Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä täällä tapahtuu: Keskustelu pituuskasvusta aikuisena poistettiin...

Vierailija
28.09.2016 |

Piti vaan linkata tämä
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/nuoren_tyton_…
Eli tytöt ei paljon kuukautisten alkamisen jälkeen oikeasti kasva.
Pojilla eri tilanne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisestä. Minä olen muutaman kerran kuullut tytöistä/naisista, jotka ovat vielä vähän kasvaneet ikävuosien 18-20 välilläkin. Toki kasvu enää tuossa iässä on naispuolisilla hyvin, hyvin harvinaista, mutta mahdollista kuitenkin. Mitään kovin isoa pituuskasvua tuskin on tuolloin kuitenkaan enää tulossa.

Miehillä tuossa iässä kasvaminen on paljon yleisempää, eikä voi ehkä heidän kohdallaan harvinaisuudestakaan puhua, vaikkakaan ei se miehilläkään ole enää se yleisin ikä kasvaa.

Vierailija
2/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä oikeasti poistellaan ketjuja nykyään aivan ihmeellisillä perusteilla. Olen huomannut paljon sellaisia ketjuja, missä ei ole ollut yhdessäkään viestissä puolikastakaan sanaa mitään asiatonta, minkään tai kenenkään haukkumista, solvaamista tai kiusaamista ja ketjujen aiheetkin ovat olleet ihan sellaisia jokapäiväisiä, normaaleja puheenaiheita ja silti ne ketjut ovat päätyneet "Pääsy kielletty" osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais lopettaa se koko asian kirjoittaminen otsikkoon. Tekee sillä tiettäväksi vain oman tyhmyytensä. Se aloittaja oli se kengänkokohullu tai joku vastaava.

Vierailija
4/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvoin kuutisen senttiä menkkojen alkamisen jälkeen. Viimeiset pari senttiä 17-18 v. Ehkä olen vain luonnonoikku..

Vierailija
5/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskimäärin 7 cm (eli 3–11 cm) kasvaa kuukautisten alkamisen jälkeen, niin ei se ihan vähän ole. Kun usein sanotaan, että pituuskasvu loppuu kuin seinään kuukautisten alkamiseen.

Mulla on kuukautiset alkaneet 14-vuotiaana, jolloin olin alle 155 cm, aikuispituus 162 cm.

Vierailija
6/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kasvoin kuutisen senttiä menkkojen alkamisen jälkeen. Viimeiset pari senttiä 17-18 v. Ehkä olen vain luonnonoikku..

Et oo, mä kasvoin myös lukiossa vielä. Ja tuon linkin perusteella ihan lähellä keskiarvoa ollut sun pituuskasvu menkkojen alkamisen jälkeen.

-5

Vierailija
7/7 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kasvoi vielä 5-6 cm kuukautisten alkamisen jälkeen. Ei se minusta ihan vähän ole ....