Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 vuotiaan tyttäreni amisluokalla vanhinopiskelija on 30 vuotias siis onko tää sallittua?

Vierailija
29.09.2016 |

Luokalla opiskelee muutamat n. 30 vuotiaat miehet jotka vaikuttavat olevan ikäistään paljon nuoremman tasolla.
Yksikin oli puhunut, että hänen joku tyyppi tulee käymään hänen kotona tarkastamassa miten hän on elänyt.
Ovat tytärtäni alemmalla tasolla vaikka ovat melkein mun ikäisiä.

Aika outoa...

Miksi eivät ole aikuispuolella kun sellanenkin on.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juuri siksi ovat tässä tapauksessa nuorten kanssa. Pärjäävät paremmin sielä, kuin aikuispuolella.

Vierailija
2/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa se sitten on sallittua kun kerran siellä samalla luokalla ovat. Ihan hyvä että käyvät koulua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole aikuispuolelle vaadittavaa pohjakoulutusta? Yleensä niissä kai vaaditaan että on suoritettu toisen asteen tutkinto.

Vierailija
4/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän AMK-luokalla on ainakin kymmenen yli 30-vuotiasta opiskelijaa. En tiedä ovatko lapsellisempia kuin nuoremmat, mutta hyvillä papereilla ovat päässeet sisään.

Vierailija
5/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että ovat kolmekymppisiä eivätkä nuorempia? Siis tiedät oikean iän etkä tyttäresi arviota.

Vierailija
6/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat koska opettaja sanoi että luokan nuorimmat ovat vasta 15 ja vanhimmat 30 vuotiaita.

Ap

Vierailija
7/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pervoja varmaan nuorten pillujen perässä menneet sinne "opiskelemaan".

Vierailija
8/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä opiskelin amistutkinnon 24v, enkä edes ollut luokkani vanhin. Meitä oli useampi jo aikuinen, vanhin tais olla yli 50v. Ja sitten oli näitä suoraan peruskoulusta tulleita. Mitä ihmeellistä tuossa on?

Vierailija
9/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kolmekymppisenä amiksen nuorisopuolella, koska yksinkertaisesti halusin. Aikuispuolella koulu on yleensä pääosin työharjoittelua ja osittain sen takia myös todella epäreilua. Riippuu työssäoppimispaikassa miten saa arvion, jossakin paikassa ollaan täysin sitä mieltä, että opiskelija ei voi olla täydellinen ja ei periaatteesta anneta parasta arvosanaa. Lisäksi mä halusin olla koulussa, en (ilmaiseksi) töissä.  Koulussa sai haastaa itseään paljon enemmän kun oli kokeita, eikä vain töissä suoritettuja näyttöjä - vaikka toki niitäkin tuli tehtyä. 

Löydän myös nuorisopuolelta sen hyödyn, että jos on vaikka alla jo joku toinen ammatti niin silloin on käynyt yleiset aineet ja nuorempana opiskelu on voinut olla vain pahollinen paha ja kurssit ovat menneet vähän miten sattuu. Nyt numeroita voi korottaa kun voi käydä haluamansa kurssit uudestaan. Tällä saa nostettua keskiarvoa ja siten parantaa mahdollisuuksia vaikka ammattikorkeaan. Tai sitten se toinen vaihtoehto on hyväksilukea nuo kurssit ja saa jossain määrin opiskella rennosti ja kevennetetysti. Tämä on kiva vaihtoehto esim. jos on tehnyt edellisen ammatin duunia 10 vuotta ja sitten päättää vaihtaa alaa.

Nuorisopuolella oli kiva opiskella, toki osa teineistä oli kamalia, mutta toisaalta pari on jäänyt oikein hyväksi ystäväksi. :)

Vierailija
10/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä lähihoitajakoulussa oli jopa yli 50-vuotiaita. Ryhmiä oli kolme; peruskoulusta tulleet, ylioppilastutkinnon suorittaneet ja aikuisopiskelijat. Ekana vuotena oltiin omissa ryhmissä, mutta toisena vuotena kaikki meni iloisesti sekaisin sen mukaan mihin alaan suuntautui. 

Eli ihan varmasti voi olla joissain koulussa sekaisin kaikenikäisiä ja jo vaikkapa ihan ekana vuotena. 

Vierailija
11/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kauppiksella niin meidän luokalla oli opiskelijoita 15v-40+ ja ei ollut yhtään outoa. Itse olin 22v. kun aloitin opiskelut ja poikaystävä oli 25v. ja opiskeli vasta toista vuotta inssiksi.

Vierailija
12/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokalla opiskelee muutamat n. 30 vuotiaat miehet jotka vaikuttavat olevan ikäistään paljon nuoremman tasolla.

Yksikin oli puhunut, että hänen joku tyyppi tulee käymään hänen kotona tarkastamassa miten hän on elänyt.

Ovat tytärtäni alemmalla tasolla vaikka ovat melkein mun ikäisiä.

Aika outoa...

Miksi eivät ole aikuispuolella kun sellanenkin on.

Olit kyllä nuori teiniäiti!

Vierailija
13/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikkaripuolelle on tosi vaikea päästä. Itsekin opiskelin päälle 30v amiksessa ja 40 vuotiaana amk:ssa. Noiden koulujen välillä olin töissä ja toki olin töissä ennen tuota amistakin. Alanvaihdon (ammattitauti) takia menin vanhalla iällä amikseen.

Vierailija
14/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt jotenkin iso uutinen jollekin tai jotain ihmeellistä? Aina on ollut eri ikäisiä opiskelijoita missä vaan koulutuksessa. Esim. äitini meni 5kymppisenä yliopistoon ja luki tohtoriksi asti...ei sielläkään mitään vanhusluokkaa ollut erikseen...

Vierailija
15/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, 'vanhin opiskelija' EI OLE yhdyssana, joten hopi hopi takaisin sinäkin sinne amikseen opiskelemaan äidinkieltä ja oikeinkirjoitusta. Parannettavaa on ja paljon.

Vierailija
16/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inen ja ias. Huomaa, jos nuo on lopussa, sana on yhdyssana.

Vierailija
17/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi 74-vuotias Danny sinne joukkoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä