Lestadiolaisuus(VL) ja homo
Itse olen kieltänyt uskon vuosi sitten! MAailma vei minut sinne!!
Kysynki nyt lestadiolaisilta,itse en asiaa oikein "sisäistä". että miten te suhtaudutte jos vaikka veljesi/kaverisi ilmoittaa olevasi homo ja on lestadiolainen?? vai voiko sillon olla lestadiolainen!
minun parhaista kavereista,moni on lestadiolaisia ja pidetään yhetyttä niin yks mies kertoi olevan homo ja on tutustunut yhteen ei- uskovaiseen poikaan joka on myös homo!!
hankala kirjoitta amutta kyllä kai tajusitta mitä tästä haen!!
Kommentit (10)
Lestadiolaiset saavat kirkon jäseninä painostaa ja häpäistä ihmisiä hoitokokouksissa ihan vapaasti... (ks. HS 17.7.)
Lestadiolaiset saa alistaa naisia pakkosynnyttämisopillaan ja torjua naisten pappisviran vastoin kirkon virkakäsitystä...
Lestadiolaiset saa kirkon sisällä opettaa rippisalaisuudestra mitä itte keksii tavalla joka mahdollistaa lasten seksuaalisen hyväksikäytön salaamisen...
Eihän lestadiolaisuus ole piispoille PYHÄ LEHMÄ? Eihän?
nyt en puhu pelkästään lestadiolaisista vaan uskovista ihmisistä yleensä..jos jossain yhteisössä on selkeät mielipiteet ja säännöt niin ja ne hyväksyy..niin miksi sitten loukkaantua jos tapahtuu muutos..jos tajuaa olevansa homo ja ei ymmärrä että se on kiellettyä niin miksi loukkaantua..jos ei kerran usko siihen että se on väärin tai homoutta ei saa harjoittaa niin miksi välittää siitä että hietä tuomiotaan..tä maailma on täynnä erilaisia ihmisiä..jos jokainen saa olla erilainen niin sitten on! ei voi loukkaantua toisen mielipiteestä ja pakottaa häntä hyväksymään..jos on kaksi erimielipidettä, ei voi silloin tietenkään hyväksyä toisen mielipidettä. se tarkoittaa että ei usko omaansa täysin..jos joku on homo ja sitä ei pidetä uskovana niin eihän sille mitään voi..sit pitää vaan valita jatkaako homona..tai jos uskonto tuntuu tärkeämmältä niin sit lopettaa "homostelun" jokaien täällä päättää omista asioistaan..jos joku uskoo et joutuu helvettiin tietyistä synneistä niin antaa heidän uskoa niin..mut jos ei oo samaa mieltä ei voi kuulua sellaiseen yhteisöön..mut ketään ei voi hylätä sen vuoksi et on mitä on..pitää vaan keksiä ratkaisut..joko sitten oot homo tai uskossa...mut esim raamatussa on selkeästi monessa eri kohtaa ilmaistu että jumala ei hyväksy homoutta. ja hän on niitä vastaan..mutta "luterilainen" uskonto on muuttunut..ei se ole niin kuin ennen..esim 60-luvulla..kirkossa opetettiin eri asioita..siksi ristiriitaa onkin homoista..mutta ihmettelen sitä et miks homot ylipäänsä haluaa mennä kirkossa naimisiin jos kaikki vastustaa sitä! mikä niitä siellä viehättää..en tajua miksi uskovilla ihmisillä ei sais olla mielipidettä homoutta vastaan..jokaisen oikeus on uskoa siihen mihin haluaa..ei ketään voi pakottaa uskomaan johonkin mitä ei arvosta tai kunnioita..
mutta eiköhän se homoutta hyväksymättömien kanta ole se, että ihminen on mitä hän on, mutta teot voivat olla tuomittavia. Eli homo voi olla uskovainen, jos yrittää olla toteuttamatta taipumustaan.
Itse en ole samaa mieltä, minusta jumala, joka on noin kiinnostunut ihmisten seksielämästä ei ole tuntemisen arvoinen.
Niinkuin ei muutakaan evioliiton ulkopuolista seksiä.
Voi olla homo ja vl, mutta ei voi harjoittaa sitä homoutta.
Niinkuin ei muutakaan evioliiton ulkopuolista seksiä.
siis tämä oli hyvin vastattu!!
No eikö tuo ole just sitä samaa oppia kuin "Annin" tarinassa, siinä kansanlähetyksen videossa?
Kirkko sanoutui siitä irti.
Milloin arkkipiispa ilmoittaa televisiossa, että kirkko sanoutuu irti vanhoillislestadiolaisuuden homoseksuaaleihin kohdistamasta syrjinnästä?
ELÄ UNTA NÄÄ
http://freepathways.wordpress.com/2011/05/18/kirkko-ei-puutu/
MONEY TALKS