Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on, että enterorokko on näin paha?

Vierailija
29.09.2016 |

Luin tämän kirjoituksen ja aloin miettiä, pitäisikö mun pitää esikoista kotona kun tarhassa on liikkeellä enterorokkoa. Olen itse siis vauvan kanssa kotona ja 4-vuotias esikoinen käy osa-aikaisesti tarhassa hakemassa seuraa. Kuulosti tosi kauheelta enkä haluais ottaa riskejä. Enkä toisaalta haluaisi myöskään olla vainoharhainen.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/09/28/vantaalaisisa-sairasti-enteroro…

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri perheeni kanssa toipumassa enterorokosta. Olimme koko perhe sairaana ja on kyllä varsin inhottava tauti.  Yksi lapsista sairasti lievänä, eli yksi ilta kuumetta, jonka jälkeen muutama rakkula käsissä ja suun ympärillä. Mies oli ensin pari päivää kuumeessa, jonka jälkeen kädet, naama ja suu tulivat täyteen kipeitä rakkuloita. Jalkapohjat myös erittäin kipeät, mutta ei rakkuloita. Nuorempi lapsi oli lievässä kuumeessa pari  päivää, minkä jälkeen reidet, kädet ja leuka ihan rakkuloilla. Oli myös erittäin tuskallinen kutina varsinkin öisin. Itse en saanut lainkaan kuumetta, vaan tauti alkoi lievällä kurkkukivulla (joka nyt taudin viidentenä päivänä on suurin vaiva, en pysty juurikaan syömään ilman särkylääkettä suussa olevien isojen rakkojen takia), minkä jälkeen kädet syyhysivät ja kutisivat todella inhottavasti pari päivää ennen rakkuloiden tuloa. Myös naamaan ja jalkapohjin tuli rakkuloita.

Vähän kaksipiippuinen juttu sen kanssa pitääkö lapsi kotona tarhasta. Taudin saaneet tartuttavat sitä nimittäin jo ennenkuin oireet ilmenevät ja lisäksi jopa viikkoja (!!) parantumisen jälkeen. Eli todella vaikea yrittää vältellä. Voi olla, että olette jo altistuneet ja joko sairastutte tai ette.

Vierailija
2/2 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa oli vuosi sitten epidemia, jossa 90 prosenttia ryhmän lapsista sairastui enterorokkoon. Myös lasten vanhempia paljon kipeänä, yksikään hoitajista ei saanut tautia. Monentasoisia taudinkuvia - osalla lähti kynnet, osalla vain pari näppyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän