Miksi jotkut puhelinmyyjät puhuvat kuin jollekin dementoituneelle "Terttu-isomummolle"?
Hei Terttu, mitä päivääsi kuuluut Terttu?
No mutta Terttu, ei tämä nyt niin kallis ole. Kyllä nyt Terttu kannattaa ottaa tämä. Eiköhän Terttu laiteta tämä sulle.
Kommentit (10)
Mä lopetan puhelun heti jos tyyli on tuollainen. Etunimellä puhuttelu on töykeää ja tungettelevaa tuollaisessa myyntitilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointitapa vaan.
Aika hemmetin rasittava, mulla ainakin ärsytyskynnys ylittyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä nimen hokemista painotetaan "koulutuksessa".
Mutta se ei sovi Suomeen. Täällä pidetään enemmän muodollisesta asiallisesta tyylistä eikä tuollaisesta teennäisestä tuttavallisuudesta.
Ideana on olla tuttavallinen ja lähestyä asiakasta, mutta eihän toi oikeasti ainakaan Suomessa toimi. Meilläkin kehotettiin puhuttelemaan asiakkaita nimellä, kun olin lukioaikaan puhelinmyyjä, mutta en sitä tehnyt. Onneksi kauppa kävi sen verran hyvin, että sain ihan luvan kanssa vähän poiketakin spiikistä ja kehittää siitä omanlaiseni. Tuollainen puhuttelu on mielestäni lähinnä kiusallista, tungettelevaa ja epäkohteliasta.
Luuri korvaan ja heti jokaiselle puhelinmyyjälle, ei niitä tarvitse kuunnella. Minä määrään omasta puhelimestani.
Vierailija kirjoitti:
Luuri korvaan ja heti jokaiselle puhelinmyyjälle, ei niitä tarvitse kuunnella. Minä määrään omasta puhelimestani.
Tämä. Luuri korvaan ja numero estolistalle, niin itse toimin.
Miten niillä puhelinmyyjillä pokka pitää? Tuollainen kuulostaa niin naurettavalta, kuin jostain sketsistä.
Markkinointitapa vaan.