäätoimintaan - niistä voi olla vaikea päästä irti. Voitko kertoa, mistä uskonnosta on kysymys?

Joka tapauksessa tyttäresi on vapaa vaihtamaan täyttäessään 18 eikä tarvitse äidin tai av-palstan hyväksyntää.

Motiivina on kuulemma se, että ko. uskonto tuntuu hänestä eniten todelta. Minä olen ateisti ja tytön isä on Kreikan ortodoksi, eli kristinuskoa tyttö kyllä jonkin verran tuntee, mutta mitenkään uskonnollinen ei ole koskaan ollut. Juutalaisuudesta tosiaan kysymys. ap

Vierailija
22/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on Jehovan todistaja tai joku muu suljettu yhteisö niin yritä jarruttaa viimeiseen asti.

Toki asialle ei välttämättä mitään mahda, jokainenhan saa päättää uskonnostaan itse.

Uskonto voi jossain tapauksessa olla hyväksikin, pahimmillaan se tuhoaa lopulta ihmisen psyykeä, ihmissuhteita, tulevaisuudensuunnitelmat ja tämä pysyvästi.

Kannattaa lukea kyseisestä uskonnosta lähteneiden kokemuksia miten heitä on kohdeltu sen jälkeen kun erosivat tai erotettiin yhteisöstä.

Itse olen ex-jt ja saanut kokea todella karvaasti ne yhteisöstä lähtemisen ikävät puolet.

Luepa täältä asioita

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

ja tämä on tärkeä

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisoista/milloin-huolestua/

Juutalaisuus on kyseessä, eli mitään överihihhulointia ei pitäisi olla luvassa. Kiitos linkeistä silti. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisuus on ihan hyvä uskonto, suvaitsee myös muitakin uskontokuntia. Alle 18-vuotiaana en tosin antaisi vaihtaa.

Vierailija
24/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse Jehovan Todistajista?

Vierailija
25/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutsuksi kääntyminen nyt on vielä pientä. Anna kääntyä jos käännyttää. Jehovat, hellari ja muut hihhuli piirit pidät kaukana samoin kuin mehmettien ja mutumaanien uskot. Itse olet sentään ollut fiksu.

Vierailija
26/26 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet asiasta ja hänen motiiveistaan vaihtaa uskontonsa? Onko hän ollut aina uskonnollinen henkilö, ts. uskonut uskontoon x ja nyt muuttanut mielensä ja haluaa vaihtaa sen toiseen?

Tuon ikäinen voi kyllä tehdä päätöksen itse ja vaihtaa/luopua myöhemmin, jos siltä tuntuu. Yleensä nämä uskonnonvaihtajat ja käännynnäiset ovat kovasti "uskovaisempia" kuin iso osa muista uskonnon edustajista.  Olisin huolissani siinä tapauksessa, että tyttäresi sekaantuu johonkin lahko/ääripäätoimintaan - niistä voi olla vaikea päästä irti. Voitko kertoa, mistä uskonnosta on kysymys?

Joka tapauksessa tyttäresi on vapaa vaihtamaan täyttäessään 18 eikä tarvitse äidin tai av-palstan hyväksyntää.

Motiivina on kuulemma se, että ko. uskonto tuntuu hänestä eniten todelta. Minä olen ateisti ja tytön isä on Kreikan ortodoksi, eli kristinuskoa tyttö kyllä jonkin verran tuntee, mutta mitenkään uskonnollinen ei ole koskaan ollut. Juutalaisuudesta tosiaan kysymys. ap

Kreikkalaisethan eivät pidä juutalaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän