Pesin Korsin laukun ja nyt se meni pilalle
Samassa taloudessa asuu minusta riippumattomista syistä lapsi, joka kaatoi purkista (vahingossa) litkuksi menneen salmiakkipehmiksen suoraan laukkuun. Litkua oli valunut laukun sisään ja ulkopuolelle. Vedellä pyyhkiminen ei todellakaan riittänyt koska en saanut tietää tapahtuneesta ennen kuin itse huomasin. Pesin laukun vedellä ja pyyhin nahkaosan pyyhkeellä heti mahdollisimman kuivaksi. Nyt laukku on kuiva, mutta ryppyinen ja muotonsa menettänyt. Onko mitään tehtävissä?
En kaipaa kommentteja Korsin teinileimasta, minä pidän siitä laukusta todella ja aion käyttää Korseja vaikka 50-vuotiaaksi asti ellen omasta mielestäni parempia löydä. Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No josko kotivakuutus korvaisi.
ehkä omavastuu on suurempi
Harmi kun laukulle laakui :/ Pesun jälkeen olisi voinut laittaa kuivumaan niin, että laittaa sisälle jotain tuomaan muotoa ja oikoo vähän. Jos varovasti koitat kastella ja oikoa ryppyjä?
Saanko kysyä mikä laukun malli kyseessä?
Toivottavasti saat sen vielä kuntoon!
jotain hyvää nahkarasvaa voi koittaa jos auttaa ja oikomiseen tietty kostuttaa esim sumutinpullolla varovasti uudestaan ja virittää jonkinlaisten painojen väliin suoristumaan nahkaosa kerrallaan??? tai vie jonnekin suutarille mitä hän osaisi tehdä.
Onnea yritykseen.
Normaalin kotivakuutuksen omavastuu taitaa olla enemmän kuin korsin kassin hinta.
Halvalla tehty laukku halvasta materiaalista. Voisin kuvitella valitettavasti ettei mitään voi tehdä oikein jos on jo muotonsa menettänyt eikä itsestään oikene. Ei ne ihmeitä kestä, ovat kulutustavaraa.
Kostuta se uudelleen ja kuivata h.i.t.a.a.s.t.i. Nahka rypistyy nopeasta kuivauksesta.
Hanki hyvä nahan hoito- ja pesuaine, mikäli sinulla ei vielä ole. Siis samoja mitä käytetään esim. nahkasohville, kengille jne. Sitten pesuaineella käsittelet laukun ohjeen mukaan ja annat kuivua muotoon paperilla täytettynä. Kuivuttuaan käsittelet hoitoaineella. Lopuksi suojasuihke. Näin hoidetaan kaikki nahasta valmistetut tuotteet, oli sitten sohva tai laukku tai takki tai kengät. Jos haluaa arvokkaan tuotteen säilyttävän arvonsa on paras myös hoitaa sitä. Näin hoidan itse Mulberryäni ja vuosien saatossa patinoituu arvokkaasti. Joten jos laukkusi on nahkaa ei huolta!
No josko kotivakuutus korvaisi.