Oletko nähnyt kuollutta?
Kommentit (62)
Olen nähnyt mummoni ja mieheni kuolleena.
Mummoni, isäni, kummitätini, äitini, enoni.
45
Työssäni lähihoitajana näen usein kuolleita vanhuksia.
Äitini näin arkussa.
Oman kohtuun kuolleen vauvani olen nähnyt, pitänyt sylissä. Peltikärryillä veivät pois, joten se siitä kunnioituksesta.
Näin isoisäni avonaisessa arkussa n.7v ja järkytyin. Muuten en ole kuolleita nähnyt. Itkin kun ennen niin terhakka pystykorvani teki kuolemaa ja makasi lattialla henkeä haukkoen.
Näin kuolleen mummoni, kun olin noin 16.
Vierailija kirjoitti:
Oman kohtuun kuolleen vauvani olen nähnyt, pitänyt sylissä. Peltikärryillä veivät pois, joten se siitä kunnioituksesta.
AVn käsityksen mukaan se ei koskaan elänytkään eikä ansaitse kunnioitusta hilsettä enempää.
Olen, 29v.
Mies joka hyppäsi kauppakeskuksen 5. kerroksesta alas (näin makaamassa alhaalla verilammikossa) ja pikkupoika, joka hukkui uimarannalla. Pikkupojan kuolema jäi mieleen, muistan isän shokkitilan elävästi.
kyllä, mummini :( romahdin täysin, olisin halunnut silittää hiuksia tai jotain mutta en pystynyt.. pystyin hädin tuskin katsomaan!
tämä siis ennen hautajaisia, halukkaat saivat nähdä vainajan
Olen montakin. Pienestä saakka olin mukana kappelissa, kun oli hautajaiset. Ekan ruumiin näin varmaan 4-vuotiaana.
Miksi kysyt?
t: 4-kymppinen
Vierailija kirjoitti:
29 v. olen, kolme kuollutta nähty. Yksi oli oma mummo (olin paikalla kun kuoli), ja kaksi työn kautta, toinen sairaalassa ja toisen löysin kotoaan.
Ja samaa mieltä, vähän creepyä olisi jos joku vieras kuoleman hetkellä kuiskisi korvaan. Itse ottaisin hyvän matkan toivottelut varmaan kettuiluna.
minä käsitin tämän kuiskailun niin, että ihminen on jo kuollut!
Olen nähnyt esim. naapurin sedän. Se kuoli monta vuotta myöhemmin.
Olen kerran. Isäni. (Kellertävän kalpea, kuin joku vahanukke, mutta ilme oli sellainen levollisen tyytyväinen, en osaa selittää, ehkä vain kuvittelin tämän. Oli kuitenkin suht pitkään ja kivuliaasti sairas ennen kuolemaansa.) Olen 24 v., isäni oli 58.
Naapurini joka teki itsemurhan, erään miespuolisen asukkaan alkoholisteille tarkoitetusta asuntolasta opiskeluaikanani, mummoni, äitini joka kuoli 47v iässä..
Työn puolesta olen nähnyt lukuisia. Lääkäri joutuu toteamaan kuolleeksi nekin, jotka ovat viikkokausia olleet kuolleina, sekä ne, jotka ovat ampuneet itseään päähän.
Läheisiä en ole nähnyt kuolleena.
Vierailija kirjoitti:
Olen useastikin. Työ sairaalassa tai ambulanssissa ovat sellaisia ettei ruumiisiin voi olla törmäämättä. Ja ne kuolleet pitää osata myös käsitellä kunnioituksella. Monelle juuri lähtevälle olen kuiskannut korvaan hyvää matkaa. Ikäni nyt 45.
Hyi hele, älä tule kuiskimaan minun korviini mitään jos olen kuolemassa.
Olen nähnyt, monesti, koska olen töissä sairaalassa. Ensimmäisen kerran näin kuolleen 18-vuotiaana. Kuolemia olen myös nähnyt useita. Työn ulkopuolella, oman läheisen kuolleena (oma poika) näin 31-vuotiaana.