Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen, neuvoja ja kokemuksia varsinkin vieroituslääkkeistä!

Röökiaddikti
25.09.2016 |

Olen 26 vuotias nainen ja olen koko aikuisikäni poltellut enemmän tai vähemmän. Opiskeluaikana lopettaminen oli aina helppoa vaikka vähän pitempään olisin polttanutkin, mutta kun rahat alkoi loppua niin ei ollut vaikeaa jättää aski ostamatta ja jossain vaiheessa tupakointi jäikin useaksi vuodeksi kokonaan.
Pari vuotta sitten aloitin taas, tyhmä kun olin (Retkahdin vaikealla hetkellä, mutta sillä ei ole tässä merkitystä.), ja nyt on ensimmäistä kertaa elämässä sellainen olo, että lopettaminen ei vaan onnistu vaikka mitä tekisin. Olen nyt työtön ja seuraavia tukia odotellessa rahojen ollessa vähissä olenkin priorisoinut tupakan ostamisen kaiken järjen vastaisesti. Olen yrittänyt nyt muutaman kerran tosissani lopettaa tämän vuoden aikana, mutta himo on niin kova etten ole onnistunut. Haluan lopettaa, koska tässä ei ole mitään järkeä terveydellisesti eikä taloudellisesti. Joka kuukausi poltan savuna ilmaan melkein 200 euroa tupakan muodossa! (Päivästä riippuen siis +/- pieni aski päivässä. Periaatteessa vielä "vähän" verrattuna vaikka päivittäin kaksi maxi askia polttavaan entiseen työkaveriin...)
Idioottimaista, varsinkin kun rahat on vähissä!

Nyt haluaisinkin kokemuksia noista lääkkeistä mitä käytetään tupakoinnin lopettamiseen. Tutun isä oli nuo lääkkeet hommannut poltettuaan kymmeniä vuosia ja lopettaminen oli kuulemma ihan lasten leikkiä. Hänelle ei myöskään tullut mitään ikäviä sivuoireita, mistä jotkut ystäväni ovat puhuneet. Sydämentykytyksiä ja jotain muuta, en enää muista.
Hoito on myös käsittääkseni aika kallis, eka satsi lääkkeitä jotain 200€? Iso könttä kerralla maksettavaksi, mutta mietin, että jo kuukaudessa saan sen rahan takaisin, kun lopetan polttamisen joten siinä mielessä ei paha.

Nyt toivoisin muiden kokemuksia noista lääkkeistä.
-Ovatko toimineet?
-Kauanko poltit?
-Minkä ikäinen olet?
-Tuliko jotain ikäviä sivuoireita?
-Oletko pysynyt savuttomana?

Muutkin neuvot ja tarinat omista onnistumisista kiinnostaa!

Kiitos vastauksista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/2 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vaikka niitä purkkia joku 3 päivää sen jälkeen rupee helpottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi