Itsetyydytys parisuhteessa
Mielipiteitä:
- onko itsetyydytys ok parisuhteessa jos seksin määrä on mielestään liian vähäinen
- onko se hyväksyttävää jos tyydytykseen liittyy fantasiat muista, tutuista ja randomeista?
- entä jos se liittyy pitkiä aikoja tiettyyn henkilöön
- voiko toinen kieltää tai pitää sitä pettämisenä
Kommentit (10)
Ei voi ketään voi kieltää tyydyttämästä itseään tai pitää sitä pettämisenä. Muihin vastaan kyllä
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ketään voi kieltää tyydyttämästä itseään tai pitää sitä pettämisenä. Muihin vastaan kyllä
Voihan sitä kieltää vaikka hengittämästä, eri asia sitten onko se kivaa, oikein tai lopettaako toinen oikeasti.
Mutta joo, ihan sairasta jos pitää perustella itsetyydytystä sillä että seksiä on vähän. Ihminen voi ihan itse päättää kuinka paljon sitä tekee, ja sitä saa tehdä vaikka seksiä olisi paljonkin.
- onko itsetyydytys ok parisuhteessa jos seksin määrä on mielestään liian vähäinen
KYLLÄ. Oletko keskustellut kumppanisi kanssa seksin vähyydestä ja siitä, voisiko asialle tehdä jotakin?
- onko se hyväksyttävää jos tyydytykseen liittyy fantasiat muista, tutuista ja randomeista?
KYLLÄ. Myös seksiunien näkeminen on sallittua. Ajatuksia ei voi kieltää.
- entä jos se liittyy pitkiä aikoja tiettyyn henkilöön
KYLLÄ. Tosin jos fantasiat liittyvät aina samaan lähipiiriin tai työkavereihin kuuluvaan henkilöön jonka kanssa ei ole parisuhteessa niin kannattaisi miettiä hieman miksi tilanne on sellainen. Oletko oikean kanssa yhdessä? Riskeeraatko fantasioillasi sen, että teet kyseiselle henkilölle lopulta ehdotuksen?
- voiko toinen kieltää tai pitää sitä pettämisenä
KYLLÄ, eli toinen voi kieltää tai pitää sitä pettämisenä mutta EI, toisella ei ole tuohon kieltämiseen mitään oikeutta edes parisuhteessa. Itsetyydytystä pettämiseksi kutsuva yleensä yrittää kontrolloida toista käyttäen seksiä kaupantekovälineenä. Itsetyydytys pilaa pahasti yrityksen kiristää ja siksi se pitää kieltää. Oletteko keskustelleet siitä, miksi kumppanisi haluaa kieltää sinulta itsetyydytyksen?
--
Itsetyydytys leluja käyttäen tai ihan vain omalla kädellä on sooloseksiä. Se ei ole pettämistä eikä se yleensä ole toiselta pois varsinkaan, jos tuo toinen ei itse ole ollut seksiin halukas. Kumppanin pitäisi olla tyytyväinen siitä, että jos oma seksihalu on joskus vähäinen niin tuo toinen ei kärtä seksiä vaan hoitaa asian itsekseen.
On se OK eikä tarvitse jossitella jotain liian vähäistä seksin määrää edes. Minun puolestani saa fantasioida muista henkilöistä ja vaikka samasta henkilöstä. Muilla pariskunnilla voi olla omat sääntönsä, ja jokainen pariskunta päättää itse, missä menevät pettämisen rajat. Mitään yleistä yhteistä normia kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
-Kyllä
-Kyllä
-Kyllä
-Ja kyllä
Muuten samat, mut vikaan ei. Siinä vaiheessa, kun pitää yrittää rajoittaa jonkun henkilökohtaista suhdetta itseensä, ollaan aika kaukana terveestä.
3xkyllä ja vikaan ei
Ja itsetyydytys ei edes liity seksin määrään. Joskus vaan tekee mieli.. Esim tänään jo ukko lähtenyt aamusta töihin, itellä vapaa. Omat kivat pidetty... Ei se ole mieheltä pois. Tietty jos soololla korvaa muun seksin eikä ole puolison "käytettävissä" koska hoitelee mieluummin itseään niin se muuttaa kuviota? Tietty voi myös miettiä, mikä sellaisessa suhteessa on vialla?
Niin ja mulla usein pitkään sama fantasiakohde. Ikinä en oikeastaan ajattele puolisoa kun puuhaan itsekseni. Johtunee siitä, että silloin hankalampi kuvitella kun tietää miltä toinen tuntuu.
Min pitäisi saada mieheltä seksiä joka päivä pari kertaa jotta voisin edes harkita runkkaamisen lopettamista.
Sooloseksissä saan varmemmin orgasmin kuin yhdynnässä
-Kyllä
-Kyllä
-Kyllä
-Ja kyllä