Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme ajatus täälläkin vallitsee, että on oikeus periä omaisuutta

Vierailija
25.09.2016 |

Jaetaan jo omaisuutta, vaikka vanhemmat elossa ja mietitään, mitä minä saan... Perii, kun perii ja jos on perittävää omaisuutta jäljellä. Kenenkään ei tarvitse säästää omaisuutta lapsilleen tai miettiä sitä, että saanko tehdä näin elinaikanani, kun omaisuutta ei sitten olekaan jaettavaksi. Olen aina sanonut asiakkailleni, kun tulevat testamenttia laatimaan tai muutoin keskustelemaan perintöasioista heidän jälkeensä, että kenelläkään ei ole nokan koputtamista siihen, mitä omalla omaisuudellaan tekee tai miten sen haluaa jaettavaksi.... Vaikka juhannuskokkona polttaisi, niin se hänen oma asiansa.... Kenellekään ei tarvitse jättää mitään.

Selkeästi havaittavissa, että vanhempi sukupolvi näkee velvollisuutena jättää omaisuutta ja ns. nuorempi sukupolvi oikeutenaan saada omaisuutta. Tämä nuorempi sukupolvi sitten taas ei ajattele, että heidän pitäisi jättää lapsilleen jotain, vaan omat varat pannaan lihoiksi.

Perintöasiat työssäni yleensä niitä raadollisimpia, kun siinä saadaan kyllä ihmissuhteet menemään niin mutkalle ja ihmisen raadollisuus näkyy kaikessa. Odotettaisiin edes, että vanhemmat on haudassa eikä heidän tarvitsisi nähdä lastensa riitelevän ja jakavan omaisuutta vielä kun he (tai edes toinen) on elossa....

Fatalji

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö laitetaan poikimaan, tuotto hassataan itse ja seuraavan polvelle jätetään pesämuna vähän aiempaa suurempana.

Vierailija kirjoitti:

No eihän siinä ole mitään järkeä että jotain omaisuutta siirretään sukupolvelta toiselle, eikä kukaan koskaan saa käyttää sitä, mitä helvetin hyötyä siitä sitten on jos kukaan ei nauti siitä? Sitten suvun viimeinen testamenttaa ne kodittomille kissoille?

Vierailija
42/42 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän asian vierestä, mutta...pääasia, että perillisiä kohdellaan tasapuolisesti. Äitini aikoinaan lahjoitti veljelle kolminkertaisen summan perinnöstään, koska veli ei ollut hoitanut raha-asioitaan. Minä, kuopustytär, sain vain murto-osan, koska minulla oli ASP-tili, ja olin muutenkin hoitanut raha-asiani. Myöhemmin veli sitten myi asuntonsa ja käytti rahat uhkapeleihin. Vieläkin olen kyllä katkera, en vain voi sille mitään, ja tuli mieleen, että äitini sukupolvi kuitenkin alitajuisesti ajattelee, että "tyttö syntyi, tyhjä syntyi". Näin ollen, mitä sitten teettekin, kohdelkaa sisaruksia tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi