2 kysymystä imetyksestä
Toinen lapseni on nyt viikon ikäinen (ensimmäinen jo eskarissa) ja muutama asia on kyllä ihan kokonaan unohtunut.
Eli viime yönä vessassa juostessani mietin että miten äidin vatsatauti pitää ottaa huomioon lasta imetettäessä, saako lapsi tartunnan ja voiko imetystä jatkaa jos vain tuntee että nesteet pysyvät riittävästi sisällä?
Ja toinen hieman tyhmempi kysymys: Millaisissa astioissa pakastatte lypsämänne maidon? Kun tuntuu hassulta isoja astioita varata jos saa desinkin pumpattua..
Kiitokset jos joku jaksaa vastailla.
Kommentit (3)
Minä olen pakastanut rintamaitoa minigrip mini-pusseihin.
Itse en enää imetä, mutta silloin kun imetin, pakastin maidon pusseissa. Kävin ostamassa lastentarvikeliikkeestä siihen tarkoitukseen tehtyjä pusseja, pakkauksessa oli mukana pussinsulkijat ja tarrat, joihin voi merkitä päivämäärän. Tavalliset minigrip-pussit on myös hyviä, niitä saa tarpeeksi pieninä, ettei tarvii pakastaa desiä maitoa kolmen litran pussissa :) Lastentarvikeliikkeistä saa myös jonkunlaisia pakastuspulloja, niitä en oo koskaan käyttänyt, enkä edes nähnyt.
ei pitäisi vauvaan vatsaflunssat tarttua eli koita jaksaa vaan imetellä vessareissujen välillä!
ite en oo paljoo pakastellu, mutta pieniin pusseihin tai jääpalapusseihin esimerkisksi!