Yksiavioisuus/avoinsuhe (miksi ei tehdä toiselle alusta asti selväksi ettei halua että parisuhde yksiavioinen?)
Mielenkiinnosta kysyn että miksi ihmiset (tarkoitan miehiä tai naisia jotka kokevat että ihmisten ei ole tarkoitus olla vain yhden ihmisen kanssa vaan seksi saisi olla laajempi osa elämää ja ihmisten kanssakäymistä niin sanotun pääsuhteen lisäksi) eivät tee selväksi kumppanilleen etteivät halua sitoutua yhteen ihmiseen vaan että ehtona parisuhteelle on että suhde on avoinsuhde? Kun kerta esim. miehen pakko saada siemeniään levittää mahdollisimman moneen naiseen (moneen kertaan olen tämän lauseen nähnyt)? En vain ymmärrä miksi tämmöiset ihmiset jotka tietävät jo että eivät halua että seksi rajoittuu vain tähän yhteen ihmiseen niin ylipäätäänsä aloittavat yksiavioisen parisuhteen... Eikö sitten voisi tehdä vain selväksi että ei halua/pysty yksiavioisuuteen?
Itse ainakin olen miehelleni sanonutkin että haluan että hän minulle kertoo jos haluaa avoimen suhteen ja vaikka hän sanookin että ei halua niin jos tulevaisuudessa mieli muuttuu niin se on hyvä kertoa että asiaa voidaan yhdessä pohtia avoimesti.
Itse ainakin uskon että moni ihminen on yksiavioisessa parisuhteessa vaikka oikeasti haluaisikin ehkä avoimen suhteen.
Kommentit (3)
Olipa kysymys nyt suunnallttu kella vaan niin ainakin meikä haluaisi, että toinen kertoo avosuhdetoiveesta heti alussa. Ettei tuhlata kummankaan aikaa ja säästytään sydänsuruilta...
Suhteen alun huumassa seksiä saa paljon ja se on jännää. Vaikka ajatuksissa olisi ollutkin avoin suhde, niin sen toiveen laittaa taka-alalle. Sitten kun arki koittaa, niin haaveet jälleen heräävät.
Vastaus on tässä ja perustuu alkeelliseen biologiaan:
Siinä vaiheessa kun mies rakastuu ja häntä viedään munista kuin pässiä teuraalle, tulee luvattua kaikkea "vain sinä" -juttua. Ei auta vaikka naapurin setä varoitti. Sitten kohta on lapsi(a) ja asuntolaina ja havatuu todellisuuteen, mutta aijaijai - aivan liian myöhäistä! Kaikkien äitienpäiväruusulirkutusten jälkeen ei enää voi mennä mammalle sanomaan että tekis naapurin Pirkonkin looraa mieli maistaa. Tai jos niin tekee niin se avosuhde on sitten kohta sellainen mitä avioerotilastot näyttävät.