Luettele 3 stressaavinta ammattia
Kommentit (29)
1.Ensihoitaja
2.Lääkäri
3.Lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
En pysty kun en ole niitä harjoittanut, mutta omat kriteerini.
Raskaus, voi olla fyysisestikin raskasta.
Kiire
Vastuu
Noista ne koostuu.
Enkä sitten todellakaan hoitajat tarkoittanut teitä, kun kävelette sairaalassa kädet taskussa. Se ei ole kiirettä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse stressaisin eniten näissä duuneissa:
1. kaivosmies
2. (pelastus)sukeltaja
3. radiomastojen huoltaja
Onko sulla jokin erityinen hinku vaarallisiin tilanteisiin? :D Kai sait kunnon lisät?
taisit lukea vähän väärin
1.Lääkäri
2. Sosiaalityöntekijä
3. Päihdetyöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse stressaisin eniten näissä duuneissa:
1. kaivosmies
2. (pelastus)sukeltaja
3. radiomastojen huoltaja
Onko sulla jokin erityinen hinku vaarallisiin tilanteisiin? :D Kai sait kunnon lisät?
Huom konditionaali :))
Kammoan korkeita tai maan/veden alla olevia paikkoja.
Pääministeri
Lennonjohtaja
Kirurgi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla stressaava työ? Onko taas palkkaneuvottelut lähellä, kun vinkuna on jatkunut taas julkisesti pari kuukautta?
Sitä se on, tervetuloa vaan kokeilemaan.
Viet lääkärin määräämiä lääkkeitä kipossa, jos potilas niitä vaatimalla vaatii? Ja mikäli juoruilultasi ehdit.
Yhtä vähättelevästi voisit suhtautua esim. psykologin ammattiin ("mitään muuta et tee kuin phu") tms. Minua eivät sanomasi loukkaa, koska minulla on monenlaista kompetenssia mm. monenlaisista opinnoistani, myös akateemisista, johtuen todeta, että hoitoala on todella stressaava ja paineistava ala. Se on kaikkea muuta kuin rutiininomaista suorittamista tai lääkäreiden ohjeiden mukaan toimimista - toki sitäkin. Missään en ikinä ole joutunut kantamaan samanlaista vastuuta kuin hoitoalan akuuttipaikoissa.
No keskeiset ministerit ja isojen yritysten toimitusjohtajien (ja liiketoimintojen johtajien) paikat ovat taatusti stressaavia mutta niitä paikkoja on aika vähän, "tavallisista" ammateista stressaavia esimerkkejä:
- papit
-kunnan-/kaupungineläinlääkärit
-lennonjohtajat
Onhan noita paljon muitakin tietysti.
Pohdin kyllä tuota turvattomuutta esim. mahdollisuus menettää koko oma omaisuus. Turvattomuuttahan sekin luo, mutta itse stressaisin sitä vähiten, koska olisin vain itselleni vastuussa. Lisäksi poliisit, vartijat omaavat pamput yms. sekä työkaveri on mukana jos jää alakynteen. Päihdepuolen hoitajana varmaan täytyisi varautua ottamaan iskuja vastaan kuten jossain urheilussa, kun niitä tod. näk. tulisi kuitenkin.