keskeytynyt keskenmeno?
Jollain kokemuksia asiasta? Itsellä viikkoja 5➕ 4. 4➕ 5 oli melko kova maha ja selkäkipu. Mitään vuotoa ei oo tullut. Ja kivut kesti sen yhden päivän. Pitäiskö tässä olla huolissaan?
Kommentit (4)
Mulla on ollut useampi keskeytynyt keskenmeno. Niissä kaikissa raskausoireiden päättyminen on ollut ainut merkki ja raskaudet ovat olleet viikoilla 12, ja 13. Mulla on ollut siis voimakasta raskauspahoinvointia.
Noin vähäisillä viikoilla voit vaikka kokeilla raskaustestin tekemistä uudelleen.
Kivut kuuluu alkuraskauteen, en olisi sen perusteella huolissani.
Usein kkm loppujen lopuksi alkaa rusehtavalla vuodolla, joka sitten runsastuu.
Sulla on niin vähän viikkoja, että ultrassa ei muutenkaan näy vielä mitään.
Nyt otat pari viikkoa ihan iisisti ja jos asia edelleen vaivaa niin alkuraskauden ultraan yksityiselle rv 7.
Muuten odottelet merkkiä raskausoireista, esim. pahoinvoinnista. Jos oireet jatkuu ja pahenee niin suurella todennäköisyydellä kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut useampi keskeytynyt keskenmeno. Niissä kaikissa raskausoireiden päättyminen on ollut ainut merkki ja raskaudet ovat olleet viikoilla 12, ja 13. Mulla on ollut siis voimakasta raskauspahoinvointia.
Noin vähäisillä viikoilla voit vaikka kokeilla raskaustestin tekemistä uudelleen.
Toi on hyvä vinkki, teet parin päivän välein testit samaan aikaan (eli aamusta) ja katsot et vahvistuuko viiva.
Todella vaikea sanoa, pitäisikö olla huolissaan. Ainahan voi mennä yksityiselle ultraan tai kysyä neuvolasta apua tilanteeseen. Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno pian ekan ultran eli nt-ultran jälkeen. Siellä siis kaikki hyvin, mutta kahden viikon päästä sykettä ei näkynyt. Tämä tuli yllätyksenä eli mitään kipuja, vuotoja tai isompia oireita ei ollut.