Luopuisitko makuuhuoneesta, jotta saisit lastenhuoneen lisää? (kolmio)
Eli kolmio on kyseessä, isompi makkari pojilla (eskarilaiset, kerrossänky). Neiti 2,5v kuitenkin alkaa jo tarvitsemaan tilaa tavaroilleen ja leikeilleen. Onko itsekästä pitää makuuhuone aikuisilla? Kolme lasta saisivat 2 huonetta käyttöönsä, jos luovumme omastamme. Pitäisi hankkia vuodesohva olkkariin tms. ja oma sänky tytölle. On nukkunut vieressä tähän asti. Tästä kolmiosta emme ole ihan vielä muuttamassakaan joten ratkaisuja pitäisi tehdä.
Kommentit (33)
Vaatehuoneestä ovi pois ja vaikka verho tilalle niin kulkee happi ja tulee valoa sisään tai sitten vaihdatte tilalle oven,jossa lasi.Ikean lastensängystä saa tuunattua helposti riittävän lyhyen sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Vaatehuoneestä ovi pois ja vaikka verho tilalle niin kulkee happi ja tulee valoa sisään tai sitten vaihdatte tilalle oven,jossa lasi.Ikean lastensängystä saa tuunattua helposti riittävän lyhyen sängyn.
Siellä on ikkunakin, josta tulee päivänvaloa ja saa tuuletettua. Ap
Tää on niin säälittävää. Miksi niitä kersoja pitää hankkia enemmän kuin mihin oikeasti on varaa?
Minulla on varaa "kersoihini" ja kolmioon Helsingissä melko arvokkaalla alueella. 12-vuotias tyttö ja 10-vuotias poika saavat omat huoneet, kun minä muutan olohuoneeseen. Isompiakin asuntoja olen katsellut, mutta ylimääräisestä huoneesta saisi maksaa 100 000 €. Olen keskipalkkaisessa työssä ja pitkällä laina-ajalla pystyisin asunnon ostamaankin, mutta mieluummin käytän tällä hetkellä sukan varteen jäävät rahat kersojen harrastuksiin, lomamatkoihin ja muuhun mukavaan.
Minkä verran teidän säälijöiden mielestä pitää tienata saadakseen luvan lisääntyä täällä pääkaupunkiseudulla?
Luopuisin, koska niin meillä tälläkin hetkellä on. Koululaisella oma huone, kahdella pienemmällä yhteinen ja me vanhemmat olohuoneessa vuodesohvalla. Kohta muutetaan isompaan ja me saadaan myös oma huone. Jos kahdella nuorimmaisella menee myöhemmin "sukset ristiin", suostun helposti siihen että jokainen lapsi saa oman huoneen ja me aikuiset majoitutaan taas olkkariin. Hyvin on tässäkin mennyt.
Ap, sitten kun saat sen vaatehuoneen järkättyä lapselle niin pistä kuvaa! Kaipaan ideoita itsekin samankaltaiseen ongelmaan :)
Tässä ketjussa taas näkee, että tuolta maakuntien perukoilta on kiva "sääliä" ja huudella epäasiallisia kommentteja perheen lapsiluvusta niille, jotka joutuvat esim. työn takia asumaan pk-seudulla. Onpa se niin vaikea ymmärtää, että asumiskustannukset ovat hyvin erilaiset eri puolilla Suomea.
AP, kuulostaa hyvältä ratkaisulta, jos vaatehuoneesta saa tuunattua kuopukselle sen oman sopen. Pieni lapsi ei sitä yksityisyyttä vielä kaipaa samalla tavalla kuin aikuinen, mutta se ikioma tila kodissa on varmasti asia, jolla on pienelle suuri merkitys :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varaa "kersoihini" ja kolmioon Helsingissä melko arvokkaalla alueella. 12-vuotias tyttö ja 10-vuotias poika saavat omat huoneet, kun minä muutan olohuoneeseen. Isompiakin asuntoja olen katsellut, mutta ylimääräisestä huoneesta saisi maksaa 100 000 €. Olen keskipalkkaisessa työssä ja pitkällä laina-ajalla pystyisin asunnon ostamaankin, mutta mieluummin käytän tällä hetkellä sukan varteen jäävät rahat kersojen harrastuksiin, lomamatkoihin ja muuhun mukavaan.
Minkä verran teidän säälijöiden mielestä pitää tienata saadakseen luvan lisääntyä täällä pääkaupunkiseudulla?
En ota muuhun kantaa, mutta älä hyvä ihminen loukkaannu kersa-sanasta. Se on ainakin pohjanmaalla ihan normaali nimitys lapselle, ei siis mitenkään halventava tms. Vastaa muksua, mukulaa jne. toisin kuin kakara, joka on selkeästi negatiivinen nimitys lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota muuhun kantaa, mutta älä hyvä ihminen loukkaannu kersa-sanasta. Se on ainakin pohjanmaalla ihan normaali nimitys lapselle, ei siis mitenkään halventava tms. Vastaa muksua, mukulaa jne. toisin kuin kakara, joka on selkeästi negatiivinen nimitys lapsesta.
Kersoittelu ihan ok, asiaton huutelu toisten asumisesta tai varallisuudesta ei :)
T: Olkkariin piakkoin majoittuva nro 26, tyytyväinen kolmioasuja
No menipä mammoilla tunteisiin nämä "säälittelyt" :D
Kämppä vaihtoon ja piuhat poikki! Ei levitettävällä sohvalla voi nukkua paria yötä kauempaa! Hullut
Olen antanut jo makkarini lapsille. Lapsilla 1,5 v ikäeroa, joten siirsin oman sängyn makkariin. Nyt kaikki leluhässäkkä on makuuhuoneessa ja jaoin kirjahyllyllä sängyn pois näkyvistä. Minulla on tämmöinen loft-tyyppinen aikuisasunto, ja lapsilla oma remuluola täynnä kaikkea raivokkaan vinkeää ja värikästä.