Miten pääsen osastolle
Mulla on ollut itsemurha-ajatuksia jo kauan ja nyt aion toteuttaa ne. Haluan kuitenkin vielä kokeilla psykiatrista osastoa... Ennen, kun teen mitään itselleni. Olen varannut lääkäri-ajan itselleni ja se on Perjantaina. Mitä sanoa että pääsee osastolle varmasti? Miten te muut olette päässeet? Ei varmaan ole mitään "taikasanoja" mutta mikä auttaisi lääkärin ymmärtämään, että tarvitsen sairaalahoitoa tai muuten kuolen?
Kommentit (12)
Menet päivystyksen lattialle makaamaan ja saat psykoosin
Celine kirjoitti:
Wtf?! Halust osastaolle???? Oletko hullu vai hullu????
Hullu. Haluan kokeilla viimeisen oljenkorren ennen itsemurhaa. Ja en ole tekemässä sitä nyt, ei tarvitse kenenkään huolestua.
Osasto on ainoa apu, jota en ole kokeillut ja haluaisin kokeilla kaikki mahdolliset avun muodot ennen luovuttamista.
Ap
Soitat 112 ja kerrot vaan saman asian kuin aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Menet päivystyksen lattialle makaamaan ja saat psykoosin
En haluaisi valehdella missään nimessä tai esittää mitään. Psykoottinen kun en mielestäni ole.
ap
Kerro aktiivisista itsemurha)ajatuksista ja että kuolet jos et pääse osastolle hoitoon. En usko että lähete on ongelma.
Ongelma on vakuuttaa osasto että tarvitset hoitoa. Osastoille on tunnetusti pyöröovi. Psyk.osastot ovat poikkeuksellisen tehokkaita kirjoittamaan potilaita ulos. Ei todellakaan tarvitse jonottaa ulosheittoa.
riitttääkö se ettö kerron olevan itsemurha-suunnitelmia?
Ap
Menet nyt heti päivystykseen ja kerrot miten asia on... Niin simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro aktiivisista itsemurha)ajatuksista ja että kuolet jos et pääse osastolle hoitoon. En usko että lähete on ongelma.
Ongelma on vakuuttaa osasto että tarvitset hoitoa. Osastoille on tunnetusti pyöröovi. Psyk.osastot ovat poikkeuksellisen tehokkaita kirjoittamaan potilaita ulos. Ei todellakaan tarvitse jonottaa ulosheittoa.
Kiitos. Toivotaan vaan että lääkäri ymmärtää. Enhän minä sinne pakolla halua, mutta olen ajatellut, että se hoitomuoto täytyy vielä testata. Kiitos neuvoistasi
Ap
Oikeasti, soita 112 nyt heti äläkä odota perjantaihin asti. Kerro itsemurha-aikeistasi ihan rehellisesti ja kerro, ettet enää pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, soita 112 nyt heti äläkä odota perjantaihin asti. Kerro itsemurha-aikeistasi ihan rehellisesti ja kerro, ettet enää pärjää.
kyllä minä perjantaihin asti saan itseni hengissä pidettyä, kiitos vain. en halua ruuhkauttaa päivystystä tai ambulanssia kun minulla on kumminkin se lääkäri aika tulossa ja tässä välillä pärjään kyllä. kiitos kuitenkin
Ap
Mitä ajattelet osaston voivan tarjota, mitä et saa avohoidosta?
Lähimpään lääkäripäivystykseen, mars.