Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yliopistossa kandintutkintoa opiskeleva amis - olenko siis x-tieteiden ylioppilas?

Vierailija
25.09.2016 |

Eli: pelkkä amis käytynä. En siis ole ylioppilas.

Opiskelen kaulpatieteitä, joten voinko sanoa olevani kauppatieteiden ylioppilas? Jos en, mitä nimeä suosittelisitte minun käyttävän?

En jaksaisi kaikille selitellä asiaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ikinä käyttänyt itsestäni nimitystä kauppatieteiden ylioppilas vaan kauppatieteiden opiskelija. Tai kandi tai nyt maisteri. Mihin tarvitset tuota ylioppilas-termiä? Kysypä omasta tiedekunnastasi!

Sinä et ole ymmärtänyt mistä on kyse.

Kauppatieteiden opiskelija -termiä voit käyttää kun ilmoitat jonnekin statuksesi, eli et ole työelämässä tai eläkkeellä tms. ja haluat lisätä tiedon mitä alaa opiskelet. Samalla yleistermillä voi kuitenkin viitata fuksiin tai maisterivaiheen opiskelijaan.

Tässä etsitään akateemista titteliä, joka määrittää miten korkean tutkinnon on suorittanut. Koska ap ei ole valmistunut, on Suomessa tavallista käyttää titteliä kauppatieteiden ylioppilas, siihen asti kun jonkun tittelin suorittaa tai siinä tapauksessa että jättää opinnot kesken.

Tätä titteliä saa virallsiesti käyttää, jos on saanut tutkinnon suorittamiseen oikeuden yliopistossa. Vaikka olisi amispohjalta.

Eikö ennen kanditutkintoa voi sanoa olevansa kauppatieteiden opiskelija? Kandivaiheen jälkeen voi sitten olla kauppatieteiden kandi, kunnes maisterivaihe on suoritettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi