miksi pakkaat pussiin tuotteita jotka eivät oikeasti tarvitse pussia?
Sen takia kun et tajua koko asiaa?
Ruokakaupassa on tuotteita jotka voi nostaa sellaisenaan koriin, noin vain ja pysyvät hyvin korissa.
Tätä aina ihmettelen.
Muutamat kyllä tajuaa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin!!! Miksi hitossa ne banaanit pitää tunkea pussiin! En ymmärrä. Hiton epäekologista. Sitten kotona se pussi heitetään roskiin. Suomessakin pitäisi kieltää muovipussit kokonaan. En tajua ihmisiä, jotka oikein suunnittelevat kauppaan lähdön eivätkä ota kauppakassia mukaan. sen lisäksi, että muovipussit ovat turhaa kulutuskamaa, ne maksavat vuodessa todella paljon ylimääräistä. Ostakaa kauppakassi ja käyttäkää sitä!
Monessa kaupassa banaanit ovat märkiä ja kastelevat muut ostokset.
En oo kyllä ikinä törmännyt märkiin banaaneihin, olen sentään niiden suurkuluttaja. :D
Hanki elämä.
Ei ne pussit ilmaisia ole. Maksatte niistä kilohinnan, mikä se milloinkin sattuu olemaan. Yksi pussi tuntuu, että eihän se mitään paina mutta jos punnitsee 100 pussia kerrallaan niin kyllähän niistä painoa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin!!! Miksi hitossa ne banaanit pitää tunkea pussiin! En ymmärrä. Hiton epäekologista. Sitten kotona se pussi heitetään roskiin. Suomessakin pitäisi kieltää muovipussit kokonaan. En tajua ihmisiä, jotka oikein suunnittelevat kauppaan lähdön eivätkä ota kauppakassia mukaan. sen lisäksi, että muovipussit ovat turhaa kulutuskamaa, ne maksavat vuodessa todella paljon ylimääräistä. Ostakaa kauppakassi ja käyttäkää sitä!
En oo kyllä ikinä törmännyt märkiin banaaneihin, olen sentään niiden suurkuluttaja. :D
Et siis ole koskaan sattunut juuri laatikosta avatun baanaanierän ääreen. Ne ovat märkiä. Banaanit ovat selllaisessa pahvilaatikossa, jossa on aukko päällä ja banaanit ovat umpinaisessa muovipussissa. Kun pakkaus avataan, banaanit ovat aivan märkiä. Tottakai jos ne asetellaan kasoihin tiskiin, ne kuivuvat nopeasti.Jos taas niitä pudetään laatikossa (kuten vaikka Lidl:ssä) ne pysyvät märkinä pidempään.
T:HeVi-osastolla kauan sitten työskennellyt.
Se hedelmäpussi on just passeli kooltaan meidän kissankakka/pissahiekkaroskikseen. Mulla on siis pieni kannellinen ämpäri vessassa johon laitan ne kököt hiekkalootasta, ei tarvitse joka päivä viedä kun ei kannen alta haise.
Koska tarvitsen niitä pusseja? Koska minulla on joskus liiskaantuneet banaanit kassiin? Koska kassan jälkeen laitan muutakin ruokaa siihen pussiin ja lapsi lähtee siitä sitten sen eväspussin kanssa treeneihin. Koska minulla on syyni, vaikka ne ei sivusta kyttäävälle siinä aukeaisikaan.
Ne pikkupussit on täydellisiä esim. meidän lasi- ja metallipurkkien kierrätysastioihin, kuskaan niissä kierrätyspisteelle jossa heitän käytetyn pussin samalla muovinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Että saisin ilmasiks pusseja
Mäkin tarvitsen pusseja. Ne ovat juuri sopivan kokoisia ja "henkseleiden" vuoksi käteviä. En ole nähnyt samanlaisia myytävän rullassa.
Monesti esim. sitruunasta irtoaa tarra. Tämän ratkaisen joskus laittamalla tarran toiseen tuotteeseen, mutta se pitää erikseen muistaa kassalla sanoa... Jos ostan useita yksittäisiä eri hevituotteita, laitan ne samaan pussiin, en sentään ota jokaiselle omaa pussia. Jos ostan useita kesäkurpitsoita, otan niille pussin, koska niiden kuori on kuitenkin melko pehmeä ja altis rikkoutumiselle. Banaaneille otan joskus pussin, jos tarvitsen sen kuorille roskikseksi tai jos banaanit ovat koko päivän laukussa. Silloin on vaara, että ne hajoavat ja sotkevat.
Mä käytän niitä pusseja kissan kakkapusseina. Lisäksi korit ja hihnat on likaisia, enkä myöskään halua hedelmätahroja kangaskassiini. Mutta älä huoli, sentään pakasteita en pyydä pieneen pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tarvitsen pusseja. Ne ovat juuri sopivan kokoisia ja "henkseleiden" vuoksi käteviä. En ole nähnyt samanlaisia myytävän rullassa.
Puuilosta olen ostanut samanlaisen rullan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh pöh. Se ei ole oikea syy. Tätä jotkut tekee vaikka banaanit ois kuivia.
Kun ei vaan hoksottimet pelaa.
Entäs muovin turha käyttö?
Ei, ajatus ei kulje sinne saakka.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä haluan tehdä niin. Kassan liukuhihna, ostoskärry ja kori ei ole tarpeeksi puhdas.
Hah hah. Eli syöt aina kaikista tuotteista kuoret?
Voin tarttee pussia muuten, kannan sillä kamat kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilosta olen ostanut samanlaisen rullan. :)
Miksi ostaisin ?
Vierailija kirjoitti:
Lantut on likaisia
Banaanit haisee
Pussit voi kierrättää
No onko lantut koskaan yhtenä nippuna kannastaan kiinni??
Banaanit haisee ja levittää tahmeaa haisevaa nestettä. Omenoita ei voi laittaa suoraan koriin, koska ne ostoskorit on tosi paskaisia. Mä pussitan tuotteita samaan pussiin ja pistän kaikki etiketit siihen. Lisäks mulla on yksi kestopussi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät muiden toimia kaupoissa?
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Kaupassa itse koetan selvitä mahdollisimman nopeasti ja sutjakkaasti ulos. Ei ole tapana jäädä maleksimaan ja stalkkaamaan muiden toimia.
En mää maleksi. Samalla kun punnitsen, näen miten muut tekee.
Minä olen. Lisäksi siitä tertun katkaisupinnasta irtoaa nestettä, joka haisee ja tekee myös sitkeitä tahroja jos samassa kassissa on esim. tekstiiliä. Luomubanskuissa se pää onkin kiepautettu usein nauhalla kiinni, tavallisissa ei.
Yksi huono mutta inhimillinen syy on että se hintatarra pysyy pussissa, kun taas sitruunan/avokadon/kiivin kylkeen liimattua kadonnutta tarraa saa sitten kassalla metsästää. Jossain vaiheessa yritin että kerään eri lajeja yhteen pussiin, punnitsen toki erikseen mutta liimaan saman pussin kylkeen useamman tarran (tämä helpottaa myös pakkaamista, ei niin paljon nostettavaa ja ei ne irtohevit pyöri niin helposti kassin pohjakoloihin litistymään), mutta kaupassa kiellettiin.