Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä teet ympäristön suojelun eduksi?

Viherpiiperö6
26.09.2016 |

Minkälaisia pieniä tekoja teet ympäristön suojelun puolesta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan äärimmäisen vähän.

Vierailija
2/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

( ) kinosti

(X) ei kinosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan yhtään mitään.

Meillä on iso talo, 2 isomoottorista autoa, matkustelemme todella paljon jne.

Ei siinä ekoilu enää missään tuntuisi.

No, paristoja en heitä roskikseen. Enkä lamppuja. Siinäpä se.

Vierailija
4/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Kierrätän, en aja paljoa autolla.

Vierailija
5/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja kierrätän. Niin ja tietty käytän joukkoliikennettä.

Vierailija
6/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lisäänny,

En matkustele ulkomaille,

Asun yksiössä,

Lajittelen jätteet,

Syön harvoin lihaa.

Vierailija
7/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
8/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan unohtui listasta myös tuo, että ei ole tarkoituksena pukata kakaraa tähän maailmaan.

Vierailija
9/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, en osta muovipusseja, en osta turhaa tavaraa, kierrätän, pyrin olemaan heittämättä ruokaa hukkaan.

Vierailija
10/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisää kuluttajia afrikasta eurooppaan

Vierailija
11/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, kierrätän kaiken mahdollisen, ei ole auto, kävelen/pyöräilen tarpeen vaatiessa käytän julkista liikennettä, käytän ympäristöystävällisiä valaisimia ja puhdistusaineita, yritän löytää tarvitsevani tavaran kirppareilta/kaverilta ennen kuin haen kaupasta, suosin luomua ja lähellä tuotettua sesonkiruokaa, otan lyhyitä suihkuja ja käytän mahdollisemman vähän sähköä.

N19

Vierailija
12/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa, kierrätän (uusimpana myös muovit), ajan pienellä vähäpäästöisellä autolla

Vierailija
13/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani, kierrätän kaiken mahdollisen, ei ole auto, kävelen/pyöräilen tarpeen vaatiessa käytän julkista liikennettä, käytän ympäristöystävällisiä valaisimia ja puhdistusaineita, yritän löytää tarvitsevani tavaran kirppareilta/kaverilta ennen kuin haen kaupasta, suosin luomua ja lähellä tuotettua sesonkiruokaa, otan lyhyitä suihkuja ja käytän mahdollisemman vähän sähköä.

N19

Haluako Ozan Yanar lisää kuluttajia afrikasta ja lähi-idästä suomeen?

Vierailija
14/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N19

Haluako Ozan Yanar lisää kuluttajia afrikasta ja lähi-idästä suomeen?

Haluaa

Vierailija
15/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti riittävästi.

Meillä lajitellaan roskat: pahvit, lasit, metallit, biojätteet, paperit ja ongelmajätteet menee omiin osoitteisiinsa. Lisäksi käytän liikkumiseen lähinnä julkisia kulkuneuvoja, mutta se johtuu vain siitä, ettei minulla ole ajokorttia. Miehellä on kyllä auto. En ostele turhia tavaroita. Suosin lähellä tuotettua ruokaa, jos se vain on mahdollista.

Tässäpä nämä. Enemmänkin voisi toki tehdä.

Vierailija
16/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa, kuljen lähinnä pyörällä, hankin vaatteeni pääosin kirpputorilta. Lisäksi pyrin lajittelemaan jätteet (biojäte, lasi yms yms. Toisaalta tässä lajittelun osalta olisi vielä paljon parannettavaa).

Vierailija
17/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan unohtui listasta myös tuo, että ei ole tarkoituksena pukata kakaraa tähän maailmaan.

Ei lapsi sinänsä kuluta. Riippuu mitkä arvot annat sille toimintatavaksi.

Ihminen voi elää ekologisesti luontoa kuluttamatta.

Vierailija
18/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta juuri mitään. Ostan kaikki käytettynä. Ei autoa.

En osta kemikaaleja.

Dyykkaan toisten heittämiä tavaroita ja myyn ne.

Ei mun siis tarvii mitään erikoista tehdä.

Ja tietysti kierrätän.

Vierailija
19/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan välttää turhaa autolla ajelua. Asun Tampereella ja talon vierestä lähtee busseja keskustaan mistä taas pääsee bussilla mihin vaan, niin jos on asiaa keskustaan tai kavereille niin kuljen bussilla. Kesällä kävelen tai pyöräilen, keskustaan kuitenkin vain 2-3 kilometriä.

Kustannus ja logistiikkasyistä käytän autoa pitkillä matkoilla. Vanhempani asuvat kaukana ja jos otan koirat mukaan tulee paljon helpommaksi ja halvemmaksi mennä omalla autolla. (On tosi pienikulutuksinen.)

En nakkele roskia luontoon, vaan jaksan kantaa tupakantumppini seuraavalle roskikselle.

Kierrätän talousjätteen parhaani mukaan.

Yritän vähentää lihansyöntiäni, järjellä ajateltuna vegaanisuus olisi paras vaihtoehto mutta olen niin saamaton ja huono valmistamaan kasvisruokia (niiden maustaminen on minusta oikeasti tosi vaikeaa. En muutenkaan välitä kokkailusta.) ja pidän lihasta vaikka se mielestäni tosi huono syy onkin. :/

Käyn kirppareilla, en osta sieltä kaikkia vaatteitani jne, mutta jos löytyy jotain tarpeellista niin mikäs siinä. Omat vanhat vaatteeni ja tarpeettomat tavarat vien kirpparille tai annan kavereille jos kelpaavat.

Ei nämä nyt kauhean isoja juttuja ole, mutta jotain kuitenkin. :)

Vierailija
20/28 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, ostan kaiken käytettynä, dyykkaan, kierrätän, teen paljon itse. En omista autoa.