Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lastentarhanopettaja joka opiskeli työnohella luokanopettajaksi ja haluaa takaisin päiväkotiin/eskariin töihin.

Vierailija
25.09.2016 |

Kaikki kysyvät aina, eikö työ ole nyt koulussa paljon mielekkäämpää. No ei ole. Minä kaipaan kovasti lastentarhanopettajan työtä. Palkkauskaan ei ole paria satasta suurempi, joten vaihdan takaisin pienille. Tämä on ollut yllätys kaikille.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kurahousujen puetuttaminen on sinusta mielekkäämpää työtä, niin mikäs siinä. Mitäpä se muille kuuluu.

Kurahousujen pukeminen on tärkeä oppimishetki pienen päivässä, vuorovaikutuksessa ryhmään ja aikuisiin! Se ei todellakaan ole mitään liukuhihnatyötä.

Ap

Jos koet kurahousujen pukemisen noin pedagogisesti arvokkaana tapahtumana, niin luulen, että olet sitten ihan oikeassa työssä siellä eskarissa/päiväkodissa.

Jos ei osaa hyödyntää tuota hetkeä pedagogisesti, niin silloin on syytä lton katsoa peiliin.

Monet kuvittelevat, että varhaiskasvatusta on se noin 20 minuutin ohjattu toimintatuokio, mutta ovat niin kaukana totuudesta kuin olla voi. Innokas ja taitava lastentarhanopettaja osaa hyödyntää perushoitotilanteet työssään hyvin.

No minä olenkin ihmetellyt, että miksi meidän esikoulussa puetutetaan todella herkästi kurahousut, vaikka olisi ihan normaali syyskeli. Mutta se onkin siis jokin syvällisempi pedagoginen tapahtuma, mitä tällainen tyhmä maallikkokasvattaja ei ymmärrä.

Tuskin eskareille tarvitsee pukea, ellei ole erityslapsi kyseessä. Yleensä pukevat itse.

No minä kirjoitinkin "puetutetaan".

Jees, ikävää tosiaan jos teillä ei kuunnella vanhempia ja koet jatkuvasti haitaksi lapsen kurahousut.

En koe haitaksi, mutta tuntui hassulta, kun tuossa puhuttiin, että kyseessä on jokin merkittävä pedagoginen tapahtuma!

Vierailija
22/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kurahousujen puetuttaminen on sinusta mielekkäämpää työtä, niin mikäs siinä. Mitäpä se muille kuuluu.

Kurahousujen pukeminen on tärkeä oppimishetki pienen päivässä, vuorovaikutuksessa ryhmään ja aikuisiin! Se ei todellakaan ole mitään liukuhihnatyötä.

Ap

Jos koet kurahousujen pukemisen noin pedagogisesti arvokkaana tapahtumana, niin luulen, että olet sitten ihan oikeassa työssä siellä eskarissa/päiväkodissa.

Jos ei osaa hyödyntää tuota hetkeä pedagogisesti, niin silloin on syytä lton katsoa peiliin.

Monet kuvittelevat, että varhaiskasvatusta on se noin 20 minuutin ohjattu toimintatuokio, mutta ovat niin kaukana totuudesta kuin olla voi. Innokas ja taitava lastentarhanopettaja osaa hyödyntää perushoitotilanteet työssään hyvin.

No minä olenkin ihmetellyt, että miksi meidän esikoulussa puetutetaan todella herkästi kurahousut, vaikka olisi ihan normaali syyskeli. Mutta se onkin siis jokin syvällisempi pedagoginen tapahtuma, mitä tällainen tyhmä maallikkokasvattaja ei ymmärrä.

Niin. Kurahousut itsessään eivät tuo pedagogiikkaa. Se on se pukeminen, joka on pedagogisesti hyödynnettävissä.. Oli kyseessä sitten villapaita, kurahousut tai toppahaalari. Pienet usein makoilevat lätäköissä/ tekevät kuralöllöä vesisateella, jolloin kurahousujen pukeminen on ihan perusteltua. Kouluissa on 15 min välkät, päiväkodeissa ulkoillaan noin tunti-kaksi kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuskin eskareille tarvitsee pukea, ellei ole erityslapsi kyseessä. Yleensä pukevat itse.

Jees, ikävää tosiaan jos teillä ei kuunnella vanhempia ja koet jatkuvasti haitaksi lapsen kurahousut.

En koe haitaksi, mutta tuntui hassulta, kun tuossa puhuttiin, että kyseessä on jokin merkittävä pedagoginen tapahtuma!

On kyllä, ehkä enempi pienten kanssa, joiden kanssa sitä voi hyödyntää esim. myös kielenkehitystä tukevissa jutuissa samalla, kun puetaan.Isompien kanssa taas iinä esim. näkee kuinka lapsi pystyy keskittymään yhteen asiaan, häiriintyykö hänen pukemisensa esim. häiriötekijöitä (joita toiset lapset tässä kohtaa ovat), keskittyykö aivan muihin asioihin esim. puhumiseen ja haaveiluun, kuinka ketterästi saa esim. lenksut itse (yleensä ne noin kolmevuotiaat pukevat itse). 

Vierailija
24/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

tyhmä. Lukisit ennen kuin vittuilisit. 

Kyllä, ansaitsin tuon.

Vierailija
25/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen opettaja, joka olin muutaman vuoden päiväkodissa töissä. Koin sen hyvin raskaana toisaalta, koska se ei tarjonnut minulle riittävästi haasteita, ja toisaalta hyvin helppona, koska lapset olivat pieniä ja päivät rutiininomaisia. Kukin tavallaan. Takaisin päiväkotiin en menisi, vaikka työ koulussa on vaativampaa monin tavoin. Lähinnä henkisesti ja älyllisesti. Minusta ei myöskään ole luonnostaan leikittämään ja laulattamaan pikkulapsia. En pitänyt niistä laululeikeistä ja muusta pelleilystä edes itse lapsena.

Ekstrovertille ja tiiviistä tiimityöstä tykkäävälle lto:n homma on ideaali, itsenäiselle introvertille ei, vaikka lapsista pidänkin. Ja monin tavoin helppo.

Vierailija
26/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sinun tarvitsekkaan maallikkona ymmärtää joka ammatin sisältöjä ja käytänteitä. Yleensä ammatissa kuin ammatissa pieneltä näyttävät, vähäpätöisetkin toimenpiteet ovat osa suurempaa kokonaisuutta ja itseasiassa kokonaisuuden tärkeitä, ylläpitäviä osia. Ammatti-ihminen havaitsee nämäkin osakokonaisuudet ymmärtäen niiden merkityksen kokonaisuuteen.

Lto

Vierailija
27/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin mielelläni aineenopettajan työni lastentarhanopettajan työhön.

Lässyttäjärehtorit kun yrittää miellyttää häiriköitä, opettajien kustannuksella.

Vierailija
28/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä myös vaihdoin lto:sta lo:ksi, enkä mistään hinnasta enää ikinä menisi takaisin päiväkotiin. Koulun puolella on lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja ennenkaikkea työ on paljon mielekkäämpää. Olen pääsääntöisesti ollut 1-4luokilla joten kokeiden korjaukseen ym ei mene kohtuuttomasti aikaa ja suunnitteluunkaan ei enää mene niin paljon aikaa kun ensimmäisinä vuosina. Saan olla omien lasten kanssa kaikki lomat joka ehdoton plussa ja minulla kyllä nousi palkka noin 700€:lla kun teen pari ylituntia eli 26t/vko.

Hyvä kun joku ope vihdoin myöntää tämän, että opettajilla on aika helppoa. Pitkät lomat, joiden pidon ajankohdasta ei tarvitse kilpailla työkavereiden kanssa ja lyhyet työpäivät.

Vierailija
29/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa haastetta tuo kasaantuvat käyttäytymisen/oppimisen pulmat oppilailla, vanhempien kanssa tehtävä yhteistyö, paljon suunnitteluun ja arviointiin kuluvaa aikaa työpäivän jälkeen, jatkuva kiire ja melu.

Tuolle älykölle vastaisin, ettei se luokan opettaminenkaan mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
30/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa haastetta tuo kasaantuvat käyttäytymisen/oppimisen pulmat oppilailla, vanhempien kanssa tehtävä yhteistyö, paljon suunnitteluun ja arviointiin kuluvaa aikaa työpäivän jälkeen, jatkuva kiire ja melu.

Tuolle älykölle vastaisin, ettei se luokan opettaminenkaan mitään rakettitiedettä ole.

Jos minuun viittaat, niin missä kohtaa sanoin olevani luokanopettaja?

T. Se introvertti ope

Vierailija
31/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se introvertti ope

Missäkohtaa sanoin niin olettavani?

Vierailija
32/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olis hirveetä olla töissä koulussa. Päiväkodit taas ihan ok. Enkä ajattele, että ala-asteella olis jotenkin kamalan vaikeaa opettaa tai että se vaatisi jotain huomattavaa älykkyyttä, mitä eskarissa ei vaadita. Höpöhöpöä.

Vierailija
33/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se introvertti ope

Kohdassa "luokan opettaminen".

Vierailija
34/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni palkka luokanopettajilla on?

Vierailija
35/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se introvertti ope

Kohdassa "luokan opettaminen".

Ja kukaan muu ei voi opettaa luokkaa kuin sinä? Miksi kuvittelet minun ajattelevan niin? Se että lainasin ehkä sinun viestiäsi, ei tarkoita että puhun suoraan sinulle.

Vierailija
36/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt sivusta olen kattonu niin luokanopet on niin stressaantuneita, eikä aikaa oo mihinkään, välkilläkin tehään jotain. Eikä heillä valitettavasti oo aikaa tehä mitään luokan kiusaajille. Antavat kiusata ja "hys hys ei saa leimata ketään", vaikka koko luokka kyllä tietää ja huomaa kuka se pahin ja ilkein kiusaaja on. Onneksi minä sanoin tuolle kiusaajalle niin pahasti että melkein itkua väänti.

Vierailija
37/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokemusvuosia yli 15v, lastentarhanopettajana (200luvun alussa) bruttopalkka oli noin 2200€/kk, luokanopettajana vuosina 2005-2009 (26t/vko) sain hieman alle 3000€/kk. Jatkoin vielä erityisluokanopettajaksi ja nyt opetusvelvollisuus vain 22t, mutta teen 26t/vko ja palkkani on noin 4300€/kk.

Vierailija
38/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokemusvuosia yli 15v, lastentarhanopettajana (200luvun alussa) bruttopalkka oli noin 2200€/kk, luokanopettajana vuosina 2005-2009 (26t/vko) sain hieman alle 3000€/kk. Jatkoin vielä erityisluokanopettajaksi ja nyt opetusvelvollisuus vain 22t, mutta teen 26t/vko ja palkkani on noin 4300€/kk.

Älä jauha paskaa.

Vierailija
39/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi ollakin päiväkodissa eikä luokanopettajana, jos kirjoittaa "työnohella".

Vierailija
40/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi ollakin päiväkodissa eikä luokanopettajana, jos kirjoittaa "työnohella".

Ihme jeesustelua tämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän