Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokosta?

Vesirokkoako
27.09.2016 |

Kutiavatko näpyt heti ja ovatko heti vesikellomaisia? Olen Aikuinen ja sairastanut vesirokon. Nyt Olin tekemisissä vesirokkopotilaan kanssa (itse asiassa vahingossa). Siitä on se 2vko ja nyt toiseen käteeni ilmestyi punaisia näppyjä. Mietin onko jotain allergiaa, ötökän puremaa vai iskikö rokko muka uudestaan? Näpyt ilmestyneet tänään ja katosivat heti. oloni on hyvä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitilukea että kutisivat heti (oikoluku sentään...)

Vierailija
2/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vesikelloja heti. Ainakin mun lapsella näpyt oli punaisia, ikään kuin juuri pieniä ötökänpuremia ja siitä sitten vaihtuivat hiljalleen vesikelloiksi (1-2 päivän aikana).

Lapseni ei ole juuri kutinasta valitellut, mutta jos oikein olen tulkinnut niin eniten kutiamisesta mainitsi pari päivää ekojen näppyjen tulemisen jälkeen, olettaisin siis että kenties se vesikellovaihe kutittaisi eniten? En kyllä mene varmaksi sanomaan, lapsi on alle 3 ja hänen rokkonsa suht lievä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan kökkö... Hmm... Pitää seurata tilannetta. Miten nopeasti lähtivät leviämään? Onko illalla jo tiedossa lisää näppyjä vai aamulla? Pitää tehdä ratkaisuja omien menojen suhteen.

Vierailija
4/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli aamulla (leikitään vaikka että keskiviikkoaamuna) pari hassua näppyä poskilla, iltapäivällä jo hartioilla ja yläkropassa muuallakin, alle 10 kuitenkin. Yön aikana niitä oli tullut lisää. Ja niitä tuli muutaman päivän ajan lisää (kuitenkin rokko oli hallitseva hänellä nimenomaan yläkropassa; jalat ja peppu olivat lähes näpyttömiä).

Kuitenkin siis niin, että alle 10 h päästä kun havaitsin ekat näpyt ei ollut enää epäselvää, että onko vesirokko vai ei.

Tokihan nämä varmaan menevät jokaisella hieman yksilöllisesti, mutta muistan lukeneeni jostain että 4-5 päivän ajan usein voi tulla uusia näppyjä.

Vierailija
5/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aamulla ja mahdollisesti jo illalla osaan sanoa jo tarkemmin asiasta. Huh. Järki menee diagnoosia tehdessä. On lento tiedossa aamusta mutta enhän mä voi lähteä jos nyt rokko iskee päälle!!!

Vierailija
6/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kyllä vastaan vielä lisää rokkokokemuksia?

Vierailija
7/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto kerran vielä... Täää vaan ärsyttää ku rokko on kertaalleen sairastettu...

Vierailija
8/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Nosto kerran vielä... Täää vaan ärsyttää ku rokko on kertaalleen sairastettu...

Olisi hyvin kummallista jos se tulisi sinulle toiseen kertaan.

Vierailija
9/10 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsestänikin, mutta käsittääkseni mahdollista? Näpyt vaan vois erittäin hyvin olla rokkoa ja aikavälikin tartunnasta täsmää

Vierailija
10/10 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpyt eivät lisääntyneet. Viisi kutisevaa paukamaa Käsivarressa. Olo on normaali. Uskaltauduin lähtee reissuun. Näpyt jäävät mysteeriksi (?) Ehkä joku ötökkä... Ei vaan hajua että mikä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi