Miten niin kaikilla perheen jäsinillä pitää olla sama elintaso?
Kyllä meillä ainakin miehellä on paras elintaso koska hän käy töissä. Itse kun olen kotona niin elintasoni on huono, ei ole varaa vaatteisiin yms. Lapset tietysti saavat hyvän elintason. Eikö se tulojen mukaan erotella?
Kommentit (20)
Saatko edes ruokaa ja vessapaperia ? Mitä mies maksaa sinulle kun säästää päikkykuluissa sun työllä?
Elintasoerot ovat olleet suurten vallankumousten alkuja. Pienessä mittakaavassa toimii perheessäkin.
Miksi maailmassa kukaan suostuu elämään huonommalla elintasolla kuin "perheen elättäjä" , kun hoitaa yhteisiä lapsia?
Ai että minulla on onni elää uusperheessä, jossa mies huolehtii, että kaikki perheessämme saavat sen mitä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Saatko edes ruokaa ja vessapaperia ? Mitä mies maksaa sinulle kun säästää päikkykuluissa sun työllä?
Saan toki ruokaa yms mutta ei mies minulle mitään maksa.
Itse käyn töissä, mies opiskelee. Kun muutettiin yhteen, tilasin miehelle mun pankkikortin ja Visan rinnakkaiskortin, sitä ennenkin maksoin yhteiset reissut ja vastaavat koska minulla on niihin varaa, miehellä ei. Kyllä todellakin on molemmilla sama elintaso. Niin ja lapsia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teillä on sitten tuollainen järjestely. Kyllä minä maksoin vaimon vaateostoksia yms., kun hän oli meidän yhteisten lasten kanssa kotona. Ei tietenkään olisi pakko ollut, mutta mielestäni se oli ihan reilua.
Ohis, mutta minua HÄVETTÄISI jos olisi tilanne jossa puolisolla olisi rikkinäiset rytkyt päällä ja hiukset sojottaisivat päässä minne sattuu koska (syystä tai toisesta) olisi rahaton, vaikka minulla olisi rahaa hänelle antaa.
Minusta suhteessa molemmilla on omat rahat, en koskaan jakaisi tiliäni toisen kanssa, en myöskään koskaan tahtoisi käyttää puolison tiliä kuin omaani. Mutta toisesta pitää AINA huoli pitää, miksi elää parisuhteessa/perheenä jos eletään kuin omaa elämää?
Jos se on perhe, se on perhe myös tulotasoltaan, yksi kokonainen yksikkö. Jos mies ei osta sinulle kalliita merkkivaatteita, kun olet kotona lasten kanssa, se on eri asia kuin eri tulotasot.
Kun työssä käyvä odottaa, että se vanhempi, joka on jäänyt kotiin hoitamaan lapsia ja on ilman palkkatuloja, maksaa yhtä suuren osuuden asumisen kiinteistä kuluista, ruokalaskuista jne. ollaan oikeasti eri tulotasojen tilanteessa.
Varmaan siksi, että:
- omalle rakkaalleen haluaa parasta mahdollista elämää. Tuntisin oloni todella vaivautuneeksi ja saidaksi, jos itse pupeltelisin ravintolassa lasten kanssa hyvää ruokaa ja mies istuisi vieressä vesilasi edessään. Tai jos ostaisin itselleni kivat talvivaatteet ja mies kulkisi nukkavieruissa romppeissa.
- jos ei ole avioehtoa, puolisolla on jopa ihan laillinen oikeus puoleen perheen omaisuudesta, jos tulee ero. Tuntuisi aika hoopolta siten avioliiton voimassaollessa pitää häntä vähemmällä elintasolla.
- lapsia koskevat ratkaisut ovat lähtökohtaisesti yhteisiä. Jos lapsia on päätetty hankkia ja puoliso on uhrautunut jäämään kotiin heitä hoitamaan, totta kai se töissä jatkava kustantaa tulonmenetyksen puolisolleen. Meillä se meni esim. niin, että kun olin äitiyslomalla, mies maksoi minulle eläkesäästöä ja kun mies oli hoitovapaalla, minä maksoin hänelle.
- mietipä, mitä joutuisitte maksamaan ja ostamaan, jos ET olisi kotona ja hoitaisi lapsia. Päivähoitomaksut, mahdollisesti siivous- ja pesulapalveluita jne. Se kotityö alkaa kummasti nostaa arvoaan, kun miettii, millä rahalla niitä työpanoksia joudutaan ostamaan, JOS toinen puoliso ei niitä tee. Toki jos miehesi tekee puolet kotihommista, niin summa on pienempi kuin jos sinä teet kaiken. Jotenkin ihme ja kumma arvaan, että jälkimmäinen on se todellisuus, sen verran tossun alla ap vaikutat olevan.
Kirjoituksesi täytyy olla käsittämättömän huono provo.
Hoidatko yhteisiä lapsianne ja köyhäilet kotona? Onko miehellä mitään osuutta lastenenne syntymiseen?
Minulle on itsestään selvää, että koko perheellä on sama elintaso. Sen takia rahat menevät yhteiselle tilille ja siitä sitten maksellaan mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksesi täytyy olla käsittämättömän huono provo.
Hoidatko yhteisiä lapsianne ja köyhäilet kotona? Onko miehellä mitään osuutta lastenenne syntymiseen?
On näitä ihan oikeasti. Naapurini esimerkiksi. Hänen mielestään siinä ei ollut mitään ihmeellistä että hänen tulonsa olivat n. 300€ kotihoidontuki ja mies käytti oman palkkansa itseensä. Yhteiset lapset, mutta ansionmenetykset lastenhoidosta pelkästään äidille.
Mä saan ainakin äitiyslomalla niin paljon rahaa, etten edes tarvitsisi mihinkään miehen rahoja niiden lisäksi. Kuinka vähän te muut saatte sitä rahaa vai oletteko niin kauan siellä lomalla, että lopulta sitä rahaa ei juurikaan saa?
En minäkään kustanna miehelleni mitään. Lopetin sen kun huomasin ettei hän edes yritä etsiä töitä vaan on kotona tietokoneella. Valittaa välillä ja syö minun ostamiani ruokia. Hänellä olisi kyllä rahaa euokaan yms mutta ostaa paljon turhaa ja on loppukuusta nälissään. Minua ei enää kiinnosta. Vuode sitä jaksoin mutta en enää. Saattaa tulla eto jos ei muutu asiat.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan ainakin äitiyslomalla niin paljon rahaa, etten edes tarvitsisi mihinkään miehen rahoja niiden lisäksi. Kuinka vähän te muut saatte sitä rahaa vai oletteko niin kauan siellä lomalla, että lopulta sitä rahaa ei juurikaan saa?
Meneekö sun lapsi hoitoon 10 kuisena?
aika huono provo tai sitten ap on tosi typerä
No onnea sinulle. Meillä perheen rahat ja kaikki muukin on yhteistä.