Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaa alkuraskauden ultra yksityisellä?

06.03.2006 |

Takana tuulimuna ja nyt haluaisin saada jotain tietoa niin pian kuin mahdollista. Kunta ei kai tarjoa kuin n. 11 vkon ja n. 22 vkon ultrat, joten yksityiselle. Mitä maksaa, missä pk-seudulla olette käyneet, korvaako Kela jotain ja ennen kaikkea: millä viikolla kannattaa mennä? Sitten kun 8 tai 9 vkoa on täynnä?

Kiitos vastanneille jo etukäteen. On tämä ihanaa ja piinaavaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä edullisin alkuraskauden ultra on Väestöliitolla Kalevankadulla.

Katso netistä puh.nro. Hinta muistaakseni 40e. Ja vähentävät siellä suoraan sen Kelan korvaaman osuuden kun otat Kelakortin mukaan. Ei siis tarvitse itse lähetellä papereita Kelaan:) 40e siis vähennyksen jälkeen.

Vierailija
2/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla täällä vantaalla makso n.80¿ kelan jälkeen.. olin viikolla 7+6 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femedaa minäkin suosittelen lämpimästi! 45 euroa kelakorvauksen jälkeen ja lääkärinä Larkio-Miettinen. Erittäin mukava ja asiantunteva lääkäri!!!

Vierailija
4/7 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakorvauksien jälkeen Lappeenrannassa maksoi 76,22e. Olin viikolla 9+4 ja kaikki näytti olevan kohdallaan.

ps. Täällä saa vain yhden ultran (joko np- tai rakenneultra)poliklinikkamaksun (22e) hinnalla, joten ole iloinen, että saat 2 kunnan puolesta!!!

Vierailija
5/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tuota samaa joitakin viikkoja sitten. Periaatteessa alkuraskaudenultraa ei suositella tehtävän ennen 7 raskausviikkoa jotta ne sydänäänet siellä varmasti näkyisivät.

Tuo ultran hinta on varmaan keskimäärin 80-100 euron paikkeilla mutta Femedassa ( Kalevankadulla ) on yksi gynekologi, joka ottaa vain sen lääkärinpalkkion eikä rahasta siitä ultrasta erikseen kuten muut. Hän on Anna-Kaisa Larkio-Miettinen ja voin lämpimästi suositella !

Itse kävin rv 8+0 ja sain helpottuneena nähdä sen ihanan pienen sydämensykkeen =) Maksoin käynnistä kelakorvauksen jälkeen muistaakseni 45 euroa.

t. makkonen 11+5

Vierailija
6/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän varmaankin saada ajan tuonne suosittelemaasi paikkaan. Täytyy vielä vaan odotella jonkin aikaa.

Vierailija
7/7 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi alkuraskaudenultra 115? lääkäripalkkioineen. Kelasta saa sitten sen korvausosan joskus.

Mulle oli ainakin helpotus käydä kun ei oltu kuultu sydänääniä neuvolassa ja oli kovat kivut ja verenvuotoa.(neuvolassa muutenkin oli rv:t laskettu kuukauden väärin,ettei ihme kun ääniä ei kuulunut)Sielä todettiin yksi elävä sikiö (rv:t 8+4) ja toinen ruskuaispussi jonka kehitys oli loppunut. Tämä tuli verenvuotona pois rv:llä 10. Toinen voi ihan hyvin. Kannatan ehdottomasti käyntiä! Aioin myös mahdollisissa seuraavissa raskauksissa käydä alkuraskaudenultrassa.

Lilli81 rv28+0