Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain taas kolmeen työhön, yhteenkään en päässyt edes haastatteluun

Vierailija
27.09.2016 |

Mä olen ollut nyt yli vuoden työttömänä ja alkaa jo tuntua, että olen sitä loppu elämäni...
Vasta (silloin reilu vuosi sitten) valmistunut, ei työkokemusta ja ikää lähemmäs 40. Ei mua kukaan enää ota.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 38-vuotias mies parhaassa iässä, kokemusta ja koulutusta löytyy vaikka muille jakaa. Enää en hae duunia, olen ollut työttömänä nyt useamman vuoden. Tyhjän saa todellakin pyytämättäkin.

Miten olisi pelialan koodaus? Onnistuuko? 

Ei varmaan helposti lähes 40-vuotias opi jos ei ole muuten alan harrastaja. Eikö lapsille opeteta jo koulussa koodausta ja toisaalta maahanmuuttajistahan tehdään koodareita avuksi työvoimapulaan.

Ai niin, ne maahanmuuttajathan ovat nippa nappa 17-vuotiaita ja parhaassa oppimisiässä vielä...

Vierailija
42/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28, kävin amiksen, sain jalan harjoittelupaikan oven väliin, lähdin yliopistoon, ja nyt töitä riittäisi enemmän kuin jaksaisi tehdä. Ei ole tarvinnut hakemuksia tehdä, kun on soitettu henkilökohtaisesti ja kysytty, pystyisinkö tulemaan esim. puoleksi vuodeksi. Kun tekee työnsä yhdessä paikassa hyvin, niin sana leviää... Vakituista paikkaa en omalta alaltani voi saada, koska siihen pitää olla tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin. Mitä tämä kertoo aloittajasta?

Vierailija
44/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 28, kävin amiksen, sain jalan harjoittelupaikan oven väliin, lähdin yliopistoon, ja nyt töitä riittäisi enemmän kuin jaksaisi tehdä. Ei ole tarvinnut hakemuksia tehdä, kun on soitettu henkilökohtaisesti ja kysytty, pystyisinkö tulemaan esim. puoleksi vuodeksi. Kun tekee työnsä yhdessä paikassa hyvin, niin sana leviää... Vakituista paikkaa en omalta alaltani voi saada, koska siihen pitää olla tutkinto.

Ei millään pahalla, mutta et ole mitenkään vertailukelpoinen ap:n kanssa. Olet 28 ja hän 40. Siinä on valtava ero mitä työllistymiseen tulee.

Vierailija
45/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee, huvittaa nämä Lappiin lähtijät.. :D Se on sellanen juttu, että jos on puoliso töissä vaikka pk-seudulla, omistusasunto ja jopa lapsia, kenties ikääntyvät vanhemmat tai esimerkiksi sisaruksia, joiden kanssa on paljon tekemisissä, ei sinne Lappiin tai välttämättä edes Kuopioon tule lähdettyä jonkun tarjoilijan paikan takia.

Vierailija
46/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työkokemusta ei tossa iässä ole, työhakemuksia täytyy laittaa todennäköisesti satoja ennen kuin tärppää, jos silloinkaan. Suhteilla löytyisi varmaan paremmin.

Suhteilla varmasti löytäisi paremmin. Ei vaan ole sellaisia suhteitakaan...

Työkokemusta mulla on vain sellaiselta alalta mitä en voi enää tehdä. Siksi opiskelinkin nyt uuden ammatin, mutta ei se näyttänytkään auttavan... Enää en haluaisi opiskella, mutta olen miettinyt, että jos jatkaisikin vielä opintoja ylemmäs (opiskelin taloushallintoa painottuen kirjanpitoon). Ei se varmasti työllistymiseen auttaisi, mutta saisinpahan jotain tekemistä. Nyt alkaa olla jo todella erakoitunut ja tylsistynyt olo.

ap.

Jos sulla on merkonomin paperit, niin niillä voit pyyhkiä pehvaa. Itsekin lähdin tradenomiksi opiskelemaan tajuttuani ettei merkonomikoulutuksesta ole mitään iloa työmarkkinoilla. Toisaalta kirjanpitäjistä on jatkuva pula, outoa jos et saa tilitoimistoista työtä.

Vierailija
47/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kesällä 100 työhön. Työkokemusta 5 vuotta. Ikää +30. On inssin ja kohta ktm paprut. Ei töitä tule salen kassaltakaan. Turha se on täällä uikuttaa. Joko koulutusta lisää tai itse aktiiviksi. Työpaikoista on huutava pula ja se on ite mentävä ovelle kolkuttelemaan tai soittelemaan firmoihin (vastaehtoisesti käyttää suhteita hyväksi.) Vielä opiskelen, saa nähdä mikä on suhdanne parin vuoden kuluttua

Tsemppiä ap

Vierailija
48/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhee, huvittaa nämä Lappiin lähtijät.. :D Se on sellanen juttu, että jos on puoliso töissä vaikka pk-seudulla, omistusasunto ja jopa lapsia, kenties ikääntyvät vanhemmat tai esimerkiksi sisaruksia, joiden kanssa on paljon tekemisissä, ei sinne Lappiin tai välttämättä edes Kuopioon tule lähdettyä jonkun tarjoilijan paikan takia.

No joo. Tietysti ymmärrän, että lähtö on vaikeaa.

Mutta ei se mitenkään ylikäymättömän vaikeaa voi olla. Tullaanhan Lapista, Kuopiosta ja monelta muultakin paikkakunnalta PK-seudulle - vaikka vain sen tarjoilijan paikan takia. Ja yllätys yllätys - ihmisillä on samalla tavalla vanhoja vanhempia, puolisoita, lapsia ja omistusasuntoja myös susirajan tuolla puolen.

Ennemmin ymmärtäisin PK-seudulta Lappiin työn perässä muuttavia asumiskustannusten halpenemisen vuoksi.

Vierailija
49/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei osaa korostaa osaamistaan cv:ssä, tai tulkita omia taitojaan niin että ne vastaavat työpaikan tarpeita.

Eräs rekryekspertti sanoi kerran että keskimääräinen työnhakija lähettää 70 hakemusta, pääsee 3-4 haastatteluun, ja saa yhden niistä paikoista. Ja tämä siis hyvällä cv:llä, verkostoitumisella ja oma-aloitteisuudella.

Vierailija
50/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh hee itsellesi ja nro:lle 14, joka ilmetteli logistisia ongelmia. Asioilla on aina tapana järjestyä, kun niitä alkaa järjestelemään. On turhaa puhetta tehdä ongelmia sellaisesta, mistä ei ole kokemusta. Perheet asuvat nykypäivänä jopa kahdessa eri maassa.

Työn perässä ulkomaille muuttanut

Vierailija
51/51 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työkokemusta ei tossa iässä ole, työhakemuksia täytyy laittaa todennäköisesti satoja ennen kuin tärppää, jos silloinkaan. Suhteilla löytyisi varmaan paremmin.

Suhteilla varmasti löytäisi paremmin. Ei vaan ole sellaisia suhteitakaan...

Työkokemusta mulla on vain sellaiselta alalta mitä en voi enää tehdä. Siksi opiskelinkin nyt uuden ammatin, mutta ei se näyttänytkään auttavan... Enää en haluaisi opiskella, mutta olen miettinyt, että jos jatkaisikin vielä opintoja ylemmäs (opiskelin taloushallintoa painottuen kirjanpitoon). Ei se varmasti työllistymiseen auttaisi, mutta saisinpahan jotain tekemistä. Nyt alkaa olla jo todella erakoitunut ja tylsistynyt olo.

ap.

Jos olet ollut vuoden työtön, voisit hankkia taloushallinnon kokemusta työkokeilun avulla (työhönpaluun tukeminen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi