Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomadot lapsella

xoxo
30.09.2016 |

Kysymys Pyrvin-lääkkeestä. Pakkausselosteessä lukee, että kuuria pitää uusia 2 viikkon välein. Mutta voinko mä antaa lapselle sen uuden kuurin jo 10 päivään ensimmäisestä ottamisesta? Mun mielestä apteekissa sanottiin, että 10 päivää mutta en ole varma enää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitapa apteekkiin ja kysy.

Ja seuraa tilannetta vielä senkin jälkeen, kun koko kuuri on annettu. Meille aikanaan lääkäri totesi, että kihomatojakin on jo sellaisia, jotka ei pyrvinistä ole moksiskaan. Ja tästä on aikaa useita vuosia. Reseptillä on saatavissa tavaraa, joka toimii paremmin.

Vierailija
2/6 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä seuraan.

Reseptillä on toi Vermox? Miksi sitten sitä ei suositeltu kuin soitin terveyskeskukseen? Esim. virossa se onkin ainoa lääke mitä matojen hoidoon saatavilla. Mutta kun mä itse haluan sitä vermoxia, suostuuko lääkäri antaa reseptiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrvin tehoaa kyllä hyvin, ei huolta.

Ongelma on, että lapsilla on helposti ympäristössään uusintatartunnan lähde. Monet vanhemmat eivät välitä hoidattaa kihomatoja tai tekevät sen huolimattomasti tai heidän lapsensa oireita ei vain huomata - ja lapset saavat näiltä sitten uuden tartunnan heti perään.

Lisäksi ongelma on, että sen parin viikon aikana pitäisi siivota tosi tiheästi, vaihdella lakanoita ja pyyhkeitä pari krt ja yöpuvut/alushousut päivittäin. Lapsi voi saada huonepölyn mukana leijuvia munia uudelleen elimistöönsä.

Meillä oli yhdessä vaiheessa aina uusia ja uusia tartuntoja. Monesti välissä oli muutama kk, joten uusi tartunta tuli jostakin lasten kaveripiiristä.

Homma oikeni sillä, että annoin kuusi kuuria kahden viikon välein ja ohjeistin lapsia pesemään AINA kätensä ennen pientäkin välipalaa tai karkkia, ja aina kotiin tullessaan.

PS: muistahan ap, että myös oireettomat perheenjäsenet pitää hoitaa, ja uusintakuurittaa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Vierailija
4/6 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamisen kanssa pitää olla tarkkana. Käsipyyhkeet jokaiselle omat ja kerran pv vaihtoon tai itse koin helpommaksi kertakäyttökäsipyyhkeet. Kaikki ovenkahvat ja valokatkaisimet pyyhittävä joka pv. Yövaatteet vaihtoon joka pv. Ja alusvaatteet tietty myös. 

Olen antanut kerran kuurin 7 päivän välein, kun näkyi matoja aina vain, mutta kolmannen satsin kohdalla loppui. Lääa.ke ei imeydy elimistöön (teratologinen tietopalvelu), joten annostuksesta viikon välein ei ole haittaa.

Vierailija
5/6 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kysyä että kun lapsi ei raapi sitä pepunvälia sitten onko mahdollista että ei saa uutta tartuntaa?

Nuorin lapsi käyttää vielä vaippaa, toinen lapsi ja niinkuin me kaikki muut, jo enne noita kihomatoja,  vaihdamme joka päivä alusvaatteita. Kaikki vuodevaatteet pesin 95 asteessa, ostin myös sanytol des.aineen vaatteille, des.aineen lattiapesuun. Olen pessyt lapsen peppua ihan kunnolla suihkulla monta kertaa päivässä, niinkuin ainakin. Tottakai mä jatkaan siivoamista ja pesemistä ja ehkä lapsi pääsee eroon niistä matoista.

2 päivää sitten kun hän kakkasi, hänellä oli kakassa kaksi matoa, yksi liikkui ja toinen ei. Pyrvinistä hänellä ummetusta nyt, olen miettinyt miten nuo madot nyt poistuu suolesta...