kotiäidit + muut: miten paljon askartelette 2-3-vuotiaittenne kanssa?
Entä piirtelyt, maalaamiset, muovailut ynnä muut? Helppoja askarteluvinkkejä?
Kommentit (5)
Haluaa askarrella kokajan!
on päiväkodissa n.2kertaa viikossa ja luulen sen juontavan sieltä. siellä kun askartelevat paljon niin nyt tekisi sitä kotonakin jatkuvasti.
Olenkin alkanut säästää kaikennäköistä materiaalia (tyhjiä wc-paperirullia,munakennoja, pahveja...) ja jotain ostelen myös tiimarista. En vielä halua tuhlata paljon rahaa niihin koska niitä askarteluja tulee niin paljon että kaikkia ei voi säilyttää ja varastoida vaan heittelen niitä vanhempia sitten vaan roskiin uusien tieltä! (kauhea äiti!)
Paljon lapsi keksii itse, mutta tarkoitus olisi hakea kirjastosta jotain helppoja ohjeita...
Viimeksi eilen väsättiin pumpulista ym. pupujusseja!
Muös piirtely, maalaaminen ja muovailu kiinnostaa...
ei askarrella ollenkaan koska itselle jaanyt jotenkin vastenmielisyys koko askartelutouhuun omalta lapsuusajalta. Tarhassa kylla askartelevat etta sekin tarve tulee tyydytettya, jos sita on... ;-) Sen sijaan piirretaan, maalataan vesivareilla (tyton suosikki mutta erittain sotkuista puuhaa), muovaillaan muovailuvahasta useamman kerran viikossa, varsinkin tuota piirtamista vahaliiduilla tulee harrastettua lahes joka paiva.
poika 13 päivää hoidossa ja siellä askarrellaan. Silloin kun teen partioon askartelu mallia niin lapsi saa tehdä omansa, mutten ei.
Piirtää usein illalla kun kuopus menee nukkumaan.
Joskus montakin kertaa päivässä, kun tyttö pyytää :o) Mitään saksia ja liimaa vaativia askarteluja ei olla vielä tehty, tyttö 2v4kk. Käymme perhekahvilassa, ja samoissa tiloissa näkee leikkikoululaisten tekemiä helppoja askartelutöitä, joita olen sillä silmällä katsellut. Tosin ensi syksynä tyttö jo pääseekin itse sinne askartelemaan!
Meillä poika on päivät hoidossa ja siellä kyllä piirretään ja askarrellaan, mutta silti kotonakin.
Meillä poika tykkää piirtää ja värittää, joten ollaan ostettu vahaliituja vai mitä ne sellaiset vahakynät nyt on ja värityskirjoja sekä ihan paperia. Lisäksi on sellainen magneettitaulu, johon voi piirrellä ja anoppilassa myös liitutaulu ja liidut. Ollaan kokeiltu myös vesivärejä jokusen kerran.
Askartelu on ollut vähän paitsiossa, kun en itsekään ole siinä mitenkään etevä. Muovailuvahalla on kyllä leikitty joskus, mutta askartelut olen jättänyt tuonne hoitopaikkaan. Sieltä tulee ihan kivoja askartelujuttuja kyllä.
Niiden perusteella voisi antaa vinkiksi, että olivat juuri tehneet mm. kartongista tähden, johon on toisesta kartongista taiteltu " pyrstö" ja sitten kreppipaperista liimattu " palleroita" siihen tähteen. Tuo kreppipaperin nysertäminen ruttuun ja liimaaminen mihin tahansa on ilmeisesti kovin kivaa puuhaa =) Olen huomannut, että niitä on monissa askartelutöissä mitä kotiin tulee.