Tiesitkö sinä, että lihavuuteen voi itse vaikuttaa
Omilla valinnoilla. Parasta on kuitenkin ennaltaehkäisevä vaikuttaminen, mutta jos jostain syystä on lihava, asialle kannattaa tehdä jotakin, ensisijaisesti tietysti terveyden takia.
Kommentit (37)
Oletko tehnyt väitöskirjan tästä otsikossa esittämästäsi asiasta? Tämän mullistaa koko maailman! Nyt vaan Noopelia odottaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on etenkin naisilla usein oire jostakin henkisen tason vaivasta (naisella voi olla stressiä, masennusta, huolia, ongelmia parisuhteessa). Laihduttaminen ei ole mahdollista ennen kuin tämä ongelma saadaan korjattua.
No tekosyitä löytyy aina ja joka lähtöön.
Jos olisit itse lihava niin et ajattelisi noin. Jos olisin väärässä niin miksi kukaan valitsisi olla lihava?
Olen ollut, kunnes havahduin tilanteeseen. Erittäin moni vain keksii tekosyitä, eikä edes yritä tehdä läskeilleen mitään. Ei oikeasti kiinnosta tai ei ole tarpeeksi itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on etenkin naisilla usein oire jostakin henkisen tason vaivasta (naisella voi olla stressiä, masennusta, huolia, ongelmia parisuhteessa). Laihduttaminen ei ole mahdollista ennen kuin tämä ongelma saadaan korjattua.
Jos olisit itse lihava niin et ajattelisi noin. Jos olisin väärässä niin miksi kukaan valitsisi olla lihava?
Olen ollut, kunnes havahduin tilanteeseen. Erittäin moni vain keksii tekosyitä, eikä edes yritä tehdä läskeilleen mitään. Ei oikeasti kiinnosta tai ei ole tarpeeksi itsekuria.
Se on totta että varmasti on ihmisiä joita ei kiinnosta laihduttaminen.
Itsekurilla ei kuitenkaan tavallisesti ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa, tunnen paljon lihavia ihmisiä joilla on rautainen itsekuri eikä laihduttaminen silti onnistu.
Ei lihavia olisi niin paljon, jos ihmiset ymmärtäisivät syödä oikeaa ruokaa eikä jotain ruuankorvikkeita. Viralliset suosituksetkin kehottavat syömään keinotekoista ravintoa.
Aidolla ruualla nälänhallinta toimii, joten ylensyönti on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta että varmasti on ihmisiä joita ei kiinnosta laihduttaminen.
Itsekurilla ei kuitenkaan tavallisesti ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa, tunnen paljon lihavia ihmisiä joilla on rautainen itsekuri eikä laihduttaminen silti onnistu.
Laihduttamisessa itsekurilla ei pärjää, vaan oikealla ravinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta sairautta ei pystytä toteamaan koska lääkärit eivät ota potilasta tosissaan? Epäilen että itselläni on tämä sairaus koska olen aina ihan rättiväsynyt vaikka nukkuisin useita tunteja kerrallaan, hiukseni ovat hieman ohentuneet vuosien varrella, olen lihonut ihan sairaan paljon vaikka liikun ja syön terveellisesti, olen ihan turvonneen ja pöhöttyneen näköinen, iho on rutikuiva ja lista sen kuin jatkuu.
Kyllä kilppari näkyy kokeista:) Jos ei näy niin tuskin sairastat sitä
No mulla on ollut viimeiset 10 vuotta tsh välillä 3,5-6 ja t4v on 13 (11-22) omasta mielestäni mulla on se, koska oireita on joka lähtöön. Kun taas omalääkärin mielestä mitään vikaa ei ole. Että mitenköhän on? Täysin työkyvytön ainakin olen. Ja vittuuntunut.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti kiinnosta tai ei ole tarpeeksi itsekuria.
Niin? Harpun soittaminen kehittäisi sinunkin ymmärrystä erilaisuutta kohtaan, mutta kun sinua ei harpun soittaminen kiinnosta, niin ei siinä pakottaminen auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavia olisi niin paljon, jos ihmiset ymmärtäisivät syödä oikeaa ruokaa eikä jotain ruuankorvikkeita. Viralliset suosituksetkin kehottavat syömään keinotekoista ravintoa.
Juu kyllä virallisen suosituksen mukaiset kasvikset, marjat, hedelmät, kala, maito jne on ihan kauheita ruoankorveikkeita.
Miten voisin vaikuttaa lihavuuteeni?? Ongelma on siinä, että minulla on jatkuva nälkä ja iso suu.
"Syö vähemmän kuin kulutat"
"Tee parempia valintoja"
Itsestäänselvyyksiähän nämä ovat.
Jokainen keskivertoapinaa älykkäämpi tajuaa, että jos näiden kahden itsestäänselvyyden noudattaminen olisi oikeasti helppoa, tässä maailmassa ei olisi yhtäkään omasta syystään lihavaa.
Miksiköhän meitä kuitenkin on? Jopa 50% kohta. Osaisiko joku välkky tähän vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä virallisen suosituksen mukaiset kasvikset, marjat, hedelmät, kala, maito jne on ihan kauheita ruoankorveikkeita.
Entäs listasi ulkopuolella oleva? Ja maitotuotteet, minkälaista suositellaan?
Vierailija kirjoitti:
"Syö vähemmän kuin kulutat"
"Tee parempia valintoja"
Itsestäänselvyyksiähän nämä ovat.
Jokainen keskivertoapinaa älykkäämpi tajuaa, että jos näiden kahden itsestäänselvyyden noudattaminen olisi oikeasti helppoa, tässä maailmassa ei olisi yhtäkään omasta syystään lihavaa.
Miksiköhän meitä kuitenkin on? Jopa 50% kohta. Osaisiko joku välkky tähän vastata?
Oikeilla valinnoilla voi syödä vähemmän.
Usein kyseessä voi olla ihan puhtaasti aliarviointi siitä kuinka paljon on tullut syötyä. Esimerkiksi kylläisyyden tunne on usein ihan eri lihavien ja laihojen ihmisten välillä.
http://www.theatlantic.com/health/archive/2012/03/why-calories-count-th…
Tuossa on myös ihan hyvä artikkeli koskien sitä miten ihmiset eivät osaa arvioida kuinka paljon he syövät.
Ilmeisesti ap pitää lihavia idiootteina...
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta sairautta ei pystytä toteamaan koska lääkärit eivät ota potilasta tosissaan? Epäilen että itselläni on tämä sairaus koska olen aina ihan rättiväsynyt vaikka nukkuisin useita tunteja kerrallaan, hiukseni ovat hieman ohentuneet vuosien varrella, olen lihonut ihan sairaan paljon vaikka liikun ja syön terveellisesti, olen ihan turvonneen ja pöhöttyneen näköinen, iho on rutikuiva ja lista sen kuin jatkuu.
Jos on varaa, kannattaa hakeutua yksityiselle. Onko muutkin veriarvot tutkittu?
Lukaise vielä tuo:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/12/11/kilpirauhasen-vajaatoiminta-ei-…