Kävin eilen vuosien tauon jälkeen yökerhossa ja JÄRKYTYIN!
Havaintoja:
1. Kaikki ihmiset niin humalassa että hädin tuskin pysyivät pystyssä
2. Yksinäiset miehet vaeltavat tuntikausia ympäriinsä etsien katsekontaktia ja juttuseuraa kenen tahansa naisen kanssa
3. Jutteleminen on mahdotonta, kun ei jumputukselta kuule edes omaa ääntään.
4. Naiset näyttävät pukeutumisen perusteella halvoilta prostituoiduilta
5. Tanssilattialla yksinäiset miehet hivuttautuvat vaivihkaa hinkkaamaan naisten iholle. Tässä vaiheessa naisseurue vaihtaa paikkaa.
6. Suurin osa ihmisistä lähtee valomerkin jälkeen kotiinsa pettyneenä
I'm too old for this shit...
Kommentit (53)
Oli illasta aloittajalle se ilo, että pääsit julistamaan miesvihaasi
Suomalainen osaa vapautua ja marttyyrisoitua vain kännissä. Surullista mutta totta, ja kuulun itsekin ihan samaan ryhmään. Kait meidän on vain vapautunempaa avautua kännissä.
Biletyssukupolvi kestää sen noin kolme vuotta. Eka vuosi on ihmeellistä ja uutta. Tuntuu mahtavalta kun kohtaa kaikkia kiinnostavia ihmisiä jotka ottaa kontaktia. Aivan uusi maailma avautuu. Toka vaiheessa juhlimisesta tulee arkisempaa. Ei enää ujostele ja vierastele uusia kuvioita vaan osaa ottaa siitä irti sen minkä haluaa ja osaa esittää itsensä sopivassa valossa. Ei tämä ole niin vakavaa ja kaikki me ollaan tänä yönä kauniita ja rohkeita. Loppuvaiheessa alkaa marina siitä miten pennut on vallanneet tämän paikan, miten lempiyökerho menee kiinni, miten se uusi äsken avattu paikka ei ole niin hyvä kuin entinen oli, miten me ei kuljettu 18-vuotiaana niin että tissit ja pylly vilkkui...
Vierailija kirjoitti:
Ennen siellä haisi tupakka.
Nykyään paska (ja halvat teinihajuvedet).
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena lisäisin tuohon vielä kohdan 7. Valtaosa muista asiakkaista on syntynyt vuonna 1998.
Tämän takia yöhön pitää lähteä heti kun ikä riittää. Voi olla todella karua jos on odottanut oikeaa hetkeä koska sitä ei enää koskaan uudelleen tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen siellä haisi tupakka.
Nykyään paska (ja halvat teinihajuvedet).
Enemmän kuvottaa ne lumppuhajuvedet kuin paskanhaju.
Yökerhot sun muut ovat raskaita mutta ainakin yksinään yökerho on paljon kiinnostavampi kuin joku istuskelubaari, jossa pitäisi vain möllöttää lasia pidellen. Keskustelut voi hoitaa paljon tehokkaammin kotona. Karaoke sentään piristää jos se pubista löytyy.
Yökerhoissa ihmiset ovat oman tunne-elämänsä itsepaljastajia ja siellä näkee paljon suuria tunteita, yrityksiä peitellä tunteita ja estojen menettämistä. Kiinnostavia tilanteita tulee aika ajoin. Mielenkiintoisinta sitä on seurailla selvänä kun näkee asiat selvemmin ja voi seurailla maailmanmenoa vähän ulkopuolisena.
Vaikka itselläni on negatiivisiakin kokemuksia, en allekirjoita kaikkia ap:n juttuja. En muista milloin olisin nähnyt miehen vaeltavan yksin porukasta porukkaan. Jo se paikalle tuleminen yksin vaatii rohkeutta ja en usko että moni kehtaa yrittää onneaan monta kertaa peräkkäin ellei paikka ole todella iso. Toki nuo tuntikaudet voivat myös asiaa vähän selittää, sillä itse harvoin jaksan olla yli 1,5 tuntia.
Yökerhot on 18-vuotiaille. Itsekkin viihdyin silloin. Sit n. 20-vuotiaasta eteenpäin olen viihtynyt enemmän baareissa. Ja vanhemmitem sekin valikoituu ja käyn ennemmin rauhallisissa oluthuoneissa, kuin lähiöräkälässä, jossa karaoke raikaa, pubiruudit hehkuu ja saa lämmintä, laimeaa koffia hnasta.
Näin sitä vanhenee, t. 27-vuotias.
Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän osaa arvostaa ihmistä ihmisenä. Nuo kaikki pinnalliset asiat kuten yökerhossa kännissä vaikutuksen tekeminen muihin olemalla olevinaan jotain ja koko tinder-deittailu vaikuttavat epätoivoisten yrittämiseltä. Ihmisetkin tuntuvat olevan kertakäyttökamaa.
Olen vasta karsinut pinnallisia ystäviä kun en halua kuunnella ihmisten jatkuvaa arvostelua siitä miltä he näyttävät ja mitä heillä on päällä tai mikä status heillä nyt on. Olen 33.
Senpä takia niiden paikkojen keski-ikä onkin n. 20-vuotta, kun ei vanhemmat niissä kärsi käydä. Itsekin kävin aikamoisen ahkeraan kaksikymppisenä, mutta nyt kolmikymppisenä kun kerran vuodessa tulee mentyä, on juurikin aina sama, v*ttuuntunut fiilis: "I'm WAY too old for this shit!"
Vierailija kirjoitti:
Yökerhot on 18-vuotiaille. Itsekkin viihdyin silloin. Sit n. 20-vuotiaasta eteenpäin olen viihtynyt enemmän baareissa. Ja vanhemmitem sekin valikoituu ja käyn ennemmin rauhallisissa oluthuoneissa, kuin lähiöräkälässä, jossa karaoke raikaa, pubiruudit hehkuu ja saa lämmintä, laimeaa koffia hnasta.
Näin sitä vanhenee, t. 27-vuotias.
Autocorrect! Siis pubiruusut 😄
Usein vielä varsinkin tanssilattia on niin täynnä, ettei siellä edes mahdu tanssimaan. Ihmiset tunkee väkisin päälle, kun tilaa ei ole ja saa käyttää kyynärpää-taktiikkaa, ettei joudu maistelemaan toisten hiuksia. Mahdollisimman epäseksikästä :(. Joskus myös tuntuu, että tahallaan seisotetaan jonoa ulkona eikä päästetä sisään, talvella varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän osaa arvostaa ihmistä ihmisenä. Nuo kaikki pinnalliset asiat kuten yökerhossa kännissä vaikutuksen tekeminen muihin olemalla olevinaan jotain ja koko tinder-deittailu vaikuttavat epätoivoisten yrittämiseltä. Ihmisetkin tuntuvat olevan kertakäyttökamaa.
Olen vasta karsinut pinnallisia ystäviä kun en halua kuunnella ihmisten jatkuvaa arvostelua siitä miltä he näyttävät ja mitä heillä on päällä tai mikä status heillä nyt on. Olen 33.
Mut 18-vuotiaana se tuntuu omalla tavallaan mahtavalta kun joku yrittää tehdä suhun vaikutusta valehtelemalla olevansa toimitusjohtaja tai valmistuvansa pian oikiksesta. Nuoruus on oppimista ja yöelämä jos joku opettaa ihmisistä paljon.
Joo, no arvatkaas miltä noi paikat näyttää ja tuntuu mun kaltaiselle 43-v:lle, joka ei oo moisissa käynyt sitten vuosimallia 25 olon jälkeen.
En pysty edes sisään asti menemään melun ja kaiken sekoilun kuultuani/nähtyäni.
Jo nuorenakin tuli aina ikävä sen aikaista todella huonoa parisuhdetta, jos bilettämään eksyi. Äkkiä se huonokin kainalo tuntui hyvältä.
Mutta miksi menette? Netistä saa tänä päivänä seuraa paljon helpommin, eikä tarvitse itseäänkään juottaa känniin kestääkseen seuran ja sen haun.
Ja tanssia voi vaikka omassa olohuoneessa.
Silloin vuonna kivi ja keppi eli 80-luvulla meno oli kai hillitympää. Istuttiin tyttöjen kanssa pöydissä ja pojat haki tanssimaan. Kännissä oli kuka oli ja tupakka haisi, mutta oliko se ihan samanlaista kuin nykyään?
Ja baarista voi muka saada naisen..
Musiikki soi kovalla joo, mutta ei kai kukaan mene yökerhoon keskustelemaan :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, no arvatkaas miltä noi paikat näyttää ja tuntuu mun kaltaiselle 43-v:lle, joka ei oo moisissa käynyt sitten vuosimallia 25 olon jälkeen.
En pysty edes sisään asti menemään melun ja kaiken sekoilun kuultuani/nähtyäni.
Jo nuorenakin tuli aina ikävä sen aikaista todella huonoa parisuhdetta, jos bilettämään eksyi. Äkkiä se huonokin kainalo tuntui hyvältä.
Mutta miksi menette? Netistä saa tänä päivänä seuraa paljon helpommin, eikä tarvitse itseäänkään juottaa känniin kestääkseen seuran ja sen haun.
Ja tanssia voi vaikka omassa olohuoneessa.
koska tuntuu hyvältä kun ihmiset katsoo sua kun sä olet hyvännäköinen
Haha, itse olen käynyt yökerhossa viimeksi 1990-luvulla. Ei tulisi pieneen mieleenkään enää mennä. Jos joskus lasilliselle menen niin tasokkaaseen baariin ja sinnekin tyyliin aikaisin paikalle - aikaisin kotiin.
Samanlaisia kait nuo paikat on aina olleet, ikä vaan tekee tehtävänsä. Aikansa kutakin ja hyvä niin!