Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tuleeko joillekin oikeasti ero siksi, ettei kumppani halua lapsia?

Vierailija
27.09.2016 |

http://www.hs.fi/kotimaa/a1474863786163
”Olen 33 ja takana on kaksi noin seitsemän vuoden suhdetta. Kumpikaan existä ei sitten halunnutkaan vakiintua, perustaa perhettä. Olihan se sokki kuulla ja tajuta, että ero on tulossa taas”, eräs nainen kertoi."

Eikä esimerkiksi, että luopuisi omista alkeellisista tarpeistaan ja yrittäisi kehittää muuta sisältöä elämälleen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taivuin ja luovuin.

m

Vierailija
22/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei se toinen voi vaan taipua ja suostua lapsentekoon. Vois oppia näkemään ne lapset positiivisina asioina eikä taakkana. Veikkaan että kärsimys on suurempi sillä joka haluaa lapsia mutta ei niitä saa, kuin sillä joka ei halua alunperin ja sitten sille tuleekin lapsi. Kyllä se omaa lastaan rakastaa!

Mitäs kun se ei-halukas osapuoli on nainen? Hyvä miehen on painostaa lapsentekoon, nainenhan joutuu kantamaan ja synnyttämään sen lapsen, mahdollisesti jopa imettämään (ja ai että jos et imetä, olet paska äiti, lapselle jota et edes halunnut. Aina ei lasta silti rakasta ja pahimmassa tapauksessa se johtaa lapsen tappamiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on erinomainen syy eroon että haluaa elämältään ihan eri asioita. 

Itse erosin pitkästä ja muuten oikein hyvästä  suhteesta koska silloinen miesystävä halusi muuttaa maanviljelijäksi kotimaahansa, itse halusin jäädä suurkaupunkiin asuinmaahamme. Siellä se nyt sitten on farmarina vaimon ja liudan lapsia kanssa ja minä täällä miljoonakaupungissa yhden lapsen uraäitinä. Molemmat ollaan varmasti onnellisempia näin, ei musta olisi ollut maatilan emännäksi eikä hänestä uraohjuksen puolisoksi. 

Vierailija
24/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää, että on olemassa tällaisia (ilmeisesti jopa jo aikuisia) ihmisiä, kuin ap, jotka eivät yhtään osaa asettua toisen asemaan. Ei alkeellisintakaan kykyä ymmärtää erilaisia elämän prioriteetteja? Ei ihme, että Suomi alkaa olla näin jakautunut...

Vierailija
25/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei se toinen voi vaan taipua ja suostua lapsentekoon. Vois oppia näkemään ne lapset positiivisina asioina eikä taakkana. Veikkaan että kärsimys on suurempi sillä joka haluaa lapsia mutta ei niitä saa, kuin sillä joka ei halua alunperin ja sitten sille tuleekin lapsi. Kyllä se omaa lastaan rakastaa!

Entä, jos ei rakasta? Minusta lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat. Kun ei kenenkään tarvitse taipua lapsettomuuteen toisen tahdosta, minusta ei kenenkään tarvitse taipua myöskään vanhemmaksi vastoin tahtoaan. Minulle itselleni lapset ovat tärkeitä, mutta ymmärrän hyvin, että kaikille eivät ole. Eivät edes omat.

Mielestäni täytyy olla päässä vikaa, jos ei omaa lastaan rakasta. Ihmistä, joka on saanut alkunsa sinusta ja on sinun lihaasi ja vertasi! Haloo. Ei riitä ymmärrys.

Vierailija
26/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ihan leikkivät vaan eroleikkiä, eihän kukaan nyt oikeesti.

Vierailija
27/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos ei rakasta? Minusta lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat. Kun ei kenenkään tarvitse taipua lapsettomuuteen toisen tahdosta, minusta ei kenenkään tarvitse taipua myöskään vanhemmaksi vastoin tahtoaan. Minulle itselleni lapset ovat tärkeitä, mutta ymmärrän hyvin, että kaikille eivät ole. Eivät edes omat.

Mielestäni täytyy olla päässä vikaa, jos ei omaa lastaan rakasta. Ihmistä, joka on saanut alkunsa sinusta ja on sinun lihaasi ja vertasi! Haloo. Ei riitä ymmärrys.

Ei minunkaan! Ja siksi minusta on aivan ehdottoman tärkeää, että juuri nämä ihmiset eivät tee ainoatakaan lasta. Meillä on ihan tarpeeksi lapsia, joilla toinen, tai pahimmassa tapauksessa molemmat vanhemmista, ovat hirviöitä. 

Vierailija
28/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/29 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin vaikea käsittää, että tuo on monelle joku elämän iso haave. Eikö nykyään ole paljon muutakin mielekkäämpää kuin lasten kaitseminen?

Huoh.. ja ikää oli? Minulla on neljä lasta, ja silti minulla on aikaa opiskella, harrastaa, tavata ystäviä viinilasin ääressä ja matkustella. Saan nukkua niin pitkään kuin haluan, ja voin lähteä ex-tempore vaikka elokuviin. Miten? Koska ne lapset eivät ole ikuisesti pieniä. Te velat tunnutte kuvittelevan, että kun ihminen saa lapsen, koko loppuelämä on pelkkää vaipanvaihtoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän