Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

43-vuotias, vielä ovuloit?

Vierailija
29.09.2016 |

Minä vähän epäilen, että harvemmin. Ehkä joskus.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka tunnette ovulaation, miltä se tuntuu esim. verrattuna kuukautiskipuihin? Onko tunne samanlainen vai eri paikassa? Itse en huomaa yhtään mitään.

Minulla ei ole mitään kuukautiskipuja, mutta mittelschmertz tuntuu jommalla kummalla puolella lantiossa, munasarjan seutuvilla sellaisina "vihlaisuina". Joskus tärinä pahentaa sitä, esim. autossa. Tuntuu liikkuessa.

Vierailija
22/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-vuotias ja ovuloin epäsäännöllisesti, joskus kaksikin kertaa kuukaudessa, joskus jää monta kuukautta väliin, varsinkin talvella. Vuotoja ei ole kun on hormonikierukka. Äidilläni ja tädilläni oli menopaussi aika myöhään, olisikohan perinnöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 v ja tunnistan ovulaation joka kuukausi. Vaikka hedelmällisyys laskeen, silti juuri ikäisilleni ja jopa 5-kymppisille tulee vahinkoraskauksia, kun kuvitellaan, ettei voi raskautua.

Vierailija
24/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äidin puoleisesa suvussa kaikki naiset elävät pitkään, heillä alkaa kuukautiset myöhään (siis esim tädilläni 17 v ja minäkin olin lähemmäs 15 v) ja menopaussi tulee todella myöhään. Olen nyt 47v ja pientä lyhentymistä ruvennut olemaan kierrossa,mutta ei muuta.

Vierailija
25/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tutkimuksissa todettu, että kierto ja näennäinen ovulaatio saattavat jatkua vielä pitkään sen jälkeenkin, kun hedelmällisyys on laskenut tai ohi. Yli 45-vuotiaista naisista edes 10÷ ei kykene enää raskautumaan luonnollisesti.

Miksi lestoilla on ihan normaalia, että vielä yli 45-v saavat lapsia? Miten tuo on tutkittu? Vastahan oli jossain, että naisten hedelmällisyys nousee juuri ennen vaihdevuosia jopa 30-vuotiaan tasolle. Kuinka moni yli 45-v edes yrittää raskautua? On varmasti todella harvinaista ja lähinnä raskaudet ovat varmasti vahinkoja tai sitten just noita lestojen raskauksia, eli sanoisin, että aika hankala aihe tutkia. Elämäntavat ilmeisesti vaikuttavat tähänkin todella paljon, koska luonnonkansojen keskuudessa yli 50-vuotiaanakin on ihan tavallista synnyttää.

Lesta vastaa. Onhan se ns normaalia, että yli 45 v saa lapsen, mutta harvinaista se silti on. Itse olen viimeisen kerran tullut raskaaksi 43-vuotiaana. Silti edelleen on säännölliset kuukautiset ja kaikki ovulaatiotuntemukset. En silti usko ovuloivani, koska raskaaksi en ole tullut neljään vuoteen.

Vierailija
26/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi todella omituista jos 43-vuotiaalla olisi vielä jotain vaihdevuosioireita? Eikös ne ala korkeintaan viiskymppisinä

Vierailija
27/27 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ja kivuliaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän