Kylmä ja etäinen parisuhde
Onko kellään kokemusta?
Mies tuntuu etäiseltä, kylmältä, vieraalta, tunteettomalta.. Suhde on kestänyt vasta parivuotta, mutta ollaan jo yli vuosi erkaannuttu toisistamme kovaa vauhtia.. Tuntuu että "yhteistä kieltä" ei vaan löydy.. Alkuhuuma/alkuinnostus oli toki eri asia, vaikka emme ikinä alussakaan tulisesti rakastunut niin jaksoi ruusunpunaisin lasein uskoa että tässä on se lopullinen parisuhde.
Nyt alan olemaan toista mieltä. Ajattelin alussakin että mies on perus suomalainen mies, ei puhu eikä juuri pussaakaan. Tuntuu etten saa miehestä mitään irti, ihan kuin en missään parisuhteessa edes eläisi.
Emme tee ikinä mitään yhdessä, olen asiasta maininnut mutta mies ei ikinä lähde mukaan juttuihin. Hän väittää kyllä että voimme tehdä mitä vain mutta ikinä ne jutut ei saa tulta alleen, vaan kaikki on hänelle aina "ihan sama". Välillä tuntuu että olemme kaksi vierasta ihmistä saman katon alla. Teemme omat arkiset askareemme emmekä keskity toisiimme lainkaan. Olen yrittänyt mutta mies ei sellaista kaipaa. Ei läheisyyttä, seksiä ihan pari kertaa kuukaudessa ollut jo kauan, mies ei puhu tunnoistaan tai mistään syvällisestä ainoastaan päivän asiat. Usein olemme vain hiljaa.. Meillä on erilainen huumorintaju niin olen herännyt että tosi harvoin meillä on hauskaa yhdessä. Suoritamme vaan arkea ilman mitään nautintoa mistään, aitoa iloa yhdessäolosta. 
Tälläistäkö tämä kuuluu olla? Miehen seurassa olen itsekin nykyään hiljainen ja "eloton" kun taas ystävieni seurassa aivan erilainen.
Kommentit (4)
Minullakin oli tuollainen suhde, ei ole enää. Ei tosin ole parisuhdetta nyt ollenkaan, mutta en jäänyt ainakaan huonoon suhteeseen. Tuo käytös pahenee vain vuosi vuodelta, en voi suositella tuollaista miestä.
Tiedät itsekin, että ei. Ei sen kuulu olla tuollaista. Omasta elämästään saa aika pitkälti muovattua itselleen mieleisen, kunhan vain rohkeus riittää. Itse sinun tilanteessasi lähtisin suhteesta, ja seuraava askel olisi tehdä jotain sellaista, mistä juuri minä pidän. Toteuttaa joku unelma vaikkapa. Kuka tietää, vaikka siinä sivussa tapaat jonkun, johon ensinnäkin todella rakastut JA joka tuo elämääsi lisää sisältöä. Nykyinen masentava suhde syö sinua pikku hiljaa.
Ei kuulu olla tuollaista. Sinun ei ole pakko viettää loppuelämääsi latistajan kanssa.