Ahdistaa joidenkin naisten olemattomat sosiaaliset taidot
Olen harrastanut yhtä juttua kauan ja useimmat tapaamani ihmiset ovat olleet OK. Yhdessä vaiheessa eräässä ryhmässä rupesi kuitenkin käymään nainen, jonka tajusin haluavan eristäytyä muista ja hänestä tuli hyvin kylmä ja ylpeä vaikutelma. Minua ahdisti joka viikko kun pohdin että tuleeko hän taas sinne patsastelemaan ylhäisyydessään ja ehkä jopa siunaantuu parikseni, kuten välillä kävi. Lopulta nainen sai raivokohtauksen opettajalle kun opettaja ei kumartanut hänen taitojaan ja mielipiteitään ja sen jälkeen häntä ei näkynyt.
Nyt on vähän samanlaiset fiilikset yhdestä samanlaisen habituksen omaavasta paljon nuoremmasta naisesta. Ensimmisellä kerralla hän vaikutti myös kylmältä ja etäiseltä kun koetin neuvoa häntä eräässä asiassa, mutta ajattelin että ehkä hänellä oli vain huono päivä. Sitten satuin näkemään häntä arkielämässä ja menin juttelemaan, koska on harvinaista että näkee harrastuskaveria muualla rennossa kontekstissa ja vieläpä suurinpiirtein samaa ikäluokkaa, joten tuntui hyvin luonnolliselta harjoittaa pientä perussosiaalisuutta ja helpottaa myös harrastuksessa oloa. Heitin pari ystävällistä lausetta yhteiseen harrastukseen liittyen, joihin nainen vastasi virnuillen tyytyväisesti ja käänsi heti selkänsä ikään kuin en olisi olemassakaan. Samassa harrastuksessa joudun sitten kuitenkin sietämään naisen ylenkatsetta asiakaspalveluilme naamalla.
Olen itse mies jos sillä on mitään väliä.
Kommentit (25)
Itselleni oudointa tässä on se, että ei voi sanoa mistä harrastuksesta on kyse. Kai nyt on eroa onko judossa, argentiinalaisessa tangossa tai vaikka kontakti-improssa. Lisäksi, jokainen ryhmä tai yhteisö luo aina oman henkensä, oli kyse jonkun lajin harrastajista tai työyhteisöistä. Mitä suositumpi laji tai isompi kaupunki, sitä todennäköisempää että jonkun tietyn lajin "henki" tietyssä harrastuspaikassa ei säily vuodesta toiseen samana.
Jospa ne vaivaantuvat kun menet juttelemaan niille, eivät tiedä mitä sanoa jne. Oli miten oli, ihan turha asialla on päätään sen kummemmin vaivata tai siitä mieltään pahoittaa, antaa heidän olla jos ei jutun juurta tunnu löytyvän.
Kuinka mä luin tuon otsikon että ahdistaa joidenkin naisten sotilaalliset taidot?
No, aivan sama.
Todennäköisesti johtuu siitä, että sinä olet mies ja hän on nainen, joka ei lämpeä susta. Jos olisit nainen, niin kaverillinen jutustelu olisi ok. Mutta kun olet mies, niin lähestymisyrityksesi luonnollisesti tulkitaan haluna päästä muijan pöksyihin. Mitä kauniimpi nainen, sitä todennäköisemmin se ajattelee, että taas yksi idiootti yrittää kepillä jäätä. Ja helpommalla pääsee torjumalla kaikki keskustelunavaukset kuin jälkeenpäin yrittää selvitellä väärinymmärrystä.
Teemu Milto, sinäkö siellä?