Vinkkejä "luonnonmukaisempaan" siivoukseen
En tiedä oikeaa termiä sille, että käytetään vähemmän myrkyttömiä aineita ym. Olen nyt usein kuullut, että flunssat ja muut sairaudet ovat vähentyneet heillä, jotka ovat jättäneet myrkyt pois siivouksesta. En tiedä uskonko siihen täysin, mutta haluaisin edes kokeilla. Olisinkin nyt kiinnostunut kuulemaan, mitä aineita ja välineitä tällaisessa siivouksessa käytetään. Onko Taikasieni hyvä? Mäntysuopaa lattioiden pesuun? Millä siivota vessa ja kylppäri?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavia neuvoja jo tähän mennessä. Kiitos! Vielä kysyisin, että miten teette ruokasooda-etikkaseoksen?
-ap
Nyt mun on ihan pakko kysyä, onko ruokasooda-etikkaseos oikeasti hyvä juttu siivoamisessa? Mulla on se käsitys, että ruokasooda erikseen on hyvä, samoin etikka, mutta yhdessä eivät toimi? Etikka on tosi hapanta ja ruokasooda tosi emäksistä, eivätkös niiden ph:t tavallaan kumoa toisensa, jos ne sekoittaa?
Nuo aineet alkavat kuplia kun sekoittaa keskenään, kuulemma sopii viemärin avaukseen. Kokeile sirotella vessanpönttöön puoli purkkia soodaa ja puoli litraa etikkaa päälle, niin näet mitä tarkoitan. Ei ole vaarallista kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavia neuvoja jo tähän mennessä. Kiitos! Vielä kysyisin, että miten teette ruokasooda-etikkaseoksen?
-ap
Nyt mun on ihan pakko kysyä, onko ruokasooda-etikkaseos oikeasti hyvä juttu siivoamisessa? Mulla on se käsitys, että ruokasooda erikseen on hyvä, samoin etikka, mutta yhdessä eivät toimi? Etikka on tosi hapanta ja ruokasooda tosi emäksistä, eivätkös niiden ph:t tavallaan kumoa toisensa, jos ne sekoittaa?
Nuo aineet alkavat kuplia kun sekoittaa keskenään, kuulemma sopii viemärin avaukseen. Kokeile sirotella vessanpönttöön puoli purkkia soodaa ja puoli litraa etikkaa päälle, niin näet mitä tarkoitan. Ei ole vaarallista kuitenkaan.
Kyllä mä olen tuota kokeillut, mutta nytpä kysyn, onko tuo sooda-etikkaseos oikeasti tehokas ja miksi?
Pyykit Ecoverilla, tiskit Ecoverilla, lattiat etikka-tiskiainevedellä (pari pisaraa Ecoverin käsitiskiainetta ja luraus etikkaa riittää). Ikkunat samalla seoksell ku lattiat mut enemmän etikkaa pesuveteen. Vessassa toimii etikka, käsitiskiaine tai mäntysuopa. Samoin kylppärissä. Siinäpä ne.