Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäis mennä omenasosetta tekemään, mutta en millään jaksa

Vierailija
27.09.2016 |

Väsyttää niin perkeleesti. 2-vuotias, joka on aina ollut vähän huono nukkumaan, on parin kuukauden hyvin nukkumisen jälkeen ottanut tavaksi saada yöraivareita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile, myöhennä, silloinhan ne soseutuvat jo ihan itsestään!

Vierailija
2/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile, myöhennä, silloinhan ne soseutuvat jo ihan itsestään!

Niinhän niistä osalle on käynytkin. Plääh.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän tekeytyy melkein itsekseen: lohko kuorineen kattilaan, tilkka vettä pohjalle ja anna hautua hitaasti. Paseeraa siivilän läpi, kuumenna sokerin kanssa uudelleen. Valmis

Vierailija
4/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän tekeytyy melkein itsekseen: lohko kuorineen kattilaan, tilkka vettä pohjalle ja anna hautua hitaasti. Paseeraa siivilän läpi, kuumenna sokerin kanssa uudelleen. Valmis

Mä teen niin, että kuorin ja paloittelen, en siivilöi enkä sokeroi. Mutta kyllä se kuoriminen ja paloittelu pitää tehdä.

Vierailija
5/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen niin, että kuorin ja paloittelen, en siivilöi enkä sokeroi. Mutta kyllä se kuoriminen ja paloittelu pitää tehdä.

Ahaa, sä teet omenavelliä ;)

Vierailija
6/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sä teet omenavelliä ;)

Ei, teen sosetta. Hillo on sitten se, johon tulee sokeria.

Ap

Vierailija
7/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huuhtelen omput, poistan siemenkodan ja pinnasta siistin jos on jotain. Pilkon, kiehautan (kuorineen siis, vähän vettä kattilaan) mahdollisimman vähän aikaa, sen verran että pikkusen pehmenevät, lisään vähän sokeria, soseutan sauvasurvimella, jäähdytän ja pakastan.

Mut hei, ihan sama täällä, että 2v on valvottanut jo pitkään. Ei jaksaisi mitään ylimääräistä ja samaan aikaan harmittaa, kun omput hilloutuu tuonne puihin...

Mitäs jos nyt oikein tempaistaan ja tehdään soseet tänään pois päiväjärjestyksestä? ;)

Vierailija
8/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huuhtelen omput, poistan siemenkodan ja pinnasta siistin jos on jotain. Pilkon, kiehautan (kuorineen siis, vähän vettä kattilaan) mahdollisimman vähän aikaa, sen verran että pikkusen pehmenevät, lisään vähän sokeria, soseutan sauvasurvimella, jäähdytän ja pakastan.

Mut hei, ihan sama täällä, että 2v on valvottanut jo pitkään. Ei jaksaisi mitään ylimääräistä ja samaan aikaan harmittaa, kun omput hilloutuu tuonne puihin...

Mitäs jos nyt oikein tempaistaan ja tehdään soseet tänään pois päiväjärjestyksestä? ;)

Kyllä se näin on tehtävä, muuten ei oo omenoista mitään jäljellä! Ajattelin katsoa Donwton Abbeyä samalla. Meillä ei oo omenapuita, mutta vanhemmilta tulee jotain ja naapureilta myös. Kaksi sankoa oon jo hillonnut ja soseuttanut.

Ap

Vierailija
9/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma odottaa täällä... edellisen satsin tein kuorimalla ja pilkkomalla, enää en viitsi. Pestyt ja lohkotut kiehumaan, siivilän läpi puristamalla menee soseeksi ja ylimääräinen jää siivilään. Paljon helpompaa kun omenoita on paljon.

Vierailija
10/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ysillä hommassa apuna kolmevuotias ja nelikuinen, joten todellakin teen helpomman kautta :)

Vierailija
11/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkerät pahanmakuiset pikkuomput heitetään meillä kartanolle!

Vierailija
12/12 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoret jää siivilään. Niistä tulee makua siksi en kuori etukäteen. Jää yksi työvaihe pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän