Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset ovat munattomia lampaita

Vierailija
28.09.2016 |

Kaikissa tutkimuksissa (sekä virallisissa että epävirallisissa) pakkoruotsin vastustajien määräksi on todettu 2/3 - 3/4 suomalaisista. Sitten kun olisi mahdollisuus tehdä edes jotain konkreettista asian hyväksi, niin ei viitsitä. Annetaan vaan eliitin päättää edelleen asiamme.

"Kansalaisaloite ruotsin valinnaisuudesta lässähtämässä – 30 000 allekirjoitusta puuttuu"

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/438417-kansalaisaloite-ruotsin…

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joku pakkoruotsi pois kansalaisaloite pari vuotta sitten ollut eduskunnan käsittelyssä, mutta äänestivät ei.

Vai oliko se joku muu aloite??

Vierailija
2/17 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se joku pakkoruotsi pois kansalaisaloite pari vuotta sitten ollut eduskunnan käsittelyssä, mutta äänestivät ei.

Vai oliko se joku muu aloite??

Kyllä. Samasta aiheesta tehtiin aloite, joka sai riittävästi kannattajia, mutta eduskunnassa he hylättiin.

Kansan usko demokratiaan lienee mennyt. Ei kannata allekirjoittaa kansalaisaloitetta, kun se ei kuitenkaan johda mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako autoa pitää polttaa ja näyteikkunaa rikkoa, että eduskunta suostuu poistamaan pakkoruotsin?

Vierailija
4/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pakkomatematiikka? Pakkoäidinkieli? Pakkoliikunta? Pakkoneuroosi?

On se ihmeellistä, että joku saa ruotsista niin kauheat traumat koulussa, että vielä aikuisena pitää meuhkata asiasta.

Vierailija
5/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa, että joutuu opettelemaan kieliä, kyllä siitä pitäisi päästä terapiaan..

T: Umpisuomalainen, som inte har fått några traumatiska upplevelser från det svenska språket.

Vierailija
6/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut parempi olla munaton lammassuomalainen mitä netissä riitaa haastava radikaalirys-sä :D

Vierailija
7/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt ruotsista, mutta ymmärrän hyvin, että moni muu opiskelisi mielummin jotain muuta kieltä ruotisin sijaan. Tuskin itsekään olisin ruotsia valinnut, mikäli se ei olisi ollut pakollinen, vaan jonkun "hyödyllisemmän" kielen.

Vierailija
8/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa suurin osa vastustaa? Minä luulin että vain venäjämieliset ja persut vastustavat, muiden puheenvuoroja en ole nähnyt.

Vierailija
9/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, että joutuu opettelemaan kieliä, kyllä siitä pitäisi päästä terapiaan..

Sehän se ongelma onkin: suomalaiset eivät saa opetella kieliä, vaan kaikille on lukittu englanti ja ruotsi, jotka hotkaisevat leijonanosan kielenopetukseen varatusta kouluajasta. Vaikka maa kaipaisi saksan, venäjän, ranskan, espanjan, kiinan jne osaajia.

Vierailija
10/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina pitänyt ruotsista, mutta ymmärrän hyvin, että moni muu opiskelisi mielummin jotain muuta kieltä ruotisin sijaan. Tuskin itsekään olisin ruotsia valinnut, mikäli se ei olisi ollut pakollinen, vaan jonkun "hyödyllisemmän" kielen.

Tässä onkin yksi keskeinen peruste pakkoruotsille: koska ruotsinkieliset nuoret joutuvat Suomessa pärjätäkseen opiskelemaan suomea, suomenkieliset saisivat epäreilua etua jos he saisivat opiskella ruotsin sijasta jotakin hyödyllistä kieltä.

Vierailija
11/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on niin helppo kieli oppia ja sitä näkee ja kuulee joka paikassa, että jos se ei fennougrin kovaan päähän uppoa, niin ei sinne mene mikään venäjä tai kiinakaan.

Vierailija
12/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on niin helppo kieli oppia ja sitä näkee ja kuulee joka paikassa, että jos se ei fennougrin kovaan päähän uppoa, niin ei sinne mene mikään venäjä tai kiinakaan.

Kaikille kielten opiskelu ei ole yhtä helppoa kuin sinulle. Täällä Itä- Suomessa muuten venäjää kuulee sentään joskus, ruotsia ei koskaan. Itse puhun enkun lisäksi ranskaa sujuvasti ja espanjaa joten kuten. Ruotsia sensijaan en, koska sille ei ole ollut mitään käyttöä koskaan. Virkamiesruotsin tutkinnonkin olen suorittanut ja kirjoitin muinoin ruotsista ällän. Hukkaan mennyttä opiskelua.

Vierailija
13/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo vain siitä että te pakkosuomettajat ette ole mikään enemmistö vaan pieni netissä meuhkaava vähemmistö. En oikeasti tunne ketään jonka mielestä ruotsin opiskelu ei olisi positiivinen asia.

Vierailija
14/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Suomessa ruotsalaisessa firmassa töissä ja yhteydenpito Ruotsin toimipisteisiin hoidetaan englanniksi. Tuskin kukaan siellä odottaa, että pitäisimme yhteisenä kielenä ruotsia.

Vierailija
15/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille kielten opiskelu ei ole yhtä helppoa kuin sinulle. Täällä Itä- Suomessa muuten venäjää kuulee sentään joskus, ruotsia ei koskaan. Itse puhun enkun lisäksi ranskaa sujuvasti ja espanjaa joten kuten. Ruotsia sensijaan en, koska sille ei ole ollut mitään käyttöä koskaan. Virkamiesruotsin tutkinnonkin olen suorittanut ja kirjoitin muinoin ruotsista ällän. Hukkaan mennyttä opiskelua.

Täällä Imatralla ainakin  venäjää kuulee melkein missä tahansa ja joka ainoa päivä. Liikkeiden kylteissä on kyrillistä (venäläistä) tekstiä,markettien kuulutuksissa on venäläisille asiakkaille omat kuulutuksensa, paikalliset yrittäjät painattavat venäjänkielisiä mainos- ja turistilehtiä, markettien kassoinakin on venäläisiä myyjiä,eräs niistä (Rajamarket) on kai kokonaan  venäläisten omistamakin ja Tokmannilla on ruplanvaihtokassa.

Ruotsalaisen henkilön (työmatkallaan tänne) tapasin kaksi vuotta sitten, kesällä ...

Vierailija
16/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuhia

Vierailija
17/17 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako autoa pitää polttaa ja näyteikkunaa rikkoa, että eduskunta suostuu poistamaan pakkoruotsin?

Kaikki mitä Suomessa on -kahteen kertaan.

Vittu mitä kusipäitten puuhaa tämä kaksikielisyyspelleily on!