Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko pyykit säilyy "hyvänä" pesukoneessa?

Vierailija
28.09.2016 |

Ohjelma loppui n klo 18. En millään jaksaisi mennä enää laittamaan kuivumaan.. :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi joskus mennyt kun on unohtunut koneeseen. Jos alkavat jo päältä kuivua, niin uusi huuhtelu, muuten vaan ripustelet kuivumaan.

Vierailija
22/27 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy joskus näin, mutta siis siitä syystä että unohdan laittaa pyykit kuivausrumpuun ajoissa, eikä kerrostalossa voi rummutella yöllä.

Käytän 15 min pikapesussa tai huuhtelu+linkous-ohjelmalla sitten seuraavana päivänä ennen uutta yritystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykille ei käy mitään jos ei avaa pesukoneen luukkua. Vaikka kaksi vrk säilyy pyykit ihan ok kuntoisina jos sitä ei avaa. Jos sen avaa ja jättää auki/ sulkee uudestaan niin sitten ne alkavat haiskahtamaan hyvin nopeasti.

Vierailija
24/27 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesulämpötilana on 60C tai yli, niin pyykit ovat pesun jälkeen lähes bakteerittomia ja ne jäljelle jäävät ovat enimmäkseen termofiilejä, jotka eivät juuri lisäänny huoneenlämmössä. Huuhteluvaiheessa koneeseen tulee bakteereita veden mukana ja paikallisesta vedestä riippuen se sattaa olla erittäin puhdastakin.

Oma kokemukseni on, että käyttämälläni koneella ja 60C pesuohjelmalla, ei näissä oloissa tule pyykkiin hajua edes 2 vuorokauden kuivausviiveellä.

Vierailija
25/27 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty nukkumaan jos mä muistan sen koneen.. Joskus on kesken unienkin pulpahtanut mieleen, ne pirun pyykit! Ja olen noussut ripustus hommiin.

Kaveri tekee siten, että laittaa huuhtelun, jos on koneeseen unohtunut. :)

suorittajilla on vaike päästä palauttavaan syvään uneen unen joka eka tunneilla

Vierailija
26/27 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä haisemaan alkaa, yleensä kyllä laitan melko pian kuivumaan, joskus on ollut tunnin kun olen lähtenyt just lenkille ohjelman loputtua 

Vierailija
27/27 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koneesta, oletko huoltanut ym ettei pyykit haise, pessyt konetta tyhjänä joka toinen viikko, putsannut nukkasihtiä usein..  Vaatteet rypistyy enemmän jos et heti laita kuivumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi