Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanius?

Vierailija
29.09.2016 |

Aika moni tuttavapiiristäni on aloittanut vegaanisen elämäntavan hiljattain. Vaikuttaa jo siltä, että kyseessä on jonkinlainen muoti-ilmiö. Oletko tehnyt saman huomion? Vähän alkaa jo harmittaa.

Mä ymmärrän eettiset syyt periaatteessa, mutta en ihan kaikkea. Miksi hunaja tai kananmunat ovat kiellettyjä? Eikö kana kuitenkin muni joka päivä, kaikista munista ei kasva tipuja? Häkkikanaloiden vastustuksenkin ymmärrän, mutta saahan kananmunia muualtakin.

Olen nyt syönyt jonkin verran vegaaniruokaa ja kaikki maistamani on ollut herkullista. Silti se alkaa vähän nyppiä jostain syystä, kun yksi jos toinenkin kuuluttaa, että "mä en voi syödä tätä enkä tota". Jos eri ruokavalioita noudattavia on porukassa useampi, niin tarjoiltavien keksiminen tai edes sopivan ravintolan löytäminen alkaa olla hankalaa. Helpompaa olisi, jos kaikki vaan söisi kaikkea, näin karkeasti sanottuna. En tykkää nirsoilusta ja nää vegaanihommat vaikuttaa pidemmän päälle seurailtuna just siltä, vaan kauniimpaan pakettiin paketoituna. Ja joidenkin kohdalla se on niin fanaattista, että vaikuttaa jo melkein uudenlaiselta syömishäiriöltä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä näitä vegaanialoituksia jaksetaan tehtailla joka ikinen päivä? Luulisi nyt vuonna 2016 kaikille olevan itsestäänselvää, että ihmisillä nyt sattuu olemaan kaikenlaisia ruokavalioita, jotka poikkeavat "normaalista".

Lopettakaa jo idiootit.

Vierailija
2/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän eettiset syyt periaatteessa, mutta en ihan kaikkea. Miksi hunaja tai kananmunat ovat kiellettyjä? Eikö kana kuitenkin muni joka päivä, kaikista munista ei kasva tipuja? Häkkikanaloiden vastustuksenkin ymmärrän, mutta saahan kananmunia muualtakin.

Siksi, että veganismiin kuuluu keskeisenä ajatus siitä, että eläimiä ei riistetä millään tavalla. Ei ne mehiläiset hunajaa ihmisille tee eikä se kana muni munia ihmisiä varten. Ihmiset vaan vie ne niiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pidät vegaaniruoasta, mikset sitten vain mene syömään samaan paikkaan vegaanien kanssa? Jokainen saa syödä mitä haluaa, mutta jos kerran toivoisit kaikkien syövän samaa, olet tässä sinä se jonka kannattaisi joustaa sillä vegaaneilla on paremmat perustelut ruokavaliolleen kuin sinulla. Sekasyöjä voi syödä (ja toivottavasti syökin) myös kasvisruokaa, mutta vegaani ei syö lihaa. Mikä tuossa on ongelma? Aloituis vaikutti noin muutenkin aika vähä-älyiseltä.