Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lehti tytöille ja lehti pojille: tyttöjen päätavoite on söpöily, poikien luoda uraa ja olla toimija

Vierailija
29.09.2016 |

Eikö mikään muutu, tai jos muuttuu, niin miksi vain huonompaan suuntaan naisille. Miksi emme puutu tähän? Haluavatko naiset olla ikuisesti se huonompi ja työnantajille sekä yhteiskunnalle halvempi astia? Tärkeimmät asiat söpöily miehen silmissä, kivat korvikset ja silikonit. Onko todella niin, että naiset ovat sittenkin tyhmempiä?
Köyhyys kolkuttaa yhä useamman naisen ovella, eikä ihme! Sitä saa mitä tilaa...
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016092822384886_iq.shtml

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen paljon nuorten naisten juttuja esim. kuntosaleille ja täytyy sanoa, että eipä ole kaksisia. Mitä on tapahtunut naisten kunnianhimolle, kun se tuntuu keskittyvän hiuslisäkkeisiin ja tekoripsiin?

Helpompaahan se on ulkonäöllä pärjätä elämässä kuin kovalla työnteolla. Miehillähänä se vaikeampaa on kun ei voi söpöilemällä menestyä.

Jos olisin elantoni joutunut ulkonäöllä hankkimaan, niin olisin jo vuosia asunut sillan alla. Minulle oli helpompi hankkia ja hyvä koulutus ja koulutusta vastaava työ.

Miesmallit ansaitsee myös hyvin. Komea, karismaattinen ja kuvauksellinen pitää tosin olla.

Vierailija
22/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvuorovaikutuksissa (gravitaatio, sähkömagneettinen säteily, heikko ja vahva vuorovaikutus) on yleensä kaksi voimaa.

Luonto toimii näin monessa asiassa. Uros ja naaras ovat osa tätä kudelmaa, ja uskonnoissakin sukupuolet erotetaan. Olisiko näiden kaikkien oletus kaksijakoisuudesta väärä kun puhutaan ihmisistä? Ei tunnu siltä. Todennäköisintä on, että mies ja nainen ovat ytimeltään erilaisia olioita kuten moni muukin olio nykyfysiikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät no lehdet synny siitä, että työt ja pojat haluavat noin erilaisia asioita vaan siitä, että vanhemmat valitsevat ne ostoskärryyn omien ahdasmielisten malliensa mukaan. Joten jättäkää hyllyyn ja kasvattakaa lapsenne omalla tavallanne. Jos haluatte, että tytärtä kiinnostaa muukin kuin ulkonäkö, niin tarttukaa keskusteluun silloin, kun hän kysyy jotain tieteellistä ja opettakaa arvomaailmaa, ettei tarvitse mediasta oppia.

Vierailija
24/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo lehdet lienevät ihan markkinatutkimuksen tulosta. USA:ssa tämän tyyppinen lehdistö julkaisee sitä, mitä ihmiset haluavatkin lukea.

Onko oikeasti niin kamala asia, jos tytöillä ja pojilla on erilaiset kiinnostuksen kohteet? Kyllä omastakin lapsuudestani muistan, että aniharvaa tyttöä kiinnostivat tekniikka, matematiikka tai ylipäätään tieteet, vaan kyllä enemmän oltiin pukeutumisen, meikkien, sosiaalisen kikatuksen, kaverisuhteiden sekamelskan ja seurusteluasioiden teemoissa. Poikia taas sitten miltei jokaista kiinnostivat nämä teoreettisemmat asiat.

Ollaan mieluummin erilaisia kuin väkisin samanlaisia.

Et ole tosissasi? Aniharvaa tyttöä varmaan kiinnosi tekniikka, matikka ja sellainen, kun asenneilmapiiri on "nämä on poikien juttuja, leiki sinä nukella".  

Olen kyllä. Meidän koulullamme oli jopa ohjelma, jossa tyttöjä ohjattiin luonnontieteiden ja tietotekniikan pariin. Siitä huolimatta pojat olivat niitä, jotka opettelivat koodaamaan, pelasivat tietokonepelejä ja kokosivat itse koneita alusta loppuun. Tyttöjen kiinnostus kohdistui ennen kaikkea erilaisiin chat-sovelluksiin, joissa puhuttiin pojista ja kaverisuhteista.  Itse tekniikan kanssa tytöt halusivat olla tekemisissä mahdollisimman vähän.

En sano, etteikö poikkeuksia olisi aina, onhan olemassa myös miespuolisia meikkiartisteja ja naispuolisia koodareita. Mutta kyllä sukupuolten välinen ero kiinnostuksissa on aivan päivänselvä asia, jonka kiistäminen vaatii erittäin vahvan poliittisen ideologian vaikutusta.

Tuosta koodauksesta: ohjelmointikielistä on tehty sellaista että ne aukeavat pojille helpommin. Visuaalisisten ohjelmointikielten käytössä ja soveltamisessa tytöt menestyvät poikia paremmin.

Lähde?

Tässä olisi:

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/12/141201113410.htm

Vierailija
25/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että tämä sukupuolittaminen on tullut kunnolla takaisin nyt 2010-luvulla. Viimeksi näin ahtaat roolimallit oli 60-luvulla.

Johtuisiko lamasta? En tosin ymmärrä miten mutta olen huomannut saman ilmiön. Naisten kohdalla mennään alaspäin ja ryminällä.

Vierailija
26/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni alapeukuttaa sukupuolieroja? ÄO taitaa olla aika matala. Ei kenelläkään ole enää hauskaa, jos eri sukupuolia ei olisi.

Vierailija
27/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa feminismi on puolittunut suosiossa 90-luvun alun huippuvuosista: enää 18 % tunnusti väriä taannoisessa kyselyssä: http://www.avoiceformen.com/featured/new-poll-results-the-decimation-of… Ja USA:ssa aate on sentään ollut aika suosittu.

Aate on luultavasti laskussa Suomessakin, viimeinkin. Vuosikymmenen loppuun mennessä sitä tuskin enää on hirveästi popkulttuurissa. Miesten ja patriarkaattivallan vihaaminen ja kadehtiminen ja naisten miehiksi muuntuminen ovat yksinkertaisesti enemmistölle liikaa.

Vierailija
28/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Naisille tärkeintä on hyvä ulkonäkö ja miehille tärkeintä lihava lompakko.

Vierailija
29/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan siilitukat yms. hikoilevat selvästi tuskasta nykykehityksen takia :D

Vierailija
30/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on siinä sukupuolittelussa sekin vääryys, että niitä tyttöjen juttuja saa haukkua ihan kympillä ja ei tarvitse arvostaa. esim jos bändiä kuuntelee teinitytötö, on bändi automaattisesti pilalla, vaikka teinipoikien fanittaminen on vaan coolia ja tuo arvostusta. pojille laitetaan hame päälle kuvissa, jos pelaa lätkää huonosti tai sanotaan heität kuin tyttö.

myöskään bloggaajia ei arvosteta, vaikka hekin mukana liikemaailmassa samoin tekniikasta kirjoittavat pojat. oikeasti ei kukaan tarvitse koko ajan uutta tv:tä tai puhelinta, mutta silti tällaista arvostetaan enemmän kuin tyttöjen kirjoittamista uusista trendeistä. kaikki kuitenkin pukeutuvat ja pukeutuminen on aina ollut osa ihmisen itseilmaisua ja kulttuuria. puhumattakaan automaailmasta tai veneistä...

ja tietenkin sairaanhoitajien ei  tarvitse saada palkkaa, onhan kyseessä kutsumus ja tytöt mukamas luontaisia hoitajia. ilman sairaanhoitajia maailma olisi helvetin ikävä paikka mutta maailma tulisi toimen ilman muutamaa konsulttia.

eli arvostakaa tyttöjäkin! älkääkä huoritelko, jakako huoriin ja vaimoihin... ja nainen on yhtä pätevä kuin mieskin samalla työhistorialla ja koulutuksella, jolloin pätevyyden tulisi päättää eikä sukupuolen. aika monet rekrytoivat ovat miehiä ja haluavat uuden kaljoittelukumppanin. tsek, esim ne päättäjämiehet jotka matkustivat world cuppiin veronmaksajien rahalla...

Vierailija
31/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo lehdet lienevät ihan markkinatutkimuksen tulosta. USA:ssa tämän tyyppinen lehdistö julkaisee sitä, mitä ihmiset haluavatkin lukea.

Onko oikeasti niin kamala asia, jos tytöillä ja pojilla on erilaiset kiinnostuksen kohteet? Kyllä omastakin lapsuudestani muistan, että aniharvaa tyttöä kiinnostivat tekniikka, matematiikka tai ylipäätään tieteet, vaan kyllä enemmän oltiin pukeutumisen, meikkien, sosiaalisen kikatuksen, kaverisuhteiden sekamelskan ja seurusteluasioiden teemoissa. Poikia taas sitten miltei jokaista kiinnostivat nämä teoreettisemmat asiat.

Et ole tosissasi? Aniharvaa tyttöä varmaan kiinnosi tekniikka, matikka ja sellainen, kun asenneilmapiiri on "nämä on poikien juttuja, leiki sinä nukella".  

Olen kyllä. Meidän koulullamme oli jopa ohjelma, jossa tyttöjä ohjattiin luonnontieteiden ja tietotekniikan pariin. Siitä huolimatta pojat olivat niitä, jotka opettelivat koodaamaan, pelasivat tietokonepelejä ja kokosivat itse koneita alusta loppuun. Tyttöjen kiinnostus kohdistui ennen kaikkea erilaisiin chat-sovelluksiin, joissa puhuttiin pojista ja kaverisuhteista.  Itse tekniikan kanssa tytöt halusivat olla tekemisissä mahdollisimman vähän.

En sano, etteikö poikkeuksia olisi aina, onhan olemassa myös miespuolisia meikkiartisteja ja naispuolisia koodareita. Mutta kyllä sukupuolten välinen ero kiinnostuksissa on aivan päivänselvä asia, jonka kiistäminen vaatii erittäin vahvan poliittisen ideologian vaikutusta.

Tuosta koodauksesta: ohjelmointikielistä on tehty sellaista että ne aukeavat pojille helpommin. Visuaalisisten ohjelmointikielten käytössä ja soveltamisessa tytöt menestyvät poikia paremmin.

Lähde?

Minäkin kaipaisin lähdettä.

Itse olen sitä mieltä että visuaaliset ohjelmoitikielet olisivat kaikille parempi vaihtoehto, sillä niillä ohjelmointi on nopeampaa ja virheet on helpompi huomata.

Myös vieraat ohjelmat on paljon nopeampi ymmärtää jos se on visuaalista.

(tietysti siellä visuaalisen seassa on myös ihan perinteistä koodia, mutta valtaosa on laatikoita ja viivoja)

Vierailija
32/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismihän ajaa muun muassa sitä, että tytöt voisivat söpöillä ja heruttaa Instagramissa mielin määrin ja se olisi täysin ok. Minun on kyllä erittäin hankalaa olla hyvä feministi tämän suhteen, sillä salaa itsekseni paheksun Instagram-kulttuuria jossa paljastellaan käytännössä paljasta takapuolta ja vilautellaan nännejä. Arvostukseni laskee tällaista vilauttelijaa kohtaan. Kuten todettu, suurin osa näistä heruttajista on tyttöjä. Feministinä poden huonoa omatuntoa siitä, että mielessäni arvostelen lukuisia nykyajan tyttöjä vaikka minun pitäisi pitää kaikenlaisten naisten puolia.

Olenkin perustellut asian itselleni siten, että tyhmyys ei katso sukupuolta ja mielestäni on typerää esiintyä jatkuvasti puolialastomana julkisesti ja kerätä sillä huomiota. Hakisipa nuoret tytöt ja naiset vilauttelun sijasta huomiota olemalla kunnianhimoisia ja lisäämällä instaan kuvia siitä, kuinka he saavuttelevat unelmiaan ja tavoitteitaan. Kai iso osa niin jo tekeekin, mutta tavoitteey koskevat lähinnä takapuolta ja huulia, mistä pääsemme taas aiheen alkuun...

Vierailija
33/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Itse olen sitä mieltä että visuaaliset ohjelmoitikielet olisivat kaikille parempi vaihtoehto, sillä niillä ohjelmointi on nopeampaa ja virheet on helpompi huomata.

(tietysti siellä visuaalisen seassa on myös ihan perinteistä koodia, mutta valtaosa on laatikoita ja viivoja)

Lähde linkattiin jo edelliselle sivulle:

Vierailija
34/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset eivät osaa mitään muuta kuin heiluttaa persettä instagramissa tai mikä nyt sattuukaan olemaan uusin miesten luoma sosiaalinen alusta juuri sillä hetkellä

Vierailija
35/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismihän ajaa muun muassa sitä, että tytöt voisivat söpöillä ja heruttaa Instagramissa mielin määrin ja se olisi täysin ok. Minun on kyllä erittäin hankalaa olla hyvä feministi tämän suhteen, sillä salaa itsekseni paheksun Instagram-kulttuuria jossa paljastellaan käytännössä paljasta takapuolta ja vilautellaan nännejä. Arvostukseni laskee tällaista vilauttelijaa kohtaan. Kuten todettu, suurin osa näistä heruttajista on tyttöjä. Feministinä poden huonoa omatuntoa siitä, että mielessäni arvostelen lukuisia nykyajan tyttöjä vaikka minun pitäisi pitää kaikenlaisten naisten puolia.

Olenkin perustellut asian itselleni siten, että tyhmyys ei katso sukupuolta ja mielestäni on typerää esiintyä jatkuvasti puolialastomana julkisesti ja kerätä sillä huomiota. Hakisipa nuoret tytöt ja naiset vilauttelun sijasta huomiota olemalla kunnianhimoisia ja lisäämällä instaan kuvia siitä, kuinka he saavuttelevat unelmiaan ja tavoitteitaan. Kai iso osa niin jo tekeekin, mutta tavoitteey koskevat lähinnä takapuolta ja huulia, mistä pääsemme taas aiheen alkuun...

Unelmia? Tavoitteita? Miten hitossa mä voin runkata tällaisille kuville?

Vierailija
36/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Tuo ei varsinaisesti ollut tutkimus tuosta aiheesta. Siinähän ei etsitty eroja perinteisten ja visuaalisten ohjelmointikielien välillä ja ainut varsinnainen tulos oli, että tytöt käyttivät peleissään monimutkaisempia ehtolauseita.

Vierailija
37/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Tuo ei varsinaisesti ollut tutkimus tuosta aiheesta. Siinähän ei etsitty eroja perinteisten ja visuaalisten ohjelmointikielien välillä ja ainut varsinnainen tulos oli, että tytöt käyttivät peleissään monimutkaisempia ehtolauseita.

Juuri näin, ei ollut ollenkaan kyse käytöstä tai soveltamisesta.

Vierailija
38/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko tulossa jo vanhaksi ja tuijotanko liikaa vain omaan napaani. Mutta minulle tuo naisten ja miesten välinen erittely ei ota enää tunteisiin. Mielestäni ihmisten pitäisi keskittyä enemmän ympäröimään itsensä muilla samanhenkisillä ihmisillä, joiden kanssa mielenkiinnon kohteet kohtaavat. Jos meikkipuheet eivät kiinnosta, miksi pitää olla sellaisen ihmisen seurassa? Minulle ei ainakaan muiden keskustelunaiheet tuota ongelmaa. Jos bussissa kaksi teiniä jauhaa seiskajulkkiksesta ja se ottaa jostain syystä hermooni, voin laittaa kuulokkeet korville. Ei minun tarvitse hieroa heidän kanssa tuttavuutta. Minulla ainakin on mielenkiintoisia ihmisiä lähipiirissäni; olen valinnut itseäni kiinnostavan opiskelualan ja työn, jonka kautta saan olla tekemisissä samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Perheeseeni kuuluu isän ja äidin lisäksi veli, ja molemmat ovat päässeet tasavertaisesti osaksi "tyttöjen ja poikien juttuja". Parhaimmat ystäväni ovat luonnollisesti samalla aaltopituudella (miksi valitsisin ystäväkseni sellaisen tylsän ihmisen, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä keskusteltavaa?).

Ja ne miehet, jotka aina kitisevät siitä kuinka "kaikki" naiset ovat tyhmiä ja vain meikkijutut kiinnostaa: jos teillä on todella tällainen kokemus ja uskomus, niin voitte katsoa peiliin ja miettiä, miksi juuri teidän kohdalle on sattunut näitä naisia. Ehkäpä te vain vedätte tyhmiä naisia puoleenne, koska olette itse niin tyhmiä? Tai liikutte kenties vain itse tyhmien ja pinnallisten ihmisten piireissä? Jos olet itse jossain amiksessa tai asut jossain landella ja kapeaan lähipiiriisi kuuluu vain bimboja, ei se tarkoita että kaikki muutkin maailman naiset ovat yhtä bimboja.

Vierailija
39/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi moni alapeukuttaa sukupuolieroja? ÄO taitaa olla aika matala. Ei kenelläkään ole enää hauskaa, jos eri sukupuolia ei olisi.

Kylläpäs palsta-akat pillastuikin tästä kommentista! :S

Vierailija
40/41 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset eivät osaa mitään muuta kuin heiluttaa persettä instagramissa tai mikä nyt sattuukaan olemaan uusin miesten luoma sosiaalinen alusta juuri sillä hetkellä

Jos sinun sukusi naiset tekevät noin, ei se tarkoita sitä, että kaikki naiset tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi