Kännissä töissä, miten käräyttää ja mihin?
Miten pitäisi toimia, jos on saanut tarpeekseen töissä kännäävistä työkavereista? Pomosta ei ole apua, hän on ko. tyyppien hyvä kaveri ja välillä itsekin samassa joukossa mukana. Kuvaanko videolle salaa, soitanko jonkun paikalle (terveystarkastajan vai kenet?) vai mitä voin tehdä? Vai purenko hammasta ja olen kiitollinen, että minulla ylipäätään on työpaikka?
Kommentit (35)
Mitä tuo sun persettä kutittaa, anna kännätä.
Esimiehen esimiehelle.
Y. Yks joka on joutunut noutamaan työkavereitaan kaljakuppilasta jonne olivat unohtuneet lounaaltaan. Ei ollut ensimmäinen tuoppi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi siten, että minä teen kolmen ihmisen työt, kun loppuillasta nämä pääasiassa pyörivät pihalla tupakalla tuopit kourassa. Ja sanominen kuitataan nipottamisena ja ilonpilaamisena, "joojoo, ihan kohta". Pieni juominen ärsyttää mutta ei haittaa sinällään, mutta nämä ovat todellakin välillä ympäripäissään. Ja meillä töissä on kiire muutenkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Esimiehen esimiehelle?
Ei ole. Pomo on yksityisyrittäjä kaverinsa kanssa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi siten, että minä teen kolmen ihmisen työt, kun loppuillasta nämä pääasiassa pyörivät pihalla tupakalla tuopit kourassa. Ja sanominen kuitataan nipottamisena ja ilonpilaamisena, "joojoo, ihan kohta". Pieni juominen ärsyttää mutta ei haittaa sinällään, mutta nämä ovat todellakin välillä ympäripäissään. Ja meillä töissä on kiire muutenkin.
ap
Ja lisäksi minunkin maineeni on vaakalaudalla, jos työkaverit kämmäävät tilaukset pahasti.
ap
Millä alalla tuo on mahdollista? Meillä on ajatellaan niin, että jokaisella on velvollisuus puuttua epäkohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla tuo on mahdollista? Meillä on ajatellaan niin, että jokaisella on velvollisuus puuttua epäkohtiin.
Ravintola-alalla. Ja milläs puutut, kun ainut esimies sanoo, että älä nipota ja pyörii itse porukan jatkona?
ap
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisit puhalluttamaan
Mitä minä niille sanon? Poliisit eivät ehdi edes ratkaisemaan rikoksia, joten miten ihmeessä heillä riittäisi aikaa ratsata kännisiä kokkeja?
ap
Lähdet litomaan. Ei tuohon muuta ratkaisua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä niille sanon? Poliisit eivät ehdi edes ratkaisemaan rikoksia, joten miten ihmeessä heillä riittäisi aikaa ratsata kännisiä kokkeja?
ap
Sanot et noi densot on työturvallisuusriski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla. Ja milläs puutut, kun ainut esimies sanoo, että älä nipota ja pyörii itse porukan jatkona?
ap
Kerro asiakkaille. Ei asiakkaat halua kännisten tekemiä ruokia tai palveluksia. Menevät sitten vaatimaan omistajalta, että ruoat tai muut ravintolapalvelut tehdään selvinpäin, muuten eivät tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sanot et noi densot on työturvallisuusriski
Ja sen jälkeen elän onnellisena työttömyyskorvauksilla lopun ikääni, koska pomon suhteilla en tule työllistymään enää koskaan.
ap
No on paska tilanne, periaattessa jos asia ei haittaa omistajaa niin vaikee on mitään tehdä. Irtisanoudu, selvitköön keskenään. Ansaitset paremman (työpaikan).
Alkoholitarkastaja puuttuu ainakin humalassa oleviin työntekijöihin ravintolassa. Annoskelulain vastaista toimintaa. Sitä en tiedä tulevatko paikalle pyynnöstä, kannattaa ehkä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholitarkastaja puuttuu ainakin humalassa oleviin työntekijöihin ravintolassa. Annoskelulain vastaista toimintaa. Sitä en tiedä tulevatko paikalle pyynnöstä, kannattaa ehkä kokeilla.
Asiaa
Ilonpilaaja.