Kuinka monta kertaa vuodessa sairastut flunssaan/influenssaan tms.?
Mistä luulet sen johtuvan? Millainen ruokavalio sinulla on? Nukutko riittävästi? Entä oletko tekemisissä lasten kanssa?
Itse sairastun 1-2 kertaa, jos sitä sairastumiseksi voi kutsua. Ekana päivänä on kurkku kipeä, sen jälkeen tulee vähän limaa pari päivää ja siinä se. Olen viime vuosien aikana ainoastaan kerran sairastunut kunnolla niin, että nousi korkea kuume ja piti ottaa saikkua. Se tais olla influenssa. Mutta flunssaan en varsinaisesti sairastu. Mulla ei ole lapsia. Työn puolesta olen paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja kaiken järjen mukaan mun pitäis saada kaikki mahdolliset taudit. Olen sekasyöjä, mutta useimmiten syön kasvisruokavalion mukaan ja välttelen maitotuotteita.
Mietin kun mulla on yksi ystävä, joka sairastuu kunnolla 3-5 kertaa vuodessa pitkän kaavan kautta. Hänelläkään ei ole lapsia, mutta hän on vegaani. Niin mietin, jospa sillä ruokavaliolla on osuutta asiaan. Koska hänellä ei ole mitään perussairauksia.
Kommentit (29)
Flunssa noin 1-2 kertaa vuodessa, influenssa noin viiden-kymmenen vuoden välein.
Syon paljon kasviksia, otan purkista d-vitamiinia, vältän maitotuotteita ja sokeria ja harrastan lähinnä hyotyliikuntaa. Omat lapset tarha/kouluikäisiä.
1-2 kertaa. Elän hyvin terveellisesti. Joskus tulee jälkitauteja ja joskus taas voisi käydä töissä joka päivä, jos olisi helppo työ, ja olla siten "sairastamaton".
Jossain vaiheessa tahti oli joka toinen kuukausi ja pahat oireet joka kerta, viime vuosina on rauhoittunut siitä keskimäärin pariin kertaan vuodessa. Tällä hetkellä on päällä vuoden ensimmäinen paha flunssa. Ehkä pari kertaa on ollut sellainen päivän tai kahden vähän kipeä olo, joka on mennyt ohi muuttumatta kunnon flunssaksi. Influenssa on ollut kerran ja sen jälkeen olen ottanut rokotuksen, jos olen voinut.
Olen lihansyöjä, syön puoli kiloa kasviksia päivässä ja harrastan liikuntaa suositusten mukaan.
0-1 kertaa vuodessa flunssa. Kestää 3-5 päivää. Viimeksi toissa talvena.
Nukun 5-6 tuntia yössä. Syön vhh:sti kolme ateriaa päivässä. Syön d-vitamiinia. Pidän suolistoni kunnossa syömällä kaikkea hapatettua; hapankaalia, kefiiriä.. Kombutsaa joka aamu.
Itse en ole kovin paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja välttelen joukkotapahtumia. Lapsia on kolme ja he kyllä nappaavat koulusta kaikki mahdolliset kulkutaudit, mutta jostain syystä ne ei tartu minuun, mieheen kylläkin.
Meillä mies ei ole koskaan flunssassa, ihan samaa syö kuin muukin perhe. Siihen ei vain mitkään pöpöt tartu.
Kerran kuukaudessa, paitsi kesällä en. Pienet lapseni sairastavat tuota tahtia ja saan kaikki taudit heiltä, koska vastustuskykyni on pyöreä nolla. Nukun 7-8 h, syön monipuolista kasvis-kalaruokaa, syön vitamiineja, en juo enkä polta, liikun säännöllisesti, mitä nyt flunssien välissä pystyy. Toimistotyö. Ei hajuakaan miksi näin.
Perseestä.
Jaa-a..tänävuonna ollut flunssa lämpöilyineen muistaakseni 1x, joskus alkuvuodesta kai..olenkin ihmetellyt miksei tautia ole vielä iskenyt vaikka lokakuu jo alkamassa ja olen päiväkodissa työssä+oma perhe ollut flunssassa tässä syyskuun aikana.
Kymmenen vuotta työelämässä ja kolmesti olen ollut siinä välin flunssassa kuumeineen. Kahdesti oksennustaudissa, joka ilmeisemmin oli lasten tarhasta tuliaisina tuoma noro.
Mies sairastaa hassua kyllä 2-4 flunssaa vuodessa ja lapset kanssa.
Minulla on flunssa nykyisin noin joka toinen vuosi, tulee nuha ja lämpöä. Influenssaa en ole ikinä sairastanut, vaikka rokotuksen olen ottanut vain kaksi kertaa. Sairastan astmaa.
Yksi lapsistani on oikea pöpömagneetti, hän oli aina se, joka toi taudit kotiin. Nyt aikuisenakin hän sairastaa usein flunssaa. Ihmisillä on on vastustuskyky erilainen.