Mitä ajattelisit jos joku tuttusi/ystäväsi kertoisi olevansa Mensan jäsen?
Kommentit (46)
Ei mitään, olen itsekin ja suuri osa suvustani.
Ajatus oli "wau". Kyseinen ihminen oli työkaverini ja oli kyllä hirveän fiksu. Tosi mukavakin vielä.
Tarkistaisin jäsenluettelosta puhuuko totta ;)
No että hän on älykäs ja tykännyt myös liittyä Mensaan.
Te vauvapalstan mensalaiset käyttäkää älyänne ja vastatkaa jooko kysymykseen :) Siinä ei lukenut "oletko mensan jäsen?" Tarkennettakoon kysymystä kuitenkin sen verran että mitä Mensaan kuulumaton ajattelisi jos saisi tietää jonkun olevan jäsen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on salainen
Vierailija kirjoitti:
Te vauvapalstan mensalaiset käyttäkää älyänne ja vastatkaa jooko kysymykseen :) Siinä ei lukenut "oletko mensan jäsen?" Tarkennettakoon kysymystä kuitenkin sen verran että mitä Mensaan kuulumaton ajattelisi jos saisi tietää jonkun olevan jäsen?
ap
Ei se ollut kysymys, että mitä mensaan kuulumaton ajattelisi :) ketjun mensalset vastasivat aivan oikein. Olisit tarkentanut heti aloitusviestissä mitä haet.
Tää "käyttäkää älyänne.." kielii sun ennakkoasenteestasi.
Mitä siis itse ajattelisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on salainen
Mä tiedän. Sen näkee vain jäsenet.
Kysyisin että onko siellä mitään mielekästä toimintaa. Jäin niin lähelle rajaa että toisella yrityksellä voisi mennä läpi. Itsehän kävin testissä nimenomaan liittyäkseni. Tiedän olevani älykäs ilman testejäkin.
On monta tuttua, en ajattele asiasta mitään ihmeellistä. Kaikkihan me ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei se ollut kysymys, että mitä mensaan kuulumaton ajattelisi :) ketjun mensalset vastasivat aivan oikein. Olisit tarkentanut heti aloitusviestissä mitä haet.
Tää "käyttäkää älyänne.." kielii sun ennakkoasenteestasi.
Mitä siis itse ajattelisit?
Ajattelin, että kun Mensa on tavallaan "vertaistukea älykkäille" niin mensalaiset eivät ehkä koe tarvetta vastata, varmaan ovat tietoisia mahdollisista ennakkoluuloista yms. Mutta nytpä kysymys on tarkennettu :) Voithan säkin vastata sen perusteella mitä olet ehkä kokenut muiden taholta jos olet siis kertonut. Ja varmaan ymmärrät että kun raja on 98% niin ei sitä purematta niele että möyhäämisestä tunnetulla vauvapalstalla on heti 2 jäsentä. Jäsen tai ei niin sitä ei ainakaan kysytty eikä se edes kiinnosta minua koska netissä kuka vaan voi olla kuka vaan.
Ja mitä itse ajattelisin. Riippuu henkilöstä, ehkä epäilisin ehkä ajattelisin vau tai sitten henkilö olisi jo muutenkin antanut itsestään niin älykkään kuvan etten edes yllättyisi. Kysyn koska minulla on mahdollisuus liittyä ja olen utelias. Monet kun kertovat etteivät uskalla sanoa olevansa jäseniä.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä sinä siinä äkäilet? Ihan hyviä vastauksia olet saanut.
En tunne yhtäkään, joka kuuluisi! Tai en ainakaan tiedä asiasta. Riippuu vähän henkilöstä, mun parhaasta ystävästä en ihmettelisikään, koska hän on todella fiksu ja älykäs. Joidenkin kohdalla ihmettelisin, että en olisi uskonut:D mutta olisin hämmästynyt ja ylpeä ja ajattelisin, että onpa älykäs
Yksi ystäväni on. Taisin silloin ajatella, että no eipä ihme. Olin fiksuksi huomannut jo aiemmin. Aika vähän on tullut asiaa sen koommin pohdittua. Tästä on jo vuosia ja vuosia kun kertoi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi siitä pitäisi ulkopuolisten mitään ajatella? Kysymyksesi on vieläkin huono, koska siinä ei tule lainkaan ilmi tilanne, jossa tuo on tullut esiin tai miten sen on saanut tietää. Totta kai se vaikuttaisi siihen mitä asiasta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä sinä siinä äkäilet? Ihan hyviä vastauksia olet saanut.
Teen tällä hetkellä kvalitatiivista tutkimusta ja en ole tottunut pitämään "en mitään" + kommentti aiheen ohi hyvänä vastauksena. Vika kuitenkin oli nyt kysymyksessä ei vastauksissa. En äkäile.
ap
Olet se sama, joka kyseli aiemmin, miksi joku tahtoo vaan älykkäitä ystäviä itselleen?
Oletko palstan katkera älykkäitä/älykkyyttä vähättelevä älykkyysjankkaaja vai joku muuten vaan aiheesta kiinnostunut?
Miettisin varmaan, olenko tunnistanut sen lajin älykkyyttä hänessä.
Ei mitään..olenhan itsekkin.