Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toisen henkilön facebook tai instagram profiilin jatkuva katselu laitonta?

Vierailija
25.09.2016 |

Vastauksia, kiitos.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Fcebookissa mutta olen katsellut yhden tutun sivuja siis sitä mikä näkyy kirjautumatta. Hänellä on etusivulla valokuva profiilikuva ja sitten muita kuvia. Kun klikkaa niin ensin pyytää minua kirjautumaan mutta sitten alkaa kuitenkin näyttää nitä kuvia ja kommentteja kuvien perässä.

Onko tällä sivun henkilöllä joku asetus väärin?

Vierailija
22/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä kysymys. ei ole ellei kirjaimellisesti ala kirjoittamaan vihamielisiä viestejä, stalkkaamaan henk. kohtaisesti tai muuta sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

typerä kysymys. ei ole ellei kirjaimellisesti ala kirjoittamaan vihamielisiä viestejä, stalkkaamaan henk. kohtaisesti tai muuta sairasta.

Ei ole typerä kysymys. Aloittelija pyysi vastauksia.

Vierailija
24/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole laitonta. Jps ei halua instaansa vieraita niin kätevästihän sen saa yksityiseksi. Kuten myös faceprofiilin.

Vierailija
25/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen henkilön facebook profiilin katselu rekisteröityneenä henkilönä on erittäin yleistä. Mutta on toisen henkilön facebook profiilin katselu rekisteröityneenä henkilönä rikos? (vainoaminen) niin en osaa sanoa.

Vainoamiseksi nyt tuskin lasketaan sitä, että vain kyttäät toisen profiilia.

Vierailija
26/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli suositellut kaverit kohtaan, joku ihmeen ravintola. En ole koskaan käynyt kyseisen ravintolan facebook-sivuilla, tai kyseisessä ravintolassa.

Ehkä joku fb-kaverisi on käynyt ko ravintolan sivuilla tai jopa tykkää siitä? Mulle on ehdotettu esim sisustuskauppoja kaverini tykkäysten perusteella.

Vierailija
27/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli suositellut kaverit kohtaan, joku ihmeen ravintola. En ole koskaan käynyt kyseisen ravintolan facebook-sivuilla, tai kyseisessä ravintolassa.

Ehkä joku fb-kaverisi on käynyt ko ravintolan sivuilla tai jopa tykkää siitä? Mulle on ehdotettu esim sisustuskauppoja kaverini tykkäysten perusteella.

Outoa on se että minulla on 0 kaveria kyseisessä profiilissa, ravintola, ja elokuvasuosituksia tulee jatkuvasti.

Vierailija
28/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa ennakkotapausta vainoamisrikokseen liittyen?

Vierailija
29/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalla profiililla kirjautuneena katselee jonkun muun profiilia,eihän siinä ole mitään laitonta,niin kuin joku sanoi,kuulostaa enemmän pakkomielteiseltä.Saahan se profiilin tyyppi itse asetuksilla päättää,mitä katselijoille näkyy.

Jos taas katselee jonkun profiilia niin että on kirjautuneena sisään sen toisen profiilla,se on sama kuin lukisi toisen tekstareita tai päiväkirjaa.

Vierailija
30/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta jos se katselu on sellaista, että pingittää sitä profiilin osoitetta niin kovasti, että koko sivusto kaatuu, syylistyy silloin tietoliikenteen häirintään, mikä taas on laitonta. Tosin normikäytöllä sellainen pingittäminen on käytännössä mahdotonta. Pitäisi ehkä sormet verillä hakata Entteriä tai klikata Refresh-nappia, eikä todennäköisesti onnistuisi silloinkaan, varsinkaan isomman sivuston ollessa kyseessä. Eli käytännössä mahdollista vain teknisin keinoin jotain ohjelmaa käyttämällä. Mutta jos toisen profiilia haluaa katsella, miksi silloin tuolle tielle edes lähtisi? Eihän sieltä mitään näkisi, jos sivusto kaatuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi