Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kilon painonpudotus, vinkkejä?

Gerbera
25.09.2016 |

Kertokaa tehokkaaksi kokemanne keinot painonpudotukseen. Viimeisen kahden vuoden aikana minulle on kertynyt 15 liikakiloa joista haluan nyt pois ainakin ne 10. Aiemmin painonhallinta on ollut helppoa, nämä kilot tuli pitkän stressijakson ja loppuunpalamisen sivutuotteena enkä nyt jostain syystä saa karistettua niitä pois.

Pikadieeteistä en ole kiinnostunut. Pituus 170cm, paino 78 kg.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen ruokarytmi, ettei illalla tule ahmittua. Kunnollista ruokaa. Tarpeeksi vettä. Tarpeeksi liikuntaa. Näillä ajattelin itse onnistua.

Jos kaipaat tsemppikaveria niin voidaan meilailla :)

Ap

Vierailija
22/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokailutavoissasi mättää? Syötkö paljon herkkuja, liikaa leipää? Onko annoskokosi isoja. Syötkö napostellen pitkin päivää vai oletko iltasyöppö eli syöt huviksesi, kun esim. hyvä elokuva. Mieti mikä mättää ja korjaa ruokailutavat. Turha hiilihydaatin puputtaminen lihottaa. Syö kasviksia ja hedelmiä leivän sijasta. Syö tarpeeksi rasvaa, jotta nälkä pysyy poissa. Liiku päivittäin ainakin tunnin ajan.

Mitenhän mulla jäi tämä vastaus huomaamatta :o. Olen omia ongelmakohtia analysoinutkin ja suuria ongelmia on iso leipävuori heti kun tulen töistä kotiin ja iltanapostelu. Haluaisin myös syödä kunnollisia annoksia kolme kertaa päivässä ja olla muuten miettimättä ruokaa, mutta normaalikokoiset annokset saa vatsan turpoamaan epämiellyttävästi joten 5-6 pientä ateriaa on olon kannalta parempi.

Liikunnan puute ei ole ongelma, sitä tulee 1,5 - 2 h päivässä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tämä jumppaliike pienensi vatsaa: selinmakuulla nosta lantiota.   Myös suosittelen hedelmiä, marjoja, yleensä jotain kirpeää mieluiten kuin miedonmakuisia.

Vierailija
24/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla iltajumpaksi tuota liikettä :)

Ap

Vierailija
25/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruokailutavoissasi mättää? Syötkö paljon herkkuja, liikaa leipää? Onko annoskokosi isoja. Syötkö napostellen pitkin päivää vai oletko iltasyöppö eli syöt huviksesi, kun esim. hyvä elokuva. Mieti mikä mättää ja korjaa ruokailutavat. Turha hiilihydaatin puputtaminen lihottaa. Syö kasviksia ja hedelmiä leivän sijasta. Syö tarpeeksi rasvaa, jotta nälkä pysyy poissa. Liiku päivittäin ainakin tunnin ajan.

Mitenhän mulla jäi tämä vastaus huomaamatta :o. Olen omia ongelmakohtia analysoinutkin ja suuria ongelmia on iso leipävuori heti kun tulen töistä kotiin ja iltanapostelu. Haluaisin myös syödä kunnollisia annoksia kolme kertaa päivässä ja olla muuten miettimättä ruokaa, mutta normaalikokoiset annokset saa vatsan turpoamaan epämiellyttävästi joten 5-6 pientä ateriaa on olon kannalta parempi.

Liikunnan puute ei ole ongelma, sitä tulee 1,5 - 2 h päivässä.

Ap

Minulla myös ongelmana järkyttävä leivän syönti ja iltapainotteinen syönti. Leivästä ole nyt päässyt eroon ja paino laskee. Iltaisin en enää syö mitään. Viimeinen ateria on päivällinen klo 17. En syö mitään, vaikka olisi iltavuorokin töissä.

Leipä on oikeasti pahasta, jos laihduttaa. Täysin ylimääräistä hiilihydraattia, mikä jämähtää vyötärölle ja turvottaa muutenkin. Leivän sijasta kannattaa syödä vaikka hedelmiä. Liikunta ei juuri laihduta, mutta toki siinä tukena ja kiinteyttää. Liikunta lisää nälkää, joten pitää varoa ettei sitten syö liikunnan päälle sitä leipäläjää.

Rasvaa ei pidä kammoksua, kun laihduttaa. Rasva pitää nälkää poissa eikä se varastoidu vyötärölle kuten hiilihydraatti. Käytä siis normaalirasvaisia tuotteita, voita ja ruokakerman sijasta kuohukermaa.

Vierailija
26/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh-ruokavalio

Tällä saat tehokkaasti ne kilot takaisin, ja vielä tuplasti päälle.

Miten niin?

Tutkimusten mukaan VHH pudottaa painoa nopeammin kuin muut ruokavaliot, mutta kilot tulevat korkoineen takaisin. Etkö muka tätä tiedä? Tämän takia tuskin kukaan harrastaa VHH:ta enää.

Kilot tulee takaisin jos alkaa taas mättää hiilareita.

VHH on elämäntapa, ei pikadieetti. MIKÄÄN kuuri ei pidä laihana jos kuurin jälkeen palaa entiseen.

VHH on helppin, terveellisin ja maukkain tapa syödä terveellisesti tekemättä siitä ongelmaa, laskematta kaloreita ja kärsimättä nälkää.

Vierailija
27/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihduttanut kymmenen kiloa kolmessa kuukaudessa ihan vaan kaloreita laskemalla. Olen myös jättänyt herkut vähemmälle ja syön vähemmän leipää ja pastaa. Suurin muutos on ollut annoskoossa, nykyään syön vähemmän. Ruokia punnitsemalla selkiytyy se kuinka paljon päivässä voi syödä ja kuinka paljon eri ruoka-aineissa on kaloreita.

Lasketko ja punnitsetko loppuelämäsi? Matkoilla, mökillä, juhlissa?

Vierailija
28/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin kaloreita, käytin Kiloklubia. Vajeen määrittelin kyllä itse enkä mennyt KK:n mukaan - yllättävän paljon saa terveellistä ruokaa syödä saavuttaakseen esim. 1600-1700kcal. En luopunut kokonaan mistään "epäterveellisestä" mistä pidin (leipä, mysli, juustot). Näissä kuitenkin tiukat rajat ja vaihdoin esim. sokerittomaan mysliin. Mulla on ollut myös leivän syönti ongelmana, sitä piti tarkkailla paljon, siksipä vaihdoinkin sen suurilta osin näkkäriin/hapankorppuun/riisikakkuihin. Mulla on monta painonpudotusyritystä takana vaikka aika nuori olenkin, aiemmat ovat vain kaatuneet aina johonkin yhtäkkiseen takapakkiin. Onnistuakseni käänsin ajatusmaailmani niin, että vaikka viikossa putosi 100g niin oli hyvä. En ottanut tahdista paineita yhtään. Meniköhän tuohon 10kg noin 5kk lopulta, sen jälkeen pudotin vielä reilun 5.

Säännölliset ateriavälit, liikuin n. 4krt viikossa lenkillä tai salilla. Vähintään 600g kasviksia. Niillä pääsee jo hyvin alkuun. En ostanu himottavia ruokia (esim. sitä leipää) kotiin usein.

Vierailija
29/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, minä olen ssaman pituinen kuin sinä ja laihdutin 5 kiloa kesän jälkeen. Kimmoke oli diabetes-uhka. Sokeriarvot koholla ja vahva sukurasite. Niin kuin sinäkin, liikun paljon, n 40 h/kk.

Rupesin kiinnittämään huomiota jokaisen suupalan terveellisyyteen: ts saanko siitä vitamiineja, hyviä hiilareita/proteiinia/hyviä rasvoja. Tällä kysymyksellä karistin päivästä ylimääräiset keksit, leipäpalat, mehut, juustot ja jätskit. Tärkein asia mielestäni onse, että työpäivän aikana syö tarpeeksi usein ja täysipainoista ruokaa: salaattia, hedelmiä, pähkinöitä niin ei tarvitse ahmia töistä tultua. Eli pieniä aterioita pitkin päivää ja huonot hiilarit pois. Illalla otan sokerittoman rahkan tai teen kasvismunakkaan.

Nykypainoni on 63 kg. Vyötärönympärystä pidän tärkeämpänä lukuna, se on 74 cm.

Vierailija
30/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihduttanut kymmenen kiloa kolmessa kuukaudessa ihan vaan kaloreita laskemalla. Olen myös jättänyt herkut vähemmälle ja syön vähemmän leipää ja pastaa. Suurin muutos on ollut annoskoossa, nykyään syön vähemmän. Ruokia punnitsemalla selkiytyy se kuinka paljon päivässä voi syödä ja kuinka paljon eri ruoka-aineissa on kaloreita.

Tää on mulla nyt ongelma, kun pitäisi ylläpitää. En haluaisi laskea kaloreita. Ilman sitä on kuitenkin ihan villi länsi päässä. Matkoilla, mökillä ja juhlissa voi tietysti ottaa vähän rennommin, mutta mulla ainakin iltasyöminen lähtee ihan lapasesta jos en ole suunnitellut tarkkaan. Ahmimishäiriö taustalla. Hullua syödä vaikkei ole nälkä. Tai syödä vaikkei edes oikeastaan tekisi mieli! Mutta näillä mennään kunnes parempaa keksitään. t. 28

Vierailija
31/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden laskeminen on turhaa. Rasvaa ei tarvitse varoa, kunhan katsoo, että se on terveellistä rasvaa. Hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliosta PYSYVÄSTI on paras keino laihtua ja pysyä tavoitepainossa. Kukaan ei tarvitse niin paljon hiilareita kuin ravintosuositukset antavat ymmärtää.

Myös valkoinen sokeri on pahasta. Sitä ei tarvitse kukaan koskaan ollenkaan. Se kannattaa jättää kokonaan pois ruokavaliosta.

Vierailija
32/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on mulla nyt ongelma, kun pitäisi ylläpitää. En haluaisi laskea kaloreita. Ilman sitä on kuitenkin ihan villi länsi päässä. Matkoilla, mökillä ja juhlissa voi tietysti ottaa vähän rennommin, mutta mulla ainakin iltasyöminen lähtee ihan lapasesta jos en ole suunnitellut tarkkaan. Ahmimishäiriö taustalla. Hullua syödä vaikkei ole nälkä. Tai syödä vaikkei edes oikeastaan tekisi mieli! Mutta näillä mennään kunnes parempaa keksitään. t. 28

VHH.

Kommentoijista moni sanoi lihoneensa leivällä. Niinpä. VHHssa vältetään leipää. Ja sokeria. Eikä lasketa eikä punnita.

Siitä vaan. Kalorien laskeminen ja punnitseminen on tietynlainen syömishäiriö.

Vierailija
33/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreiden laskeminen on turhaa. Rasvaa ei tarvitse varoa, kunhan katsoo, että se on terveellistä rasvaa. Hiilihydraattien vähentäminen ruokavaliosta PYSYVÄSTI on paras keino laihtua ja pysyä tavoitepainossa. Kukaan ei tarvitse niin paljon hiilareita kuin ravintosuositukset antavat ymmärtää.

Myös valkoinen sokeri on pahasta. Sitä ei tarvitse kukaan koskaan ollenkaan. Se kannattaa jättää kokonaan pois ruokavaliosta.

Juuri noin. Lisäksi olo paranee, energia lisääntyy, iho kirkastuu ja ruuansultaus toimii. Pelkkää hyvää, ja saa syödä aika vapaasti kun perussäännöt oppii.

Vierailija
34/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH.

Kommentoijista moni sanoi lihoneensa leivällä. Niinpä. VHHssa vältetään leipää. Ja sokeria. Eikä lasketa eikä punnita.

Tuskinpa täällä kukaan on leivällä varsinaisesti lihonut, se vain on aika yleinen "lohturuoka". Mä ainakin olen lihonut syömällä vaan huonosti ja epäsäännöllisesti, ei se ole leivän vika. En pidä ajatuksesta, että pitäisi koko oma ruokavalio/tottumukset heittää päälaelleen, mielummin rajoitan syömisiä kuin syön jotain mitä en HALUA syödä. Elämä on liian lyhyt pullasta kieltäytymiseen, mutta toisaalta toki myös kalorien laskemiseen.

Vierailija
35/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH.

Tuskinpa täällä kukaan on leivällä varsinaisesti lihonut, se vain on aika yleinen "lohturuoka". Mä ainakin olen lihonut syömällä vaan huonosti ja epäsäännöllisesti, ei se ole leivän vika. En pidä ajatuksesta, että pitäisi koko oma ruokavalio/tottumukset heittää päälaelleen, mielummin rajoitan syömisiä kuin syön jotain mitä en HALUA syödä. Elämä on liian lyhyt pullasta kieltäytymiseen, mutta toisaalta toki myös kalorien laskemiseen.

Näin ajattelen minäkin. En ole pelkällä leivällä lihonut, enkä halua elää täysin leivättä. Kaksi viipaletta täysruisleipää ei minusta lihavaa tee. Loppujen lopuksi lienee ihan sama mitä ahmii liikaa niin lihoo. Minä syön leipää töiden jälkeen ison kasan joten siitä tavasta pitää nyt päästä eroon. Tilalle teen vaikka porkkanasosekeittoa.

Joku muistutti syömään kasviksia vähintään 600 grammaa päivässä. Tällä hetkellä syön kilon verran päivässä, voisin sitä määrää vielä lisätä.

Kiitos kaikille vinkeistä ja mielipiteistä. Näitä yhdistelemällä teen itselleni game planin jota alan toteuttamaan.

Ja jos joku on samassa tilanteessa ja kaipaa kaveria urakkaan, niin voidaan viestitellä.

Ap.

Vierailija
36/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka aikoo laihduttaa 10-12kg. Pituutta löytyy 158 ja kiloja lähemmäs 65... Vyötärö on (onneksi?) vielä 72cm, ja suurin osa massasta menee persiiseen, reisiin ja rintoihin/käsiin.

En syö leipää,enkä pastaakaan kuin ehkä kerran kuukaudessa. Liikun kunnolla kerran viikossa (auts) ja asun kirjaimellisesti keskellä metsää, joten jos ei halua mehtään rämpimään, en oikein saa itseäni liikkeelle. Muuten koen syöväni suht terveellisesti (paljon vihanneksia ja enimmikseen kanaa/kalaa lihana). Tai no, en syö aamupalaa, syön yhdenlämpimän aterian päivässä ja illalla jotain pientä (hedelmiä, jugurtti) olenko siis koko ajan jollain ns. Säästöliekillä?

Kuinka saisin motivaatiota hommaan? En vielä koe olevani sairaanläskiällötys, mutta ymmärrän, että näin jatkamalla sellaiseksi päädyn. Joten päätin pyrkiä nyt terveempään elämään.

Tsemppiä aloittajalle!

Vierailija
37/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen leivällä itseni lihottanut ja aivan varmasti tuhannet muutkin. Kahdeksan siivua leipää, oivariini ja juusto päälle ja huuhdellaan alas kahdella maitolasilla. Hups olisko 1000 kcal. Tuon lisäksi sitten aamupala, lounas ja päivällinen ja viikonloppuna viikonloppuherkkua. Kalorit paukkuu yli kulutuksen kyllä ja hiilihydraattia iso määrä!

Vierailija
38/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen leivällä itseni lihottanut ja aivan varmasti tuhannet muutkin. Kahdeksan siivua leipää, oivariini ja juusto päälle ja huuhdellaan alas kahdella maitolasilla. Hups olisko 1000 kcal. Tuon lisäksi sitten aamupala, lounas ja päivällinen ja viikonloppuna viikonloppuherkkua. Kalorit paukkuu yli kulutuksen kyllä ja hiilihydraattia iso määrä!

8! Wow. Mun leipävuori on 4 jälkiuunileipää, ei tunnu enää niin valtavalta määrältä. Päällä ei tosin koskaan ole muuta kuin margariinia ja kasviksia, ruuan kanssa en juo mitään.

Ap

Vierailija
39/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 -pätkäpaasto. Paras ja helpoin laihis ikinä, ja tulokset ovat pysyneet nyt jo yli 2 v.

Vierailija
40/51 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä aloittajalle!

Kiitos tsempeistä, samoin myös sulle. Mullekin rasva kerääntyi aiemmin reisiin, mutta kun 35 v tuli lasiin niin alkoi vatsamakkara kasvaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän