Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taisi sittenkin olla tuulimuna

06.03.2006 |

Kirjoittelin tänne reilu viikko sitten ja ihmettelin kun testi näytti aina vaan haamua eli hormontaso nousi tosi hitaasti. Joku täällä sitten varoitti, että kyseessä voi olla tuulimuna (kiitos hänelle). Pääsin viime torstaina viimein ultraan. Ensin lääkäri totesi että " kyllä täällä jotain ihan pientä on" Taisi puhua millin pituisesta alkiosta. Sitten kun tuli puheeksi, että omien laskujen mukaan viikkoja pitäisi olla kasassa 7, hän totesi että se on mahdotonta, alkio paljon pienempi. Sanoi, että ehkä ruudulla näkyvä " alkio" onkin vain ruskuaispussinjämät tms. Käski tulla kahden viikon päästä uudestaan tarkistaan, onko kasvua tapahtunut. Ja käski myös varautua pahimpaan. Nyt olen koettanut sisäistää ajatusta ettei meille tulekaan vauvaa. Tietty sitä edelleen takertuu oljenkorsiin, mutta yritän vakuutella itselleni että on biologinen mahdottomuus että masussa olis elämää. Nyt siis vain odottelen milloin alkaa vuoto.. tai sitten sitä seuraavaa ultraa... Inhottavinta on kun ei edes tiedä milloin pääsee ehkä taas yrittään ja haaveileen...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi isot pahoittelut sulle! Varmasti tosi kurjalta tuntuu, ja vielä kun joutuu pari viikkoa elämään osittain epätietoisuudessa. Voimia!!

Vierailija
2/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pahoittelut siitä että joudut elämään epätietoisuudessa!!

Mulla on ollut tuulimunaraskaus ja siinä kyllä ainakin mulla hormooni tuplaantui ihan kuten normaalissa raskaudessakin, eli testi näytti vahvaa plusssaa, alunperin heti. Tuulimunan merkkihän ei ole siis etteikö hormooni nousisi. Joten suuret mahdollisuudet sulla tosiaan voi olla vielä siihenkin että raskaus jatkuu normaalisti ja olisi tosiaan vähemmän viikkoja kuten itse ajattelit.

Onko sulla yleensä ollut pitkäkierto tjsp? Jos kierrot heittelee paljon niin laskettuaiakaa on vaikeampi todeta ja ultralla sitte tarkentuu.

Milloinn teit ekan plussan? Ja milloin olet tehnyt viimisimmän plussatestin, vaikkakin haalean edelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultrassa voi olla heittoa parikin viikkoa vaikka viikot olisi ihan oikein. Eli jos sulla on nyt 7+0 niin ultrassa ei välttämättä näy vielä alkiota. Mä olin nimittäin ensimmäistä odottaessani ultrassa vuodon takia rv 6+6 ja alkiota ei näkynyt, vain " jotain" . Viikkoa myöhemmin alkio vastasi viikkoja 5+6 (pituutta n. 3mm) mutta rv 12 sikiö oli jo " normaalin" kokoinen. Ja normaalin kokoinen tyttö syntyi rv 40+2.

Halusin vain sanoa, että sulla on kyllä toivoa vielä :) Olen kuullut juttua, että vastaavassa tilanteessa ollut nainen on lähetetty kaavintaan mutta hän ei halunnut mennä vaan hän halusi odottaa luonnollista poistumista. Eikä sitä sitten tullutkaan ennen kuin vauva sitten syntyi ;) ja tätä vauvaa ei siis pitänyt olla olemassa...

Vierailija
4/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut siis juuri siinä tilanteessa ettei mitään näkynyt rv6+jotain ja annettiin kaavinta-aika kun hcg-arvojenkin puolesta olisi pitänyt enemmän näkyä. Oli vain lissahtanut raskaussäkki, kuten lääkäri silloin kuvaili.

En mennyt kaavintaan, joka oli ultrasta 2 pvän päästä.

Odottelin ja olin rv8 uudessa ultrassa jolloin oikein hakemalla hakien sai lääkäri etsiä sikiön, joka kuitenkin vastasi myöhemmin oletettuja viikkoja. Sykekin tuolloin näkyi.

Eli kaikki tosiaan mahdollista. Kuuntele vaistoasi, älä pelkojasi! :)

Paljon voimia piinaavaan odotteluun.Älä menetä vielä toivoa vauvasta!

Toivottavasti seuraava ultra on onnellinen. =)

Vierailija
5/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lyhty,

Sori jo etukäteen pitkä tarina, mutta olenpa melkein täsmälleen samassa tilanteessa! Omien laskujen mukaan tänään olisi rv 7+0. Kävimme viime keskiviikkona eli rv 6+2 ultrassa. Olin varautunut, että sykettä ei näkyisi vielä (oli pakkorako käydä ennen matkalle lähtöä), mutta ylläri olikin, kun lääkäri sanoi että näkyy sikiö joka voi olla viikolla 3 tai 4. Alkion pituudeksi hän mittasi 1,6mm. Alkio kuitenkin erottui selvästi kohdusta, samoin ruskuaispussista osa. Lääkäri sanoi myös näkevänsä jotain mikä " saattaa olla" sykettä tai liikettä.

Tämän lääkärin mukaan kyse oli 90% todennäköisyydellä siitä, että raskaus on vain alkanut myöhemmin kuin oletin. MINÄ olin 99% varma, että on tullut keskenmeno. Vastaan hangoitteli lähinnä se, että pahoinvointi oli alkanut ultraa edeltävänä päivänä... ajattelin tietysti kuvitelleeni.

Ultran jälkeen ja myös seuraavana päivänä tein kuitenkin raskaustestin, johon tuli molemmilla kerroilla ERITTÄIN vahva plussa vain puolen tunnin pissatuon jälkeen, siis tuli selvästi jo ennen kontrolliviivaakin. Järkeilin itsekseni, että ei tämän pitäisi olla mahdollista, jos raskaus olisi mennyt kesken vähintään kaksi viikkoa aiemmin. Olenkin alkanut hiljalleen uskoa lääkäriä, että ehkä niitä viikkoja vain on vähemmän. Monenlaista jossittelua se vaatii, mutta ihmeitäkin tapahtuu. Vuotoa ei ainakaan ole tullut, mutta pahoinvointi on jatkunut, eli ainakin hcg:a kropassa edelleen on - ja tuntuu mahdottomalta että näin olisi, jos raskaus olisi mennyt kesken jo 3-4 viikkoa sitten.

Ja minun jossit tässä matkalla ovat:

1) Tikutin ovulaation 30.1. eli nyt jo 5 viikkoa sitten - edelliset menkat alkoivat 8.1., mutta kierron pituudesta ei ollut tietoa kun oli sekaisin imetyksen jäljiltä.

2) En muista, että olisimme puuhastelleet kovinkaan paljon oletetun oviksen jälkeen, mutta kyllähän simpat elävät aika pitkään.

3) Tein Acon10-erikoisherkän plussatestin jo 10.2. eli 3,5 viikkoa sitten - olisin tehnyt tämän plussan sitten tyyliin pari päivää hedelmöittymisen jälkeen. Nettisurffailun perusteella kuitenkin havaitsin, että henkkoht hcg-arvot vaihtelevat välillä 0-50 jo viikon sisällä hedelmöittymisestä, joten miksipä ei?

4) Sain pari roskishaamua testeihin jo 5. ja 6.2. eli käytännössä jo ennen hedelmöittymistä! Nämäkin sitten kuitenkin loksahtivat paikalleen, kun ystäväni hoksasi lukeneensa, että joskus jostain syystä raskaustestissä näkyy ovulaatio - ilmeisesti vähän hcg:a erittyy silloin tms. Löytyi tälle sitten ihan oikeaakin tietoa.

Eli tuon tiedon mukaan mulla olisi viikkoja nyt se ehkä 6+0. Viime viikollakin olisi ollut jo 5+0, ja lääkärin arviot 3-4 viikosta olisivat väärässä.

Jopa senkin

olen nyt valmis uskomaan, koska katselin esikoisen vr-ultran kuvia, ja tämä lääkäri ei kyllä zoomannut ollenkaan kuvan sisään vaan mittasi aika epätarkasti tuon 1,6 mm. Saattaa siis olla mittausvirhettä milli-pari - ja vaikkei olisikaan, niin nettisurffailu paljasti, että vielä 21-23 pv oviksen jälkeen (eli juurikin 5+0 tai vielä 5+2) on 1,5 mm alkiolle normaali koko.

Että tällaista tässä maassa! Uusintaultraa en ole vielä varannut, koska olemme matkoilla. Saa nähdä alkaako vuoto, vai näkyykö sitten uudessa ultrassa jotain. Kyllä se koko ajan mietityttää, mutta eipä tässä näytä muuta voivan kuin odottaa.

En halua suinkaan yllyttää toiveita, sillä itse olin viime viikolla AIVAN VARMA, että keskenmeno on tullut, ja psyykkasin itseäni siihen. Mutta kun raskausoireilu on siitä huolimatta jatkunut, niin on pakko jo herätellä omaa toivoani, ja halusin jakaa tarinan tässä kun olet aivan samassa tilanteessa.

Kannattaa siis vielä miettiä omat pari viikkoa taaksepäin ja kerrata, onko mahdollista, että viikkoja olisi vähemmän. Onko raskausoireita ollut? Niiden pitäisi käytännössä loppua aika pian keskenmenon jäkleen, kun hcg:n erittyminen loppuu. Myös raskaustestin tekeminen voisi auttaa, koska sulla lienee sama tilanne, että jos viikkojen mukaan mennään niin kesken olisi mennyt jo useita viikkoja sitten, aivan raskauden alkuvaiheessa. Ainakaan mitään vahvaa plussaa tuskin pitäisi tulla, varsinkaan jos alussakaan ei meinannut tulla.

Ja jos vuoto alkaakin, niin ainakin osaat siihen varautua ja tiedät siitä, se tuntuu ainakin musta jotenkin lohduttavalta ja rauhoittavalta, että tiesin sen jo etukäteen.

Jaksamista! Tuuhan kertomaan viimeistään kahden viikon kuluttua, miten on käynyt.

Coe rv jotain, ainakin vielä

Vierailija
6/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille! Tuli ihan tippa silmänurkkaan, kun sain sittenkin toivoa. Tiedän että tämä tekee asian tosaalta vain vaikeammaksi jos kyseessä onkin tuulimuna (pettymys tulee olemaan kova) , mutta nyt voin ainakin vielä toivoa, kunnes asia varmistuu suuntaan tai toiseen.

Kiitos siis oljenkorsista joihin sain tarttua :)

Tulen kertomaan kunhan jotain selviää.

Vierailija
7/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa mulla on käynyt niin, että ekassa ultraassa alkio ei ole vastannut kooltaan viikkoja (olen tiennyt oviksen tikkujen perusteella), kahden viikon päästä on näkynyt syke ja sitten ikävä kyllä tullut keskeytynyt km viikon päästä. Mulla rtestit näyttäneet haamuja pitkän aikaa ja raskausoireet puuttuneet ja alusta saakka ollut kipuja.

Viimeksi mitattiin hcg:tä, ensin rv6+0, sitten 7+0 ja 9+0 ja se oli noussut, mutta tosi hitaasti.

Mutta, jos sulla on raskausoireita, eikä ole kipuja, niin kaikki on aina mahdollista, myös se onnellinen loppu! :)

Raskaustestin haamut ei siis aina tarkoita tosiaan tuulimunaa, ainakaan mun kohdalla näin ei ole ollut (vaikka tietty loppu ei olekaan onnellinen ollut).