Opettaja soitti ja sanoi että pojan täytyy tulla kouluun
On ollut nyt siis kotona. Meillä on muutto kesken ja tokaluokkalaista tarvitaan vahtimaan pikkusisaruksia kun me joudumme ajamaan kuormia. Eikö koulu voi joustaa edes kahta päivää?! Helpommalla olisin päässyt kun olisin ilmoittanut heti että on sairaana. Liian tyhmänä uskoin terveeseen järkeen koulun puolelta!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
No hei pari päivää! Ei tämä vissiin ollut mikään pysyvä järjestely ap: lla.
Tuntuu olevan. Viime viikolla oli toinen tekosyy. Ei ne opet turhan päiten perään soittele.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko sinä 8-9 vuotiaan lapsen hoitaa vauvaa, kun vanhemmat on poissa, kenties tunteja? Entä jos vauvalle tapahtuu jotain, ja lapsi on vastuussa? kuinka lapsi siitä selviää? Entä vauva?
Eikös tokaluokkalaisen päivät ole vain 4-tuntisia eli 8-12 tai 9-13?
Onko niin hankalaa olla ajamatta niitä kuormia tuon ajan? Sen ajan voi käyttää esim. pakkaamiseen tai purkamiseen paikassa x. Ja vauva vanhempien mukana siinä koko ajan.
Sitten koulun jälkeen vauvan voi jättää sille 8-vuotiaalle paikkaan x, kun vanhemmat ajavat paikasta a paikkaan b. Jos on ihan pakko. Mun mielestä sen vauvan pitää olla jomman kumman vanhemman näköpiirissä ja hoidettavana 24/7
Vierailija kirjoitti:
Jos tokaluokkalainen jätetään hoitamaan vauvaa niin onhan se nyt jumalauta lasun paikka! Toivottavasti opettaja tekee ilmoituksen.
Tokaluokkalaisen ei pitäisi edes joutua olemaan itse yksin kotona! Esim vanhemmat ovat oikeutettuja jäämään töistä kotiin jos tokaluokkalaisella on flunssa...
Ja tokaluokkalainen ei varmasti voi vastata mistä vauvasta! Kuka vastaa kun vauvalle tapahtuu jotain?
Ja tuon 2-luokkalaisen oikeus on olla lapsi ja mennä kavereidensa kanssa kouluun! (Siis tärkeintä ei ole tässä mitä parin päivän aikana opitaan tunneilla, vaan se oikeus käydä siellä koulussa!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten ongelmaperhe? Aina syy, miksi pitää olla pois? Jatkuvaa muuttamista ja levottomuutta?
Jos asiat on muuten kunnossa, niin ymmärrän selityksen aiheuttavan pienen kulmakarvojenkohotuksen, mutta muuten opettajan ei kannata joka asiasta riehua. Vanhemmat päättää, vanhempien vastuu. Koulun tehtävä on lainkin mukaan tukea vanhempien kasvatustyötä ja ihan joka asiasta ei voi kitistä.
Kaltaisesi syyttämisvimmaiset liian vilkkaan mielikuvituksen omaavat ihmiset tekevät maailmasta ikävän paikan elää.
Miten niin syyttämisvimmaiset? Mielestäni ilmaisin selvästi, jos asiat on muuten kunnossa, niin ope potkii ihan turhaan nyt tässä asiassa. Kokonaisuuttahan ei tiedetä. Toisaalta jotkut kollegat on yli-innokkaita ja työntävät nokkansa joka asiaan, eivätkä katso kokonaisuutta. Soittamisen ymmärrän vain, jos asiaan liittyy paljon muutakin.
Mitä ihmettä?
Lomamatkoille kyllä mennään ja otetaan lapsi pois koulusta vaikka viikoksi, eikä mitään ongelmaa "oppivelvollisuudesta"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tokaluokkalainen jätetään hoitamaan vauvaa niin onhan se nyt jumalauta lasun paikka! Toivottavasti opettaja tekee ilmoituksen.
Tokaluokkalaisen ei pitäisi edes joutua olemaan itse yksin kotona! Esim vanhemmat ovat oikeutettuja jäämään töistä kotiin jos tokaluokkalaisella on flunssa...
Ja tokaluokkalainen ei varmasti voi vastata mistä vauvasta! Kuka vastaa kun vauvalle tapahtuu jotain?
Ja tuon 2-luokkalaisen oikeus on olla lapsi ja mennä kavereidensa kanssa kouluun! (Siis tärkeintä ei ole tässä mitä parin päivän aikana opitaan tunneilla, vaan se oikeus käydä siellä koulussa!)
Voi hellanlettas sinua, kun sinulla on ollut etuoikeus elää elämäsi helppona ja pehmoisana aikana. Minä olen tullut avain kaulassa kakkosluokkalaisena kotiin, eikä sitä kukaan pitänyt minään. Vanhemmat olivat vielä töissä. En traumatisoitunut, en vahingoittunut, tein läksyjä, luin sarjakuvia ja leikin pihalla kavereiden kanssa.
Vastaamisesta ei kukaan ole puhunut mitään vaan vahtimisesta. Vanhempi on se joka vastaa.
Lapsen oikeus koulunkäyntiin ei siitä katkea, että yhden päivän on poissa. Vähän suhteellisuuden tajua siihen vaahtoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas sinua, kun sinulla on ollut etuoikeus elää elämäsi helppona ja pehmoisana aikana. Minä olen tullut avain kaulassa kakkosluokkalaisena kotiin, eikä sitä kukaan pitänyt minään. Vanhemmat olivat vielä töissä. En traumatisoitunut, en vahingoittunut, tein läksyjä, luin sarjakuvia ja leikin pihalla kavereiden kanssa.
Vastaamisesta ei kukaan ole puhunut mitään vaan vahtimisesta. Vanhempi on se joka vastaa.
Lapsen oikeus koulunkäyntiin ei siitä katkea, että yhden päivän on poissa. Vähän suhteellisuuden tajua siihen vaahtoamiseen.
Mun mielestä olennaisempaa kuin sen tokaluokkalaisen koulunkäynti on tässä se asia, että ne pienemmät sisarukset (useampia) ovat heitteillä, kun ne on jätetty sen 8-vuotiaan kanssa keskenään kotiin...
Missä te oikein asutte, kun lasta pitää kuskata kaupunkiin? Eikö ole kyläkoulua lähempänä ja koulukuljetus järjestetty? Ja muuttokuormien ajo hoituu vajaassa päivässä. Miehesi on ilmeisesti työtön, koska annat vaikutelman että hän on kotosalla. Eikö löydy talkookavereita? Eikö löydy ajokunnossa olevaa kuskia? Pahin pelkoni on, että sinulla todella on tokaluokkalainen lapsi ja mahdollisesti nuorempiakin lapsia. Ja että opettaja on huolissaan ja lastensuojeluun ilmoitettu.Perjantaihin on kolme päivää, tämä tiistai, huominen keskiviikko ja ylihuominen torstai. Ja koulusta pitäisi olla pois, niinkö?