mikset ymmärrä että pyykki kuivuu narulla itsekseen?
Jopa yön aikana ja sähköä säästyy.
Ja toinen mitä et ehkä tajunnu että kesällä voi kuivattaa pyykkiä ulkona eikä huruuttaa kallista sähköä sisällä.
Kommentit (34)
Mä en ole tajunnut lukea pyykeille, sen sijaan ollaan perheen kanssa tehty puhallusvuorot ja istutaan vuoronperään pyykkinarun vieressä ja puhalletaan. Se on kyllä ollut raskasta ja aiheuttanut riitoja. Uskaltaisinkohan kokeilla antaa pyykkien kuivua itsekseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Märkä pyykki laskee kylppärin lämpötilaa, kosteuttaa ilmaa. lämmityskustannukset nousevat, kun pyykkiä kuivaa sisätiloissa. Vain ulkona kuivuvat ilmaiseksi.
Totta puhut. Ja hehkulampun hyötysuhde on 100 %, koska se energia, mikä muuttuu lämmöksi, lämmittää asuntoa.
Paitsi, että taloudellinen hyötysuhde ei ole 100% silloin kun lämmitystä ei tarvita. Silloin hyödyllisyyttä ei ole vaikka energia ei häviäkään. Paitsi pieni osa häviää säteilylasin läpi kirkkaan lampun takia.
ei oo paikkaa missä kuivattaa vaatteita. opiskelija boksi on niin pieni että telineestä on vain haittaa. mielummin kuivatan kuivaajalla...siis rumpukuivaajalla, ei hiustenkuivaajalla
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tiedä että ne pyykit kuivuu kyllä talvellakin ulkona narulla. Kaikki eivät halua että pyykki on koppuraista ja haisee ulkoilmalle.
Kannattaa varmaan miettiä asuinpaikkaansa jos pyykki ei saa haista ULKOILMALLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei. Märkä pyykki laskee kylppärin lämpötilaa, kosteuttaa ilmaa. lämmityskustannukset nousevat, kun pyykkiä kuivaa sisätiloissa. Vain ulkona kuivuvat ilmaiseksi.
Totta puhut. Ja hehkulampun hyötysuhde on 100 %, koska se energia, mikä muuttuu lämmöksi, lämmittää asuntoa.
Tällä periaatteella ajateltuna jokaisen sähkölaitteen hyötysuhde on 100%, kun ennemmin tai myöhemmin kaikki kulutettu energia muuttuu lämmöksi.
Se vain, että valaistusta tarvitaan myös lämmityskauden ulkopuolella, jolloin siitä lämmöstä on vain haittaa ja toisekseen, yleensä lamput ovat katossa, joten ne vain lisäävät lämpötilan kerrostumista, ts. katon rajassa on helvetin kuuma, vaikka lattian rajassa on kylmä.
Loistavia vastauksia! Lisään vielä yhden pointin: jos on kaksi pientä lasta, pyykkiä tulee niin psykedeelisiä määriä ettei kämpässä enää mahtuisi kulkemaan jos niitä kuivattaisiin narulla.
Lukekaa nyt hyvät ihmiset vaikka Työtehoseuran testejä, joissa todetaan, että kuivausrumpu ei kuluta vaatteita. Ja että pölyn määrä vähenee ratkaisevasti, jos käytetään kuivausrumpua.
Minulla on ollut rumpukuivain 20 vuotta ja kaiken pyykin olen aina kuivaajassa kuivannut. Tai on yksi poikkeus - silkkipuseron pesen käsin ja kuivaan ripustimessa. Onneksi minulla on vain yksi silkkipusero.
Uudessa aaunnossani on parveke. Olin suunnitellut kuivaavani pyykit diellä,.mutta muuton jälkeen paljastui, että alakerran naapuri on ketjupolttaja. Eläkeläinen vielä eli polttaa 24/7 10 min välein ja savu tulee parvekkeelleni.... Pakko hylätä unelma ulkona kuivaamisesta.
Pienessä kerrostaloasunnossa kuivaan narulla neljän hengen pyykit. Kylppäriin ei mahdu kuivumaan eikä ulkona kuivaaminen ole mahdollista. Kosteutta riittää, varsinkin kesällä kun ei ole lämmitys päällä. Ei todellakaan vaihdeta lakanoita joka viikko...
Kuivatan parvekkeella aina kun voi, yhdessä vrk kuivuvat. Ihme ettei ole asuntokohtaista kuivatustilaa. Vanha lakana rosvottiin kuivaushuoneesta.
Talvella pyykkiä tietty vähemmän. Jos tosiaan vaihdetaan kerran viikossa lakanat, ajan mittaan pahaksi? Vaihdan kerran kk.
Olisit tehnyt aloituksen toissa päivänä, meni yöunet kun kuivaushuoneen kuivain oli rikki iltapyykin jälkeen. Jouduin ravaamaan kellarissa parin tunnin välein kyselemässä pyykkien vointia. Enkä tajunnut paniikissa edes ottaa kirjaa tai hiustenkuivainta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tiedä että ne pyykit kuivuu kyllä talvellakin ulkona narulla. Kaikki eivät halua että pyykki on koppuraista ja haisee ulkoilmalle.
Kannattaa varmaan miettiä asuinpaikkaansa jos pyykki ei saa haista ULKOILMALLE.
Ulkona kuivatut vaatteet nyt vaan haisevat PAHALTA.
Kuivausrumpu ei ole vaatteille hyväksi. En ikinä laittaisi vaatteita rumpuun, vaikka lakanat ja pyyhkeet siellä kuivaankin.